Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Ideer til aktiviteter, udflugter, hvad sker der, hvem kommer o.l.

Re: Invitation 28/10: Sammenligning af analog og digital.

Indlægaf ralphandersen » søn 29. okt 2023 20:00

Hvor var det altså hyggeligt at se jer. Alle i husholdningen synes at alle gæster de talte med var "søde, kloge og interessante" og at musik og lyd var god og "ikke for høj"

Min konklusion på aftenens emner er at
1. Hvis en plader er optaget digitalt oprindeligt, kan man lige så godt streame den.
2. Hvis en plade er optaget analogt får man den absolut bedste lydkvalitet på en plade (og jeg synes også at de ikke-audiofile plader lød bedre en streams)
3. Streams er næsten lige så gode som plader.

Nogle nævnte at man med nyere streamere måske kom et niveau op i forhold til min squeezebox duet med Lampizator DAC. Det er værd at prøve af (måske i et andet forum)

Her er listen over de numre der blev spillet. EDIT: Jeg kan se at Lightnin' Hopkins nummeret ikke er med. Det var "Wake Up Old Lady" fra "Going Away"
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 502
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Foregående

Tilbage til Træf/Events



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster