kommende koncerter

Fundamentet for vores passion

kommende koncerter

Indlægaf Sorenki » ons 16. feb 2011 12:38

Hej allesammen, jeg synes det kunne være smart med en tråd hvor man kunne anbefale koncerter med vintagemusik eller musik med en speciel vintageinspireret relevans. (Jazz festivaler og blueskoncerter kan jo ses som sådanne tilbedninger af en speciel form for vintage-ånd)

Jeg selv skal til Roger Water's "The Wall" koncert i Herning (og håber ved gud, at det er her Gilmour vælger at gæstestjerne, på Comfortably Numb)

Jeg påtænker at tråden kan rumme både indspark mht. koncerter, diskussioner om de listede koncerter og ting man glæder sig til og sådan.

udover dette, så leder jeg efter et sted i københavnsområdet hvor man kan høre Jazz. og specielt Jazz der er pillet ned fra den moderne, fine, pedestal og hvor det bliver New Orleans Jazz "From the gutter". (Lidt som Montmartre var i gamle dage)
Men kender nogle af jer herinde sådan et "helligt" sted i københavnsområdet?

kom frisk!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2046
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: kommende koncerter

Indlægaf KlausM » ons 16. feb 2011 13:16

santashooter skrev:udover dette, så leder jeg efter et sted i københavnsområdet hvor man kan høre Jazz. og specielt Jazz der er pillet ned fra den moderne, fine, pedestal og hvor det bliver New Orleans Jazz "From the gutter". (Lidt som Montmartre var i gamle dage)
Men kender nogle af jer herinde sådan et "helligt" sted i københavnsområdet?


I de gamle Jazz dage i 70'erne og ind i 80'erne var det udover Montmatre: La Fontaine, Vingården, De tre Muslketeer og Vognporten, der bød på god solid jazz. Idag er der kun La Fontaine og Vognporten tilbage, jeg ville starte der.

Ellers kig her:

http://www.jazz-clubs-worldwide.com/docs/denmark.htm

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: kommende koncerter

Indlægaf kbekke » søn 9. okt 2011 12:32

ADVARSEL! Dette er ikke for sarte ører. Men for dem der er til lo-fi down and dirty b.l.u.e.s. arrangerer foreningen Crossroads i Vejle koncerter i stil med denne:

http://crossroads-vejle.dk/concerts.htm
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: kommende koncerter

Indlægaf mcs_5 » lør 15. okt 2011 23:57

santashooter skrev:Jeg selv skal til Roger Water's "The Wall" koncert i Herning (og håber ved gud, at det er her Gilmour vælger at gæstestjerne, på Comfortably Numb)

Til dem der kan klare sig med lidt mindre, kan jeg anbefale den engelske/australske kopi "Brit Floyd". Til dem der altså, i modsætning til Edge, kan holde 3 timers Pink Floyd musik ud.

De er på Europaturné, og gæstede lille Harsle iaften. Jeg havde aldrig fundet ud af det, hvis ikke musikskolen havde inviteret mig med...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: kommende koncerter

Indlægaf kbekke » tirs 15. nov 2011 22:43

Ja, ja... grin I bare.

Men jeg skal ihvertfald ud og lufte leopardbukserne og Rudi Völler-parykken på fredag:

http://www.songkick.com/concerts/10074063-pretty-maids-at-torvehallerne

Det er ikke nemlig DK's ringeste live-band, der kommer til byen 8)

Billede
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: kommende koncerter

Indlægaf Louis » ons 16. nov 2011 00:58

På Torsdag gælder det Sort Sol - Det bliver fedt at gense dem. Og d. 22 gælder det Bill Callahan - Noget jeg VIRKELIG glæder mig til.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2750
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: kommende koncerter

Indlægaf kbekke » ons 16. nov 2011 23:46

Louis skrev:På Torsdag gælder det Sort Sol - Det bliver fedt at gense dem. Og d. 22 gælder det Bill Callahan - Noget jeg VIRKELIG glæder mig til.


-Det nye Sort Sol er kort og godt noget af det bedste, der er sket på den etablerede koncert-scene i meget lang tid. -Det bli'r rigtigt, rigtigt fedt, tør jeg godt garantere.

8)
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: kommende koncerter

Indlægaf kbekke » man 23. jan 2012 22:20

Sidste chance for at høre en tyk mand være utérlig med sin guitar:

http://dinby.dk/grenaa/omar-the-howlers-runder-pavillonen-paa-afskedsturne?minby=koebenhavn-k#minby:koebenhavn-k

Det var en trist nyhed.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: kommende koncerter

Indlægaf kbekke » ons 13. jun 2012 20:27

Desværre ikke længere en "kommende koncert", men det var sgu' en god aften i Horsens.

Der var gamle hippier med blomster i håret og masser af mary jane og det lød præcis sådan her:

http://www.youtube.com/watch?v=t6laJW3pVGs&feature=bf_prev&list=PLEDAC6F03D17AA42F

-Skynd jer ud og køb "Wildflowers", "Damn The Torpedoes", "Mojo" og alle de andre.
Senest rettet af kbekke ons 13. jun 2012 20:36, rettet i alt 1 gang.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1337
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: kommende koncerter

Indlægaf snod » ons 13. jun 2012 20:36

kbekke skrev:Desværre ikke længere en "kommende koncert", men det var sgu' en god aften i Horsens.


Nemli'!
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 912
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: kommende koncerter

Indlægaf Lars Z » tors 14. jun 2012 06:44

Jeg tager fruen med til endnu en omgang Leonard Cohen. Denne gang i Aalborg.
Gad vide om man også skal fælde en tåre denne gang. :oops:

Mvh Lars
Lars Z
 

Re: kommende koncerter

Indlægaf r-l-b » tors 14. jun 2012 09:58

Lars Z skrev:Jeg tager fruen med til endnu en omgang Leonard Cohen. Denne gang i Aalborg.
Gad vide om man også skal fælde en tåre denne gang. :oops:

Mvh Lars


Cohen er fed - håber det bliver en mindeværdig koncert
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: kommende koncerter

Indlægaf Lars Z » tors 14. jun 2012 16:06

r-l-b skrev:
Lars Z skrev:Jeg tager fruen med til endnu en omgang Leonard Cohen. Denne gang i Aalborg.
Gad vide om man også skal fælde en tåre denne gang. :oops:

Mvh Lars


Cohen er fed - håber det bliver en mindeværdig koncert


Det tror jeg. Stilfærdigt, men fantastisk.
Sidste koncert i Odense sidder stadig fast i hukommelsen på både fruen og undertegnede.
Lars Z
 

Re: kommende koncerter

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 29. sep 2012 11:44

Prøv at kikke lidt på klubscenen. Vi havde Calixto Oviedo på GiantSteps i torsdags. Bare google manden, han er internationalt anerkendt cubansk slagtøjsmester, bor vist i Sverige for tiden. Det er The Syndicate Latin Band: Italienske Paolo Russo på bandoneón og klaver, cubanske Yasser Morejon Pino på bas, cubanske Eliel Lazo på percussion og så mesteren selv på trommer.

Skumme og jeg (sceneteknik) fik den længste lydprøve nogensinde, fordi det var orkestrets første gig. De havde en lille håndfuld numre som de lige ville skrue lidt på. Et af numrene aftalte de for eksempel lige en ny afslutning på, tre forskellige forslag blev hurtigt forsøgt, den sidste variation kunne de bedst lide, de tog den én gang til og så var det en aftale. Da nummeret kom, sad den lige i skabet, bum! Ingen slinger, ingen tvivl, det er sgu håndværk. Orkestret spiller så tight og dynamisk som man meget sjældent hører det på den danske scene, på grænsen til det tørre, men aldrig kedeligt. Soli var altid velafpassede til sammenhængen, meget svært at trække en musiker ud frem for de andre. Paolo Russos blå tango og hjertesmeltende ballader på bandoneón, hvor han især leverede, holdt salen åndeløs. Yasser Morejon Pino på bas, hele tiden med flot klang, fuld kontrol og overblik, Eliel Lazo Pino med en ret levende congaslyd, som han dog holdt stramt i ave med et fantastisk og alsidigt spil, for det meste med klaves figuren på højre fod, hvis ikke det var cha cha klokkens åbne slag der blev markeret. Og ikke mindst evnede Calixto at spille med en dynamik fra den knappe markering af slagene til en sjælden tordnende volte. Der var aldrig noget der løb eller blev upræcist. Dette orkester spillede ikke som var det en premiere, men man kunne nok fornemme, at de måske spillede mere kontrolleret end frit, lige manglede det sidste spilsammen for at nå stjernene. Men det skal forstås sådan, at som et helt råt og uprøvet orkester spiller de stadig sokkerne ud af støvlerne på de fleste orkestre på den danske verdensmusikscene. Snart på en klubscene nær dig.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: kommende koncerter

Indlægaf r-l-b » lør 29. sep 2012 12:28

http://www.jazzhusmontmartre.dk/ montmatre i aften

Enrico Pieranunzi is one of the world’s most important pianists and in extremely high demand all over the world. Luckily, he is happy to visit Copenhagen to play with his musical friends. This time, we give you the possibility to experience him in three different constellations: as a wonderful solo pianist, in a duo with one of Denmark’s most brilliant bassists, Jesper Lundgaard and finally in a telepathic trio constellation with Lundgaard and Jonas Johansen. The trio concert also marks Jonas’ 50th birthday and his 25th anniversary as one of the few Danish drummers of international quality. Enrico Pieranunzi is unique on the international jazz scene. He captures everyone, both first-timers and true jazz connaiseurs.

Jeg har hørt dem spille - der er total jazz magi mellem de tre herre - Pieranuzi er er en verdens bedste jazz-pianister med sit helt eget feel/touch og Jonas Johansen som sammen med Alex Riel tilhører de få verdensklasse jazz-trommemænd vi har i Danmark har en helt enetående connecter en Pieranuzi - og Lundgård får det hele til at hænge sammen - er du i København Lørdag aften og har du 400 kr på lommen så lad være med at snyde dig selv for en fantastisk oplevelse
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Næste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster