Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Spaghetti sektionen

Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » tirs 17. sep 2019 15:01

Jeg er ud efter en kassetbåndoptager med dolby b,c, sort, fejlfri, uden autoreverse og de store ridser

Indtil videre har jeg fundet Denon DR-M33, Kenwood Basic X1 som vidst nok begge 2 har direct drev

Men hvor gode er de og hvilken er bedst? Begge koster under 600kr

cons og pros ?

Skal kun bruge en der kan spille kassetbånd, men optage det skal de kunne så frem jeg for brug for det.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf KenRas » tirs 17. sep 2019 20:10

Jeg kender ikke de nævnte modeller, men var i mange år den lykkelige ejer af en Sharp Optonica RT-3838 som var en fin maskine. På dba er der lige nu følgende muligheder med noget af det du ønsker:

https://www.dba.dk/baandoptager-jvc-kd- ... re_listing

https://www.dba.dk/baandoptager-pioneer ... re_listing

https://www.dba.dk/baandoptager-onkyo-t ... re_listing

Held og lykke med jagten.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf cdp » tirs 17. sep 2019 20:36

Indtil videre har jeg fundet Denon DR-M33, Kenwood Basic X1

- I min optik er Denon at foretrække - mener løbeværket er ens for 22,33 og 44 og også det er en 3-hoveds maskine.
Hovederne er vist sendust/ferrit, - næsten samme levetid som Akai's glasferrit, men de lover jo nærmest at være uopslidelige, hvilke nok ikke helt holder. Til gengæld får du rigtig meget valuta, ved at vælge en ældre Akai eller Apollon 850/890&950 - dog nok minus DB-c må påregnes, men opbygning og robusthed er klasser bedre som mange af konkurrenterne.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » tirs 17. sep 2019 20:53

Skal ikke op i 750kr

En denon dr-m33 har gummibånd til capastan hvor DR-M44 ikke har, den DR-M44HX som der er koster 2000kr.

JVC TD-V66 har jeg også spurgt angående men er i tvivl angående drivrem og direct drev (hedder det driv rem eller drev rem) den kostede omkring 5000kr da den var ny.

Sort, dolby b og c, få ridser og alt skal virke, hvis den har fået skiftet drev,driv rem(e) gør det ikke nogen den IKKE er direct drev, max 600kr incl fragt

Det bare det vis der går en gummirem og det skal skiftes så koster det jo kasser i forhold til hvad den koster, jeg vil godt gi 500kr for en + fragt, hvis det så koster måske 250-300kr + remmen, det alt for meget. tror ikke jeg kan skifte det selv.

Så direct drev eller rem(e) skiftet

Nogen der har en ide om hvad en ny rem (capstan) og en genereal justering (når den nu er på værksted) af en kassettebåndoptager vil kunne koste?
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf Fredmarantz » tirs 17. sep 2019 21:08

Gasolin...

Ind mellem dit første indlæg og det seneste er der to indlæg skrevet af hhv. KenRas og cdp - har du evt. læst disse indlæg?

Der er allerede nu kommet nogle formentlig gode forslag til maskiner, som kunne matche dit behov sår'n ca.

Mit råd er, at du slår en søgeagent til på fx dba på disse maskiner + evt flere, som du støder på efterhånden som denne tråd vokser med flere gode forslag - så kan du i fred og ro vælge mellem de maskiner, der kommer til salg der.

Og så lige: måske koster en DR-M44hx lige nu på DBA 2000 kroner, hvilket er over det nævnte beløb, som du vil ofre - men det KAN jo være at samme model kommer til salg om en uge til en brøkdel af dette beløb. Det er her at søgeagenten på DBA kommer til sin ret - og det er noget af dét, der gør det spændende at læse "tilbudsavisen".

Lad forslagene tikke ind her og lav en bank/liste med forslagene og sæt søgeagenter op på dem alle.

En gang i mellem kan man være heldig at fiske en superfed maskine til en ganske overkommelig sum.

og så lige....:

Når man køber vintageudstyr - og i det hele taget ældre udstyr, så er det vel ikke længere en hemmelighed, at man skal være forberedt på at skulle ofre nogle penge på eftersyn - service - justeringer. Her er diverse remme og hvad har vi absolut ingen undtagelse.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » tirs 17. sep 2019 21:27

Har læst indlæggende

Pioneer er jeg ikke meget for min CTS-410 hold ikke mange år før der gik noget småt plastik i stykker som gør at bånd ikke sidder ordenligt, holdbarheden var,er ikke så god.

Spurgte angående Denon DR-M33 og Kenwood Basic X1 herinde fordi de lige ligger inde for vintage kategorien og ville høre hvad der er bedst.

Fedt nok hvis jeg kan nøjes med f.eks 300kr for en Onkyo TA-2140, hvis en Denon DR-M33 er bedre vil jeg heller have den.

Har søgt de seneste 3-4 dage til en uge og har snævret udvalgt ind til 2-3 maskiner, tror ikke jeg kan finde noget bedre under 600kr incl fragt.

Denon DR-M33 kan jeg for 560kr incl fragt
Senest rettet af gasolin tirs 17. sep 2019 21:32, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf Fredmarantz » tirs 17. sep 2019 21:31

Jeg ville nappe den DR-M33 her - det ser umiddelbart billigt ud og Denon kunne godt lave gode maskiner. :

https://www.dba.dk/baandoptager-denon-d ... 055628193/

den sendes oven i købet.

Om den er i orden ved man vel aldrig før man har den i brug derhjemme.

Det er en del af risikoen ved at købe brugt, hvor man ikke lige kan drible ind til naboen og købe den.

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » tirs 17. sep 2019 21:33

Fredmarantz skrev:Jeg ville nappe den DR-M33 her - det ser umiddelbart billigt ud og Denon kunne godt lave gode maskiner. :

https://www.dba.dk/baandoptager-denon-d ... 055628193/

den sendes oven i købet.

Om den er i orden ved man vel aldrig før man har den i brug derhjemme.

Det er en del af risikoen ved at købe brugt, hvor man ikke lige kan drible ind til naboen og købe den.

Vh
freddy


Den kan jeg få til 560kr incl fragt
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf Fredmarantz » tirs 17. sep 2019 21:34

Go - Johnny - go! :OPO:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » tirs 17. sep 2019 21:45

Har skrevet til sælger, håber jeg kan nå at får den inden weekenden, altid lidt øv at købe noget så tæt på en weekend at man først for den om mandagen eller måske tirsdagen.

Update så fik jeg betalt for den
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » lør 21. sep 2019 17:30

Den denon DR-M33 jeg købte er desværre ikke den positive oplevelse som jeg havde håbet på.
Havde et rense bånd og havde kun noget husholdning sprit jeg kunne bruge. (kan aldrig skade at rense den)

Har prøvet flere at min bånd med samne resultat, den spiller ifølge peak meteren venstre kanal lidt lavere end højre.

Der er måske ikke udsædvanligt men pt så spiller den venstre kanal meget lav så det lyder som om den kun spiller højre kanal (der er lyd fra venstre kanal bare meget lav) OG der ingen diskant i venstre kanal, kun en meget mørk lyd.

Havde håbet på en bedre oplevelse efter jeg valgt at købe en kassette båndoptager for at kunne spille nogen af de bånd jeg har og købe flere bånd med de kunstner jeg samler på. :(
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » lør 21. sep 2019 17:45

Update fik bestilt sådan en med hjælp fra facebook

https://www.conradelektronik.dk/p/analo ... per-304856
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf Fredmarantz » lør 21. sep 2019 18:23

Fredmarantz skrev:
og så lige....:

Når man køber vintageudstyr - og i det hele taget ældre udstyr, så er det vel ikke længere en hemmelighed, at man skal være forberedt på at skulle ofre nogle penge på eftersyn - service - justeringer. Her er diverse remme og hvad har vi absolut ingen undtagelse.

Vh
freddy


Dette ovenstående skrev jeg længere oppe og håbede, at du læste.

Yderligere gode råd - udover at bringe den til kyndig service er vel også overflødige, nu, hvor du tilsyneladende har sat den til salg igen...

https://www.dba.dk/baandoptager-denon-d ... 059429184/

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » lør 21. sep 2019 18:46

Kan jo ikke forvente at få den solgt.

Har købt Analogis Afmagnetiseringsredskab til pickupper

Kan jeg få den solgt til prisen så har jeg da tjent lidt på den og kan altid returnere den jeg har bestilt fra conradelektronik.

Selve monitor knappen var også lidt følsom hvor den i starten ikke ville afspille i begge kanaler, med lidt motion går det lige.

Det jo ikke til at vide om man skal købe noget til 500kr og håbe på den er helt i orden og undgå servicering på et værksted (f.eks 300kr for en halv time) eller købe noget der koster 2-300kr mere for at få noget der er nyere og mindre risiko for den skal serviceres.

Jeg valgte så at ofre kun 500kr og håbe den er 100% iorden, det hele virker da, den spiller bare den ene kanal lavere end den anden og med mangel på de høje frekvenser.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Re: Denon DR-M33 eller Kenwood Basic X1

Indlægaf gasolin » lør 21. sep 2019 21:22

Jeg har da vatpinde jeg kan prøve at rense med (måske var der noget skidt på mit gamle rensebånd som jeg havde brugt), brugte lidt af det væske jeg havde.

Kunne se 2 steder med lyset på tonehovederne på max 0.5-1 mm først den våde ende og så anden tørre ende.

Så må der godt bandes (wtf), venstre kanal er på højde med den højre og tit er den højere, der normalt niveau i venstre kanal, diskanten har normalt niveau.

Synes at den mørke lyd der altid var, måtte være fordi det er en båndoptager og den er gammel (85).

Nu spiller den som den skal, tror den fejl på monitor knappen skyldes beskidt tonehovede
Senest rettet af gasolin lør 21. sep 2019 21:34, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22 aug 2015
Lokalitet: aarup

Næste

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster