Sommer projektet :)

Spaghetti sektionen

Sommer projektet :)

Indlægaf jan_stevns » ons 16. apr 2014 10:37

Så fandt et lille sommerferie projekt vej til "the man's cave upstairs"

En fin sag dukkede op og fluks afsted til Fyen's land efter den

sony_765_restoration.jpg


Om den nogensinde ender som ønsket er ved jeg ikke, men jeg kan da gøre et forsøg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 16. apr 2014 10:54

Den er flot, store lækre vu-metre der er til at aflæse. Den stod så i mit bagland, hvordan gør du? :lol:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf jan_stevns » ons 16. apr 2014 11:03

Boptilyoudrop skrev:Den er flot, store lækre vu-metre der er til at aflæse. Den stod så i mit bagland, hvordan gør du? :lol:


Gør hvad ? :)
jan_stevns
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 16. apr 2014 11:44

Jeg har indtrykket af, at du fanger flotte eksemplarer af de maskiner, som en dreven Thyborønfisker i gamle dage kunne finde fisk i kraft af intuition og viden om forholdene? :cool1:

Jeg har tænkt på at finde en maskine selv. Kan ikke finde ud af, om det skal være en stor flot japansk silverface fra Akai eller måske en Tandberg series 12 med magic eyes på indspilleniveau, det er nu også ret labert.

Måske tør jeg komme med en forsigtig opfordring? Det kunne være sk*d* spændende med en tråd om spolemaskiner, et sted hvor I med erfaringen måske kunne sprede lidt guldkorn om nogle af de maskiner i finder mest spændende og gerne om nogen af dem der er ofte ses tilgængelige på brugtmarkedet. Hvad skal man være opmærksom på og hvilke dele kan slet ikke skaffes/repareres? Justering, smøring, drevtyper, remme, trykruller...
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf ST-lab » ons 16. apr 2014 12:00

Uh, den er for lækker - samme design af knapper som på el-cassett, i det hele taget en tung dreng.

Jeg ser også Jan som en udpræget dygtig fisker på højt niveau. Jeg har ofte en fornemmelse af at mange gode sager er gået min næse forbi, som når nogen skriver "jeg fandt lige den her Luxman i containeren..."

Men man skal vist også være aktiv og hurtig på aftrækkeren.

Tillykke med den, Jan. Jeg har heldigvis ikke plads til sådan et monstrum (rønnebærrene er sure, sagde ræven...)
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 01 aug 2013
Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf acj1980 » ons 16. apr 2014 14:54

Det er en fed maskine, jeg har lillebroren til den, 755 ;-), en super lækker maskine der lover hvad den holder ;-), den skal du nok blive tilfreds med ;-)
acj1980
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf jan_stevns » ons 16. apr 2014 15:27

acj1980 skrev:Det er en fed maskine, jeg har lillebroren til den, 755 ;-), en super lækker maskine der lover hvad den holder ;-), den skal du nok blive tilfreds med ;-)


Jeg har allerede lillebror 755 i samlingen :)

Grunden til jeg ledte efter en 765'er er at jeg på på en mission, at genskabe mit 1984 anlæg,
jeg mangler kun receiveren nu, og den er om muligt endnu mere svær at finde, men jeg er
jo ukuelig optimist, og har al den tid i verden jeg skal bruge.

men ..... hmmmmm , der skal da snart bygges til ;)

rack.jpg


men nu vil jeg fortsætte med at ødelægge en hattehylde ! og nyde det gode vejr her i udkantsDanmark
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf jan_stevns » ons 16. apr 2014 15:29

Boptilyoudrop skrev:...Måske tør jeg komme med en forsigtig opfordring? Det kunne være sk*d* spændende med en tråd om spolemaskiner, et sted hvor I med erfaringen måske kunne sprede lidt guldkorn om nogle af de maskiner i finder mest spændende og gerne om nogen af dem der er ofte ses tilgængelige på brugtmarkedet.


Den ide er slet ikke ringe !

Sådanne tingester er jo nærmest mine hjertebørn, og en smule har jeg da puslet med dem gennem tiderne :thumbsup:
jan_stevns
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 16. apr 2014 20:11

jan_stevns skrev:
Boptilyoudrop skrev:...Måske tør jeg komme med en forsigtig opfordring? Det kunne være sk*d* spændende med en tråd om spolemaskiner, et sted hvor I med erfaringen måske kunne sprede lidt guldkorn om nogle af de maskiner i finder mest spændende og gerne om nogen af dem der er ofte ses tilgængelige på brugtmarkedet.


Den ide er slet ikke ringe !

Sådanne tingester er jo nærmest mine hjertebørn, og en smule har jeg da puslet med dem gennem tiderne :thumbsup:


:cool1:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf stiv » lør 19. apr 2014 08:14

jan_stevns skrev:
acj1980 skrev:
men ..... hmmmmm , der skal da snart bygges til ;)

rack.jpg


men nu vil jeg fortsætte med at ødelægge en hattehylde ! og nyde det gode vejr her i udkantsDanmark


Nogle samlere er umættelige :Thumpsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
stiv
 
Indlæg: 142
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Taastrup/-Vestegnen
Lokalitet: Taastrup

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf dela » fre 25. apr 2014 23:43

Pæn samling, men hvorfor gemmer man en Nagra TRVR væk helt nede i hjørnet?
dela
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 21 jan 2013
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf Fredmarantz » lør 26. apr 2014 00:37

Det ser ud til, at han med den afbildede mixer er i stand til at spille med mange af dem.

Man kunne forstille sig, at han hookede det op, så han kunne lave stereokanaler og så bare lade faderne bestemme, hvilken maskine, der lige skulle høres på nu? Måske ikke så ringe at gøre. Det er jo bare alm. linesignaler.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7437
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf acj1980 » søn 27. apr 2014 23:32

Lækre sager de Recordere ;-), elsker bånd verdenen.
@Jan_stevns har du nogensinde haft problemer med at din 755 er skæv i kanalerne ved optagelse? min ligger en del lavere i højre kanal, men er helt ok ved af spilning :-)

De bedste hilsner Alex
acj1980
 

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf audioareal » fre 16. maj 2014 18:40

Jeg elsker spoler , og giver derfor min fulde opbakning til en evt. "SPOLE-TRÅD" :p
mvh,thomas.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
audioareal
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: Odense

Re: Sommer projektet :)

Indlægaf jan_stevns » fre 16. maj 2014 19:48

Jamen jeg fortsætter da bare lystigt med at tømme sparegrisen - nøjjj den jamrer :)

En rigtig nydelig Sony TC 377 er lige lappet sammen og slæbt halvvejs op i hulen - men hvor dælen skal man nu stille den ??

sony_tc377.jpg


De maskiner spiller faktisk ganske hæderligt - den skal jo nok falde på plads mellem 366'eren og 378'eren :Skor:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Næste

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster