Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf aj84 » tors 17. mar 2016 16:19

Noen som har liggende reparasjons manual til denne flotte maskinen fra 1991?
aj84
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 nov 2014
Lokalitet: Norge

Re: Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf jan_stevns » tors 17. mar 2016 17:46

aj84 skrev:Noen som har liggende reparasjons manual til denne flotte maskinen fra 1991?


Maybe this would work ??

http://www.hifiengine.com/hfe_downloads ... _en_dk.pdf

registration is free, but needed
jan_stevns
 

Re: Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf Nillerviborg » tors 17. mar 2016 21:01

- Endnu bedre. ...
Kendskab til en laaaaaang række fejl i det pinlige lort... :-)

Hvad har du af problemer med den ??
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 596
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf aj84 » tors 17. mar 2016 22:36

Sensor til dører virker av og til, har forsøkt å rengjøre men uten resultat. Dessuten lurer jeg på om denne har den gode TDA1541A DAC. Den har iallefall en cdm 4 drivverk
aj84
 
Indlæg: 70
Tilmeldt: 09 nov 2014
Lokalitet: Norge

Re: Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf dela » fre 18. mar 2016 11:14

Jeg har lige (gen)læst lampizators gennemgang af TDA1541A converterens fortræffeligheder

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/TDA ... A1541.html

og må endnu engang undres over, hvordan man kan dyrke sin ulykkelige kærlighed til en afdød kreds ud i det ekstreme. Det, han skriver, er ikke vrøvl; der er mange gode pointer omkrig f.eks. afkobling (faktisk var det et af hovedpunkterne, da jeg designede LA Audios DAC omkring 1993). Men han undgår bekvemt et par kendsgerninger:

1) TDA1541, A eller ikke A, blev i udgangspunktet ikke brugt i forbindelse med oversampling. Så selve converterkredsen kan være fin, men man undgår ikke nogle ret voldsomme højereordens filtre i den efterfølgende signalvej. Og de lyder aldrig specielt godt (pga. ret heftige faseforhold). Det er også derfor, at hans argument for "videnskabeligt" at kunne sammenligne forskellige convertere ikke holder, for valget af converter, upsampling etc. påvirker i høj grad, hvordan det øvrige kredsløb skal bygges.

2) Han nærmest latterliggør 24 bit digital audio, da man ikke kan registrere så små detaljer, som det repræsenterer. Fair nok, men 24 bit signalet er ikke ment som et slutprodukt, det er et optageformat. Så når ens 24 bit signal efterbehandles, sker det i 24 bit og ikke 16 bit, hvilket er en ganske væsentlig forskel...

Min pointe er, at man børe ikke bare fokusere på en enkelt integreret kreds, man bør se på hele designet. Jeg er rimeligt sikker på at man ikke umiddelbart kan få rigtigt god lyd ud af en dårlig converter, men jeg er sikker på, at man sagtens kan få en god converterkreds til at performe rigtigt skidt, hvis man ikke tænker sig om og/eller bruger ordentlige komponenter. Og det er netop problemet: TDA1541 kom meget tidligt på markedet, og var derfor meget udbredt. Så den blev brugt i gode konstruktioner og i (rigtigt mange) dårlige billige konstruktioner.

Min favorit er nok stadig PCM1702, den direkte efterfølger for den legendariske PCM63...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Service manual til Beocenter 2300 type 2616

Indlægaf dela » fre 18. mar 2016 11:22

Og mht. manual til Beocenter 2300 er http://www.electrotanya.com din ven. Jeg har lige downloadet manualen på den, og den ser fin ud. Når du har fundet den rigtige manual og valgt den, står den i 2-3 minutter og siger "Processing", hvorefter at man kan hente den. De har rigtigt mange gode ting...
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg


Tilbage til Cd-afspiller



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster