Sony TC 204 SD

Spaghetti sektionen

Sony TC 204 SD

Indlægaf Topram59 » tors 18. jun 2015 17:47

Jeg har erhvervet mig Sony TC 204 SD kassettebåndoptager, som efter sælgers info virkede 100 %. Det gjorde den så ikke. Den afspiller fint preindspillede bånd, men når det kommer til at optage, går den ikke længere. Der er udsving på begge VU-metre, men ingen lyd i den ene kanal ved afspilning. Er det noget, der kan svare sig at makke med, eller var det bare det?
Topram59
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 jun 2015
Lokalitet: Løgstør

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf acj1980 » tors 18. jun 2015 23:13

Du skal bare få smurt omskifterne som sidder på det store print, og så "motionere" den efter smøreing/rensningen, så virker den igen, det vil jeg vædde på ;-)
acj1980
 

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Torben » fre 19. jun 2015 02:31

Måske - om du er heldig - kunne det være optagehovedet der bare er smaddersnavset!
God tur!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Topram59 » fre 19. jun 2015 09:04

Jeg prøver at gi omskifteren en tur med kontaktrens. Den har fået, men jeg ser, om ikke en ny omgang får liv i bæstet :-) Tak for indspark:-)
Topram59
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 jun 2015
Lokalitet: Løgstør

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf acj1980 » fre 19. jun 2015 09:34

Topram59 skrev:Jeg prøver at gi omskifteren en tur med kontaktrens. Den har fået, men jeg ser, om ikke en ny omgang får liv i bæstet :-) Tak for indspark:-)


Det er ikke altid at 1 omgang giver pote, især ikke hvis man ikke giver den rigeligt med motion bagefter, udover det kan smøre/rensemidlet også spille en rolle ;-)
acj1980
 

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf jan_stevns » fre 19. jun 2015 17:09

acj1980 skrev:
Topram59 skrev:Jeg prøver at gi omskifteren en tur med kontaktrens. Den har fået, men jeg ser, om ikke en ny omgang får liv i bæstet :-) Tak for indspark:-)


Det er ikke altid at 1 omgang giver pote, især ikke hvis man ikke giver den rigeligt med motion bagefter, udover det kan smøre/rensemidlet også spille en rolle ;-)


Det har aldrig været godt at give de forvistrede omskiftere kontaktrens - De skal adskilles og renses.
jan_stevns
 

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Captain Phoenix » fre 19. jun 2015 17:53

Topram59 skrev:Jeg prøver at gi omskifteren en tur med kontaktrens. Den har fået, men jeg ser, om ikke en ny omgang får liv i bæstet :-) Tak for indspark:-)

Godt - prøv først med kontaktrens.
Det er jo de to lange omskiftere, der sidder et sted på bundprintet.
OBS: På en del af Sonys kassette-maskiner fra "dengang" var netop disse omskiftede en meget hyppig fejlkilde: De svigtede og medførte en meget kraftig "fiskekutter"-lyd på udgangsterminalerne, samtidig med at VU-metrene blafrede helt oppe i det røde felt. Skete på næsten alle TC185/TC186 mv. - véd ikke om TC204 havde samme type.
Hvis dét er problemet, så er løsningen (desværre) en udskiftning.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Topram59 » lør 20. jun 2015 11:04

Jeg har ikke oplevet det der med fiskekutteren på den her model, men synes godt nok, jeg er stødt på det en gang. Men vi er ikke ude i noget med løs forbindelse til tonehovedet? Jeg har ikke prøvet kontaktrens endnu, så jeg venter stadig spændt på, om det er løsningen.
Topram59
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 jun 2015
Lokalitet: Løgstør

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf jan_stevns » lør 20. jun 2015 13:17

Topram59 skrev:Jeg har ikke oplevet det der med fiskekutteren på den her model, men synes godt nok, jeg er stødt på det en gang. Men vi er ikke ude i noget med løs forbindelse til tonehovedet? Jeg har ikke prøvet kontaktrens endnu, så jeg venter stadig spændt på, om det er løsningen.


ALLE (!) Sony modellerne med de omskiftere laver på et eller andet tidspunkt den fejl - og igen : Kontaktrens er IKKE løsningen , kontakerne kan i heldigt fald adskilles, renses, og genmonteres når man har givet selve kontaktfjedrene et nyt lag kontaktfedt.

hm..... nu gentager jeg vist mig selv :)
jan_stevns
 

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Topram59 » tirs 23. jun 2015 15:18

Ja, må så give Jan ret i det her tilfælde,for maskinen vil stadig ikke som jeg vil :|
Topram59
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 jun 2015
Lokalitet: Løgstør

Re: Sony TC 204 SD

Indlægaf Topram59 » tors 25. jun 2015 13:13

Så har jeg fundet løsningen..det blev en Pioneer CT 750 - den skal bare ha en ny rem til tælleren og det er da til at hitte ud af :OLO: Men endnu en gang tak for hjælpen.
Topram59
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 18 jun 2015
Lokalitet: Løgstør


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster