Byd ind: hvad skal vi høre til træffet?

Byd ind: hvad skal vi høre til træffet?

Indlægaf pqrannes » man 25. jan 2016 21:47

Mens de øvrige vintagehifi-træf-arrangører dvs. ronkedorerne (Captain Phoenix og X-Ray) og Hackenberg og Bjerager en af dagene mødes på skolen, hvor træffet skal holdes lørdag den 5. marts 2016, og begynder at regne ud, hvordan det hele skal afvikles sådan praktisk set (hvor mange rum har vi at gøre godt med? hvor kan man overnatte? hvad med mad? hvad kommer det til at koste? skal man have hjemmesko på og kan godt glemme alt om at flashe sine nye sneaks den dag? et) har jeg udråbt mig selv til førsteindpisker ifm. træffet.

Derfor denne første tråd.

I årenes løb har vi hørt mange mægtige setups på vintagetræffene. Ingen nævnt, ingen glemt (det skulle da lige være min guddommelige domkirkebaffler som overraskede mange og som jeg stadig høre folk tale om rundt til private vintagehifimøder).

Denne gang skal der sættes en 3-4 fantastiske setups i det officielle program.

Kodeordene for sådanne vintagehifisetups kunne være unikke, komplette, tidstypiske. anderledes, sjældne, originale, ukendte eller hvad ved jeg. Det væsentlige er, at de præsenterede setups fortæller en god historie på en eller anden måde. Og at den der præsenterer setupsene brænder for at fortælle om dem.

Spørgsmålet i denne tråd (en anden tråd som følger giver plads til at man selv kan byde ind med et setup, som man gerne vil præsentere for andre vintagehifier); hvad kunne du tænke dig at høre på træffet? .

Inden du farer ud og skriver "Jeg vil altså vildt gerne høre et Setton-setup", er det nok en god idé at tjekke de tidligere års træfprogrammer, hvor du så vil se, at sådan et mægtigt setup, blev præsenteret sidste år.

Støder du på noget, som var på programmet et af de første år, hvor de fleste vintagehifi-tosser her endnu ikke havde fundet "hjem" til vintagehifi.dk (eller så var det ikke oprettet endnu), og som du brænder for at høre, så meld ud alligevel; det kan f.eks. være, jeg kan overtales til at tage de guddommelige domkirkebaffer med igen.

Pjat til side.

Det er ikke mig, der bestemmer, hvilke 3-4 setups, der skal indgå i det officielle program. Det gør et programudvalg, som de ovennævnte arrangører nedsætter ifm. deres møde på skolen nu snarest.

Og husk så også, at ud over det officielle program bliver der (mindst) ét rum med "fri leg", hvor alle kan tage med lige hvad de har lyst til. Ting der skal vises frem. Ting der skal spilles på. Ting der skal sælges. Det er ikke småting, der været præsenteret der hen over årene.

Det bliver godt.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser. Men med et nyt hifirum på vej: viewtopic.php?f=585&p=148955#p148530
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Byd ind: hvad skal vi høre til træffet?

Indlægaf Hackenberg » tirs 26. jan 2016 09:15

Jeg kunne godt tænke mig at høre Gottschalck's modificerede Yamaha NS1000. Måske sammen med et sæt umodificerede.
Senest rettet af Hackenberg ons 3. feb 2016 21:50, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf PerHej » tirs 26. jan 2016 09:18

Mono! så er der plads til dobbelt så meget ;)

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Rauna Njord - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf evox » tirs 26. jan 2016 10:21

Hackenberg skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre Gothschalck's modificerede Yamaha NS1000. Måske sammen med et sæt umodificerede.

Så kunne jeg godt tænke mig at høre Louis's JBL L100 modificerede mod et sæt almindelige L100
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf KlausM » ons 27. jan 2016 15:42

Det lader ikke til at vælte ind med ønsker, det er jo også svært at vide hvad der er at vælge imellem derude, der opfylder kriterierne:

"Kodeordene for sådanne vintagehifisetups kunne være unikke, komplette, tidstypiske. anderledes, sjældne, originale, ukendte eller hvad ved jeg. Det væsentlige er, at de præsenterede setups fortæller en god historie på en eller anden måde. Og at den der præsenterer setupsene brænder for at fortælle om dem."

Derfor, lad mig byde ind med et par setup, der kunne være interessant:

Et sæt Yamaha forstærkersæt C6/B6, det er den pyramideformede udgangsforstærker fra ca 1980:

http://www.thevintageknob.org/yamaha-B-6.html

eller et MOS FET sæt fra Svenske Sentec: SCA-1/ACM 1

Til begge sæt har jeg tids-svarende højttalere.

Mvh Klaus

http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=556&t=7508
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Louis » ons 27. jan 2016 17:05

evox skrev:
Hackenberg skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre Gothschalck's modificerede Yamaha NS1000. Måske sammen med et sæt umodificerede.

Så kunne jeg godt tænke mig at høre Louis's JBL L100 modificerede mod et sæt almindelige L100

Hvis nogen kan sørge for transporten bringer jeg dem gerne i spil.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Gottschalck » ons 27. jan 2016 22:38

Yamaha NS-1000N. Det var da en mulighed?
Måske en rundstrålende højtaler dyst. Mine Sonab OA-14 dyster gerne.
Og et fullrangedriver date, hvor enlige fuldtoner kan mødes i kærligt stereo mode?
Jesper

Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf bjerager » tors 28. jan 2016 00:34

Jeg har et par Carlsson OA50.3 - kunne spille op mod dine sonab
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf snod » tors 28. jan 2016 19:04

KlausM skrev:et MOS FET sæt fra Svenske Sentec: SCA-1/ACM 1http://www.vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=556&t=7508

:cool1:
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf evox » tors 28. jan 2016 23:04

bjerager skrev:Jeg har et par Carlsson OA50.3 - kunne spille op mod dine sonab

:cool1: dem ville jeg gerne høre
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf pqrannes » fre 29. jan 2016 00:01

evox skrev:
bjerager skrev:Jeg har et par Carlsson OA50.3 - kunne spille op mod dine sonab

:cool1: dem ville jeg gerne høre

Ja, lad os få noget rundstrålehalløj med på træf.

I dag så jeg (et endnu hemmeligt sted her i Viborg) disse, der ligner rundstrålehalløjhøjttalere:

Billede

De hed vist RenéL RL 20; send penge, så køber jeg dem og tager dem med.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser. Men med et nyt hifirum på vej: viewtopic.php?f=585&p=148955#p148530
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf bjerager » søn 31. jan 2016 11:31

Vi må finde en fornuftig måde at få sat sådan nogle rundstykke ting op i lytterummet.

Nogen der har et ACE horn de vil tage med?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf pqrannes » tirs 2. feb 2016 20:35

Det kunne være interessant at høre et rigtig kvadrofoni/Quadrophony setup.

Jeg har en Sansui bagkanelsforstærker, som desværre kun håndtere Sansuis eget QS-format, og jeg har en del (uinteressante) kvadrofoni-plader i SQ-format og ét stk klaverplade i QS-format.

Det må kunne gøres bedre.

Jeg kunne også godt tænke mig at se en målemikrofon og tilhørende højttalermålegrej (software) i brug.

PQR
Senest rettet af pqrannes ons 3. feb 2016 06:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf Louis » tirs 2. feb 2016 23:10

pqrannes skrev:Det kunne være interessant at høre et rigtig kvadrofoni/Quadrophony setup.

Jeg har en Sansui bagkanelsforstærker, som desværre kun håndtere Sansuis eget QS-format, og jeg har en del (uinteressante) kvadrofoni-plader i SQ-format og ét stk klaverplade i QS-format.

Det gad jeg også godt høre. Med en plade man kender i forvejen gerne:)
Det må kunne gøre bedre.

Jeg kunne også godt tænke mig at se en målemikrofon og tilhørende højttalermålegrej (software) i brug.

PQR
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf Hackenberg » ons 3. feb 2016 22:01

Vi prøver et få et "state of the art" anlæg sat sammen.

Vagten har truet med at tage sine velspillende AR 9'er med fra Sverige.
Der er vist også sørget for en vild grammofon.
Jeg håber bbo kommer og har lånt den mystiske X-Harman Kardon forforstærker. Ellers tager jeg en anden sjælden forforstærker med. Begge var vanvittig dyre og meget velbyggede.
Er der nogen der vil byde ind med en OVERDREVEN effektblok? Eller monoblokke, måske?

Har du i øvrigt noget vildt grej vi kunne sætte ind i dette "millionæranlæg" er du velkommen!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2016