Pioneer pd 73 - justering af laser?

Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf smitty » fre 1. mar 2013 12:04

Hejsa

Har købt og lige fået ovennævnte cd-afspiller fra England. Den virker desværre ikke, selvom den burde. Der skulle være ny laser i. Transport-skruen i bunden var IKKE sat til transport fra England af, så jeg formoder måske der skal en justering til?

Når jeg sætter en disk i stopper den med det samme efter jeg har trykket play.

Nogen den har servicemanuel, input til hvad der er galt eller ved hvor jeg kan få den lavet?

Alle forslag modtages med kyshånd *HELP*

Mvh Tommy
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf his067 » fre 1. mar 2013 12:30

Har du checket at motoren virker? Jeg har oplevet at det var problemet med min kenwood L1000. hvis jeg tog låget af og gav CDen et lille skub virkede den. Det har noget at gøre med at den forventer at kunne læse TOC indenfor en afgrænset tidsperiode. Hvis den ikke kan de slukker den for motoren.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf smitty » fre 1. mar 2013 15:52

Så fik jeg prøvet med et lille skub, der skete ikke noget...

Men lækker indmad :cool1:

PD-73.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf his067 » fre 1. mar 2013 18:19

Der skal lidt mere end et skub til: tænk på at sætte gang i en snurretop....Men kører motoren overhovedet?

Flot maskine, forøvrigt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf mellon » fre 1. mar 2013 21:46

Da min Sony døde havde jeg god hjælp fra denne side.
http://lampizator.eu/LAMPIZATOR/TRANSPO ... ology.html
Det viste sig at der var støv mellem laser og linse.
mellon
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 09 jun 2012
Geografisk sted: Himmerland
Lokalitet: Veddum/Rønbjerg

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf smitty » lør 2. mar 2013 08:34

Tak for input og links, men der er stadig ikke meget gang i den. Den ryger til rep. i næste uge. Sælger har indvilliget i at betale for rep.

Fandt i øvrigt en service manual og det er ikke rigtigt mulig at justere selv uden det rigtige måleudstyr :Skor:

God weekend
Tommy
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf smitty » søn 10. mar 2013 19:00

I får lige en update, hvis der nu der er andre der skulle komme i samme problemer.

Efter en tur til rep. blev det konstateret at laser-linsen var faldet af. Den har tidligere været limet på. Reperatøren turde ikke lime den på og kunne ej heller få den til at virke. Han mente der skulle helt ny laser i.

Så cd afspiller retur i stuen hvor den har stået og samlet støv mens jeg støvsugede nettet for informationer. Efter lang tid søgen fandt jeg ud af følgende:

Linsen har en helt bestemt position, som er mærket meget fint på selve linsen og deri hvor linsen skal sættes. Efter to forsøg ramte jeg plet og har nu en stk. velspillende cd afspiller :OLO: :Thumpsup: :OPO:

Så selvom det er en kold søndag så blev det en god søndag :p

Mvh Tommy
Brugeravatar
smitty
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 29 jun 2012
Lokalitet: Brønshøj

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf csso » søn 10. mar 2013 19:09

smitty skrev:I får lige en update, hvis der nu der er andre der skulle komme i samme problemer.

Efter en tur til rep. blev det konstateret at laser-linsen var faldet af. Den har tidligere været limet på. Reperatøren turde ikke lime den på og kunne ej heller få den til at virke. Han mente der skulle helt ny laser i.

Så cd afspiller retur i stuen hvor den har stået og samlet støv mens jeg støvsugede nettet for informationer. Efter lang tid søgen fandt jeg ud af følgende:

Linsen har en helt bestemt position, som er mærket meget fint på selve linsen og deri hvor linsen skal sættes. Efter to forsøg ramte jeg plet og har nu en stk. velspillende cd afspiller :OLO: :Thumpsup: :OPO:

Så selvom det er en kold søndag så blev det en god søndag :p

Mvh Tommy


Fedt!!! - og fedt at du lige deler din erfaring :Thumpsup: Det kan være det sparer en anden et par timers frustration :lol:
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Pioneer pd 73 - justering af laser?

Indlægaf Tonni » søn 10. mar 2013 19:22

Hvor er det dejligt at læse!!! Sådan en PD 73 er en dejlig maskine, der i den grad også er en fryd for øjet!
Godt den fik liv igen!!! :Thumpsup: :D
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster