reperation af Cd afspiller

reperation af Cd afspiller

Indlægaf r-l-b » man 20. jan 2014 18:53

Jeg var lidt heldig på containerpladsen da jeg fiskede en cd afspiller op

Den er ikke vintage men har fået rigtig mange gode anmeldelser og har kostet temmelig meget en gang

Mærket er Primare, model 302, Balanced reference CD afspiller

De vejer et ondt år

Den lyser når man tænder den - den piver lidt når skuffes skal ud og der sker ikke noget når man trykker på play andet end at "nullerne" på displayet bliver til streger

Er der monstro nogen herinde der har haft erfaring med reperation af noget der minder om?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf High Sky » man 20. jan 2014 20:18

Hvor fedt at redde en cd afspiller i den kvalitet. Jeg synes de blå mænd er meget agressive når man bare kikker efter noget med træsider.

Er det ikke en start at tage låget af den og rense og smøre.

Held og lykke med den.
Naim Nait 5si. Rega Planet cd. B&W 707 S2.
Brugeravatar
High Sky
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 11 jul 2011
Lokalitet: Middelfart

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf Captain Phoenix » man 20. jan 2014 23:41

High Sky skrev:... Jeg synes de blå mænd er meget agressive når man bare kikker efter noget med træsider...

Enig - men Ruben kan helt åbenlyst nogle tricks med de der genbrugs-vogtere… :Tanke:
Og det får vi andre så glæde af, når han har hobet for meget sammen og slæber det hele ud på gårdspladsen og holder udsalg for vintage-folket ;)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf r-l-b » tors 23. jan 2014 01:39

har åbnet den - alt se fint og nyt ud - hel ren ingen støv - ingen svedne komponenter, brændte sikringer eller bulede lytter - det er drevet den er gal med - måske jeg skulle tage den med til træffet d.1
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf acj1980 » tors 23. jan 2014 02:25

Man skal nok lige fare med lempe mht rense og smøre, men det skader ikke lige at prøve INDEN man begynder på omtalte ting at se om CD skiven faktisk lige starter og drejer rund og man kan observere at laser pick-uppen lige forsøger at læse skiven.

Det er vigtig at hvis spindel motoren er træg at den smøres med en fin tynd olie, der sidder et detektor kredsløb der registrere hvor mange mA motoren bruger til at starte op med, og er den ret meget over hvad den må så slår systemet fra, laseren kan renses med en vatpind uden nogen andre smarte væsker end dit eget spyt såmænd, det indeholder enzymer der kan opløse skidt partikler, og så polere man efter med en ren vatpind, hjælper det ikke, er det ny laser.
acj1980
 

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf Tube mania » tors 23. jan 2014 09:21

Ny rem...jeg tror ikke compartmentet bliver lukket rigtigt.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf r-l-b » tors 23. jan 2014 15:21

remmen er der men den er lidt slap - men motoren der skal dreje CDen rundt starter ikke

Jeg tror jeg tager den med til vintage træf - så er der måske nogen der er mere fingerfærdig end jeg der kan fikse den

Bare man kunne reparere vintage grej i photoshop og indesign :p
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf Tube mania » tors 23. jan 2014 15:27

nej...hvis CD'en ikke bliver lagt rigtig på plads og ´clampen på plads...kan den ikke lave 1. betingelse færdig som hedder 'FOK'. Det betyder focus ok og da starter spindle motoren ikke.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf mcs_5 » tors 23. jan 2014 17:18

Det er vidst et CDM12 løbeværk der sidder i den? Jeg har et liggende der nok passer, hvis det skulle vise sig at være nødvendigt...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf r-l-b » fre 24. jan 2014 04:31

det lyder spændende Mikkel - ville du kunne tage det med til træffet - eller kunne jeg sende den til dig nu og kunne du evt se på den inden træffet ?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf Tube mania » fre 24. jan 2014 09:32

Det er bare loading elastikken som skal skiftes...det har jeg set masser af gange. Not so big deal...
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: reperation af Cd afspiller

Indlægaf P. M. Hedegaard » fre 7. mar 2014 15:39

Tube mania skrev:Det er bare loading elastikken som skal skiftes...det har jeg set masser af gange. Not so big deal...


Gælder det samme, hvis skuffen kører ud med det samme igen?
P. M. Hedegaard
 


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster