Reparation af en Revox A77

Spaghetti sektionen

Reparation af en Revox A77

Indlægaf Dan63 » tirs 26. mar 2024 17:59

Hej.

Jeg er blevet spurgt om der er nogen i nærheden af Frederiksberg, som kan ordne en A77.
Det eneste jeg ved om den er at den laver båndsalat.

På forhånd mange tak!
'
Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf Fredmarantz » ons 27. mar 2024 01:26

De eneste, som jeg lige kan komme i tanker om på Sjælland (og altså ikke Kbh) er Tophøj i Græsted og/eller Kenneth (Kenras) i Holbæk. disse gutter kommer vel i ny og næ forbi København? Måske kan der benyttes noget kurer? Jeg ved med stor sikkerhed, at Tophøj er indendørs Dansk mester i spolemaskiner 2012 - 2017 - 2020 :p og ham "Kenras" er heller ikke helt ueffen.

viewforum.php?f=601

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf Dan63 » ons 27. mar 2024 09:29

Hej Freddy.

Ja, selvfølgelig og mange tak!
Jeg går videre og forhører mig hos en af dem!

De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf BHC » tors 28. mar 2024 19:38

Hvordan ser det ud m.h.t Jylland/Fyn? Er der nogen i det område, der giver sig af med at reparere Revox A77?

M.v.h.

BHC
BHC
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 mar 2024
Lokalitet: Bagenkop

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf his067 » fre 29. mar 2024 19:34

BHC skrev:Hvordan ser det ud m.h.t Jylland/Fyn? Er der nogen i det område, der giver sig af med at reparere Revox A77?

M.v.h.

BHC


Hvad med Analogbo i Glostrup. Jeg mener at han også reparerer båndoptagere (men jeg kan tage fejl....)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf Fredmarantz » fre 29. mar 2024 21:12

Jeg bliver lidt forvirret.

som jeg kan forstå, så er der her i tråden 2 forskellige personer, som hver især søger en tekniker, som på betryggende vis kan få en Revox A77 til at køre fint igen. :thumbsup:

Den ene (En bekendt til Dan63) er i København/Frederiksberg og anbefales sjællandske reparatører og den anden - Fra Bagenkop søger rep på Fyn eller i Jylland (BHC). Håber du får løst dit problem med den fine Revox.

For øvrigt, hvad med Jens Villadsen i Nykøbing Sjælland? - er han helt stoppet eller hvad?. Han burde da om nogen kunne reppe en A77'er. ;)

Til BHC: Velkommen til dette forum, som er det eneste rigtige at færdes på, når man er interesseret i Vintagehifi-grej fra før Verden gik af lave. :-)

Stadig til BHC: Hvis du har mulighed for at køre til Varde, ved jeg med sikkerhed, at brugeren "D.Duck" (Per) kan lave en A77 - så den er fin igen. Det kommer selvfølgelig an på, hvor galt det står til med den - men han kan sin Revox. Jeg håber da, at han ser dette her - ellers kan han kontaktes via PB-systemet her på forum.

Alternativt - kan du evt. kontakte "Arnborg" - en anden bruger her på forum, som holder til i ....Arnborg :p . Ligeledes via Pb. Han kan også lave A77'ere er jeg sikker på.

Jeg kender ikke andre i den sydlige/midterste del af Jylland - men der kan selvfølgelig være flere - og så må de melde sig på banen.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Reparation af en Revox A77

Indlægaf BHC » lør 30. mar 2024 02:23

Tak for velkomsten, Freddy.

Jeg spørger kun, fordi min gamle ven fra konservatoriedagene i Aarhus tilbage i en fjern fortid - Claus Byrith - desværre ikke længere er iblandt os.

M.v.h.

BHC
BHC
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 mar 2024
Lokalitet: Bagenkop


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster