Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf erlingt » fre 8. okt 2010 17:22

John Mellencamp's nyeste: No Better Than This

Billede

Rigtigt - rigtigt godt album.

Specielt interessant for dette forum, er at den er optaget i mono med én enkelt mikrofon på en transportabel Ampex fra 1955. Ingen mix'ning eller efterfølgende redigering. Optaget som i 30'erne og 40'erne med alle musikere samlet omkring mikrofonen. De enkelte numre er optaget rundt omkring på musikhistoriske lokationer i staterne, bl.a. i Sun studies i Memphis (Der hvor også Elvis indspillede sine første plader).
Forøvrigt er albumet det første mono album der har nået billboard top 10 siden 1964 :cool1:
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » fre 8. okt 2010 18:16

Det må jeg nok sige, erlingt. Hvordan lyder det?

Her står den på dansk kulturarv.
Billede
Gasolin' - Stakkels Jim

Det er sgu ret godt. Det er sgu rigtig godt. :cool1:
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf erlingt » fre 8. okt 2010 18:37

Tja, så får "No Better Than This" altså en tur rundt igen :thumbsup:

At albummet er optaget i mono er på ingen måder et handicap - det lyder bare rigtigt godt. Dette album slå helt fast, at multitrack optagelser og stereo bare er noget opreklameret fis :D
Brugeravatar
erlingt
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » fre 8. okt 2010 19:23

Er begyndt på et absurd projekt - er begyndt bagfra i pladesamlingen og har tænkt mig at komme igennem en plade med alle kunstnere. jeg er imidlertid allerede gået i stå ved denne her:
Billede

Simpelthen en forrygende samling af Neil Youngs numre fra de tidlige 70''ere...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » fre 8. okt 2010 21:12

bjerager skrev:Er begyndt på et absurd projekt - er begyndt bagfra i pladesamlingen og har tænkt mig at komme igennem en plade med alle kunstnere. jeg er imidlertid allerede gået i stå ved denne her:
Billede

Simpelthen en forrygende samling af Neil Youngs numre fra de tidlige 70''ere...


Enig sjovt den ligger og venter på jeg har hørt Supertramp famous last words. Så står Decade for tur :-) men på LP
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » fre 8. okt 2010 22:53

DJmon skrev:
bjerager skrev:Er begyndt på et absurd projekt - er begyndt bagfra i pladesamlingen og har tænkt mig at komme igennem en plade med alle kunstnere. jeg er imidlertid allerede gået i stå ved denne her:
Billede

Simpelthen en forrygende samling af Neil Youngs numre fra de tidlige 70''ere...


Enig sjovt den ligger og venter på jeg har hørt Supertramp famous last words. Så står Decade for tur :-) men på LP


Min er sgu også på LP - jeg kunne bare ikke lige finde et andet billede - fed triple-LP.

Næste skive var denne:
Billede

Meget mærkelig mand - men "feedback on highway 101" sidder lige på to og fire.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » lør 9. okt 2010 18:45

LP
Billede

O grams vinyl sikke noget flapti fis. lyder ok nu men efter 500 afspilninger har jeg sikkert bare en lang sort snor :roll:
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » lør 9. okt 2010 19:15

DJmon skrev:LP
Billede

O grams vinyl sikke noget flapti fis. lyder ok nu men efter 500 afspilninger har jeg sikkert bare en lang sort snor :roll:


Uh, kendte en som havde den skive engang - det er rent teknisk måske hans bedste optræden live, som er fanget på plade. Mangler den i min samling.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » lør 9. okt 2010 19:29

bjerager skrev:
DJmon skrev:LP
Billede

O grams vinyl sikke noget flapti fis. lyder ok nu men efter 500 afspilninger har jeg sikkert bare en lang sort snor :roll:


Uh, kendte en som havde den skive engang - det er rent teknisk måske hans bedste optræden live, som er fanget på plade. Mangler den i min samling.




Den ER også fed men surt at det er sådan noget flapti. Min er fra 87 fra Polydor. Prøv at finde en anden årgang eller andet label, det kan umuligt blive tyndere en det her. men typisk for slutfirserne var det tit noget flapti der blev udgivet. jeg købte en Lou Reed dengang der viste tydelige tegn på slid efter ti afspilninger :evil:
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Anders » søn 10. okt 2010 14:19

Jeg sidder og opdager ny musik, så det foregår over PC'en, fyha fyha.
Her er første forsøg, og det er lige i plet:
Billede
Sparklehorse - Dreamt for Light Years in the Belly of a Mountain
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mcs_5 » søn 10. okt 2010 15:53

DJmon skrev:Den ER også fed men surt at det er sådan noget flapti. Min er fra 87 fra Polydor. Prøv at finde en anden årgang eller andet label, det kan umuligt blive tyndere en det her. men typisk for slutfirserne var det tit noget flapti der blev udgivet.

Ja, men jeg synes da mange af de meget tynde LP'er lyder ganske fint, og har holdt godt også.

jeg købte en Lou Reed dengang der viste tydelige tegn på slid efter ti afspilninger :evil:

Har det ikke bare været en dårlig presning lavet lige inden matricen skulle skiftes?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » søn 10. okt 2010 17:05

Solomon Burke er død - fik lyst til at høre noget soul i dag, så startede her:
Billede
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 12. okt 2010 12:33

mcs_5 skrev:
DJmon skrev:Den ER også fed men surt at det er sådan noget flapti. Min er fra 87 fra Polydor. Prøv at finde en anden årgang eller andet label, det kan umuligt blive tyndere en det her. men typisk for slutfirserne var det tit noget flapti der blev udgivet.

Ja, men jeg synes da mange af de meget tynde LP'er lyder ganske fint, og har holdt godt også.

jeg købte en Lou Reed dengang der viste tydelige tegn på slid efter ti afspilninger :evil:

Har det ikke bare været en dårlig presning lavet lige inden matricen skulle skiftes?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Det er min fornemmelse at man satte kvaliteten ned på vinylen i den periode, bare for at være sikker på at CD'en nu også var overlegen. Mon ikke man har lavet længere presseserier f.eks. på de enkelte matricer?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf DJmon » tirs 12. okt 2010 14:58

Boptilyoudrop skrev:
mcs_5 skrev:
DJmon skrev:Den ER også fed men surt at det er sådan noget flapti. Min er fra 87 fra Polydor. Prøv at finde en anden årgang eller andet label, det kan umuligt blive tyndere en det her. men typisk for slutfirserne var det tit noget flapti der blev udgivet.

Ja, men jeg synes da mange af de meget tynde LP'er lyder ganske fint, og har holdt godt også.

jeg købte en Lou Reed dengang der viste tydelige tegn på slid efter ti afspilninger :evil:

Har det ikke bare været en dårlig presning lavet lige inden matricen skulle skiftes?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen


Det er min fornemmelse at man satte kvaliteten ned på vinylen i den periode, bare for at være sikker på at CD'en nu også var overlegen. Mon ikke man har lavet længere presseserier f.eks. på de enkelte matricer?



Helt Enig Jeg havde nøjagtigt samme fornemmelse dengang. pludselig drønede kvaliteten ned på vinyl. det og det manglende udbud var den egentlige grund til at jeg fik min første cd. I sidste ende er det jo musikken der er vigtig :-) næsten alt vinyl fra før den tid har jo om ikke andet en hæderlig kvalitet.
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf LektorBlomme » ons 13. okt 2010 16:13

Lige nu spinner PF Delicate Sound of Thunder. Lyder bragende godt :cool1:
Billede
Der er godt nok lidt knas på pladen, men den glemmer man når musikken flyder. Og det er endda på min reserveforstærker (Luxman R-1040), da min E202 stå og venter på lidt renovering.
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster