Opgradering af CD afspiller

Opgradering af CD afspiller

Indlægaf Fensten » fre 6. sep 2019 15:41

Hej forumbrugere,

Jeg har +500 cdére stående opmagasineret i kasser. De går ingen steder og skal ingen steder.

Men jeg funderer lidt på om jeg skal opgradere min nuværende CD-afspiller til en anden bedre.

På hylden står en Rotel RCD 855 som spiller ganske fortrinligt, den har dog af og til svært ved at læse enkelte CDére.

Derfor tænker jeg på at opgradere til bedre CD afspiller, men hvilken. Hvad skal jeg gå efter?


Med vintage hilsen,


Fensten
Senest rettet af Fensten fre 6. sep 2019 16:33, rettet i alt 1 gang.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Opgradering af CD afspiller

Indlægaf KlausM » fre 6. sep 2019 16:20

Har selv en Rotel RCD 855, der som du skriver er en rigtig god CD afspiller udstyret med Philips fortrinlige TDA1541A DAC. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at servicere maskinen, til en start skifte alle elektrolyt kondensatorer, samt rense linsen til laseren, og se om det ikke hjælper.

Næste trin jeg ville gribe til, ville være at skifte laseren, den kan stadig fås til en rimelig pris.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Opgradering af CD afspiller

Indlægaf his067 » fre 6. sep 2019 16:40

Når jeg har haft den slags problemer har det oftest været et spørgsmål om at justere laseren. Det kræver et oscilloskop og en servicemanual, men er ikke umuligt at gøre selv (hvis man har den slags udstyr).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster