Spørgsmål om en Akai GX260D

Spaghetti sektionen

Spørgsmål om en Akai GX260D

Indlægaf Dan63 » tirs 26. jul 2016 19:35

Hej.

Jeg har fået fat i en Akai GX260D og den spoler og afspiller fint begge veje. Dog er det ikke helt så godt med lyden.
Jeg har fået den periodisk til at afspille i begge kanaler, men den ene falder ud og erstates med sus og når jeg nærmer en hånd til bagsiden af maskinen begynder det at brumme i højtalerne.
Det samme gør sig gældende når jeg nærmer en hånd til dækslet, der sidder over tonehovederne.
Er det noget der kan betale sig at repere?
Hvis ja, er der så en behjælpelig sjæl, der ville give en hånd med at kigge på "patienten":)

Jeg kan desværre ikke lægge billeder ind af den, så jeg håber at der er en her inde, som evt. kan hjælpe med det, hvis det skulle savnes.:)

Den skulle være fra starten af 70'erne.

På forhånd mange tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Spørgsmål om en Akai GX260D

Indlægaf ejensen1981 » tors 28. jul 2016 17:37

Ældre men fin maskine. :-)
Jeg vil da godt kigge på din maskine. Jeg arbejder til daglig på Roskildevej, ikke langt fra KBH zoo, så du kan smutte forbi med den. Så tager jeg den med hjem på værkstedet. :)

Den trænger nok til lidt kærlighed, samt rens af diverse relæer og switches. Så køre den nok igen. jeg kan ikke huske om den model lider af dårlige transistore.
Men jeg ved der sidder drivrem i, men den fås stadigvæk, samt ny trykrulle.

Du kan evt skrive en PB.

MVH

Emil
ejensen1981
 

Re: Spørgsmål om en Akai GX260D

Indlægaf Dan63 » fre 29. jul 2016 20:36

Hej Emil.

Sender en pb

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Spørgsmål om en Akai GX260D

Indlægaf Dan63 » man 3. okt 2016 11:21

Hej.

Så har jeg haft tid til i første omgang at afspille med Akai'en efter den har været hos "Dr. Emil" :-)

Man kan kun sige, den er bare i vinkel! :Thumpsup:

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand


Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster