Har i ikke glemt VHS???

Spaghetti sektionen

Re: Har i ikke glemt VHS???

Indlægaf Kelvinthomsen » fre 17. jan 2014 19:28

Hehe nej det kan du bilde mig ind
Kelvinthomsen
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29 dec 2013
Lokalitet: Snedsted

Re: Har i ikke glemt VHS???

Indlægaf acj1980 » fre 17. jan 2014 22:05

Kelvinthomsen skrev:Hehe nej det kan du bilde mig ind

Iøvrigt har jeg lagt nogle billeder ind af den maskine jeg snakkede om længere oppe i tråden her..
acj1980
 

Re: Har i ikke glemt VHS???

Indlægaf ole n 84 » man 12. nov 2018 23:49

Sjov tråd :Thumpsup:

Vi havde en VHS maskine til at se film på da jeg var barn, den kunne programmeres til at optage på bestemte tidspunkter, jeg har aldrig selv haft en video maskine.

Ole N 84
ole n 84
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 11 jul 2010
Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Re: Har i ikke glemt VHS???

Indlægaf Tophøj » ons 14. nov 2018 08:52

Jeg har ikke glemt videoen! Jeg arbejdede for Panasonic som tekniker da de fedeste modeller kom, og har derfor ejet NV-FS 100 og 200, samt en enkelt HS 1000. Jeg har gemt en NV-HD 100 som jeg af og til optager musik på.
Der var ingen mærker som matchede Panasonics maskiner i kvalitet den gang.

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Har i ikke glemt VHS???

Indlægaf tctla » ons 14. nov 2018 09:31

Tube mania skrev:Ha ha...det var en god historie...håber sg du får dit bånd igen :thumbsup:

Ak ja...de store skønne og hunde-dyre U-matic maskiner...dem lavede jeg service på i tidernes morgen på AFRTS (American Forces Radio and Television Service) på Grønland. Senere kom jeg til at køre rundt på skoler herhjemme og servicere dem samt tog dem på værksted når de var syge.

Det var de tidligere modeller...drummen i dem var ikke selv-centrerende og skulle justeres på plads så de slog mindre end 1.5µm med mikrometer-ur...det var sjovt. Pga den tørre luft på Grønland holdt de ikke længe. Den her viste nåede jeg dog at komme på kursus i hos Sony Professionel i KBH...det var den uge jeg fyldte 30. Æv...hvor jeg savner den tid...det var SÅ spændende altsammen...nu er der kun minderne tilbage.

Alt det nye som kommer idag finder jeg gabende kedeligt :'(


Hov !

Jeg har da næsten en 1:1 kopi af den oplevelse.
På AFRTS i Sdr.Strømfjord brugte vi Sony VO-2800 & VO-2850 og de ankom, så vidt jeg husker i 1978 sammen med en ny Farve-TV sender og en Time-Base Corrector til at holde U-Matic maskinerne lidt i ørene, så de næsten kunne holde sig indenfor Broadcast kravene.
Jeg havde MASSER af problemer med maskinernes trykruller, der var lavet med fosfor-bronze lejer. De holdt kun ganske få timer og det var en kamp, at få nye frem hurtigt nok.
Mit U-Matic kursus foregik i Denver, Co., sponsoreret af USAF. Det var fedt for en helt grøn knægt, at blive sparket ombord i en Lockheed Starlifter C-141 mod USA med ordene: "Vi ses om en måned" :OLO:

Mvh,

/Torben
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla
Branchemedlem
 
Indlæg: 1359
Tilmeldt: 04 nov 2015
Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster