Næsten vintage (1989) Teac CD-Z500...

Næsten vintage (1989) Teac CD-Z500...

Indlægaf Tonni » lør 7. sep 2013 22:16

Efter at have fået en sådan i huset, sidder jeg med et godt smil på. - Fra øre til øre!
Den har en umiddelbar spilleglæde som jeg tror er potentielt truende for min Marantz CD-63SE...
Dog har jeg på fornemmelsen den lige skal tigges efter i lytbankerne og så videre...

Dermed kommer mit erinde og spørgsmål! Skulle der være nogle her der vidste hvor der groede et diagram- eller servicemanual-træ?
Har trods adskillige søgerier ikke kunnet finde et..!

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Næsten vintage (1989) Teac CD-Z500...

Indlægaf csso » søn 8. sep 2013 08:17

Fedt at der var en herindefra der fik den - det er en ret god spille :-)

Jeg ved ikke helt hvor benævnte træ gror, men mon ikke nogen af de mere elektronik kyndige herinde ved lidt :-)
Hvis du vil til at modificere den, kan jeg anbefale et hybrid analog trin. Et sådan har jeg skudt efter mine TDA1541A S1..... Det lyder ret godt :-)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Næsten vintage (1989) Teac CD-Z500...

Indlægaf Tonni » søn 8. sep 2013 20:13

Hejsa Casper!

Ja det er en rimelig god spille! - Og jeg er ikke umiddelbar ude på at modificere den til ukendelighed. Blot at give den et sundhedstjek. Og måske se om ikke jeg kan finde en TCXO (clock) der passer til den.
Tanken om at lave en NOS+Lampizator har da spøgt. Men den er rigtig pæn, så det er næsten blasfemi... :p :)

Det "hybrid analog trin". - Er det noget specifikt du tænker på der? Eller er det en standard triode-buffer, evt. katodekoblet, du er inde på?
- Måske en anden maskine kan friste pilfingrene... :lol:

Hvad for en S1 er det du har???

Med venlig hilsen
Tonni
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster