Hvad skal vi lave på træffet?

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » lør 14. jan 2017 09:18

Tak for alle de interessante inputs. I er velkomne til at komme med flere. Men når weekenden er ovre begynder jeg at sammenstykke et forslag til et program. Det sender jeg så til de andre, der er med til at planlægge arrangementet. Vi vender det så lige, og så begynder jeg at tage kontakt til jer, der har budt ind med alt det spændende.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf KlausM » lør 14. jan 2017 09:43

Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf zaptor » lør 14. jan 2017 09:58

Har et par store dantax der kan klare en del effekt
Kunne godt tænke mig at få dem spændt for en hast der virkelig kan trække. Er der ide i at tage dem med, eller er de for almindelige?
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf zaptor » lør 14. jan 2017 10:00

Der skulle stå HEST der virkelig kan trække.
zaptor
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf kbekke » lør 14. jan 2017 10:47

KlausM skrev:Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus


Dem gad jeg godt at høre (og se) :thumbsup:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1318
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Tonni » lør 14. jan 2017 14:08

kbekke skrev:
KlausM skrev:Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus


Dem gad jeg godt at høre (og se) :thumbsup:

Hvordan mon de ville lyde med en Leak stereo 20?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » lør 14. jan 2017 14:29

Tonni skrev:
kbekke skrev:
KlausM skrev:Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus


Dem gad jeg godt at høre (og se) :thumbsup:

Hvordan mon de ville lyde med en Leak stereo 20?



Skal vi lade det komme an på en prøve?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Tonni » lør 14. jan 2017 14:34

bjerager skrev:
Tonni skrev:
KlausM skrev:Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus

Hvordan mon de ville lyde med en Leak stereo 20?



Skal vi lade det komme an på en prøve?

En der har en højkvalitets pre/kilde(med volumen) så meget gerne! - Min S100 fik jo nogen skæld ud for år siden... :D
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf bjerager » lør 14. jan 2017 18:09

bjerager skrev:
Tonni skrev:
KlausM skrev:Husk at have Verners tilbud med i overvejelserne, det kom i en anden tråd:

"Jeg kommer også meget gerne. Og hvis nogen synes det kunne være sjovt slæber jeg gerne et meget stort sæt Altec Voice of the Theater A5 med til den såkaldte frie leg. Så kan andre levere vintage grej til at trække dem.
mvh Verner"

Mvh Klaus

Hvordan mon de ville lyde med en Leak stereo 20?



Skal vi lade det komme an på en prøve?



Kunne man finde en med en TD124 med en SPU....
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf KlausM » søn 15. jan 2017 21:25

KlausM skrev:
KlausM skrev:Hvad blev der af ideen med at samle et anlæg med High Fidelity's konstruktioner, jeg kan stille med Forforstærker og Satellitter, er der én, der kan tage en forstærker med??

Mvh Klaus

Jeg har da vist en The End II stående, der burde virke, den kan jeg da lige forsøge at starte op. Den skal egentlig have en større køleplade, men mon ikke den kan holde til at spille et par timer en weekend :)

Mvh Klaus

Så er The End II forstærkeren startet op, og den kører tilsyneladende stabilt, har dog ikke haft højttalere sat til endnu. The End II er fra 1991, så hvis der er én, der kan stille med en tidligere effektforstærker i High Fidelity konstruktion, så sig endelig til.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Struktør » søn 15. jan 2017 22:09

Kan medbringe mine små Kenwood L M-07 monoblokke... Hvis der ikke er mere spændende alternativer :Skor:

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf møffe » ons 18. jan 2017 17:58

Hejsa. knægten og Jeg har fået lov af "Direktøren" til at tage på træf:

Jeg stiller med en meget anderledes Movicorder, måske er den i virkeligheden et forstudie til A2'eren... Der er ihvertfald mange lighedspukter, bortset fra STØRRELSEN og mange sjove funktioner. Hertil skal jeg bruge en "makker" der velvilligt vil stille en "TAPE-IN" til rådighed på en særdeles velspillende forstærker, med et ditto højttalersæt, ellers falder det til jorden. Husk at båndoptagelser ligger til grund for en god grammofonindspilning..!
1/2-spor-STEREO bånd kan afspilles.(eller 1/1-MONO). Jeg medbringer et udvalg af indspilninger hvor kildematerialet er dokumenteret.
Ligeledes lidt relevant lydudstyr (og måske billede) fra gemmerene til udstilling og almindelig undren og måååben.

Og så skal jeg have et par "sodavand" sammen med Struktør....


møffe
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf Struktør » ons 18. jan 2017 18:40

møffe skrev:Hejsa. knægten og Jeg har fået lov af "Direktøren" til at tage på træf:

Jeg stiller med en meget anderledes Movicorder, måske er den i virkeligheden et forstudie til A2'eren... Der er ihvertfald mange lighedspukter, bortset fra STØRRELSEN og mange sjove funktioner. Hertil skal jeg bruge en "makker" der velvilligt vil stille en "TAPE-IN" til rådighed på en særdeles velspillende forstærker, med et ditto højttalersæt, ellers falder det til jorden. Husk at båndoptagelser ligger til grund for en god grammofonindspilning..!
1/2-spor-STEREO bånd kan afspilles.(eller 1/1-MONO). Jeg medbringer et udvalg af indspilninger hvor kildematerialet er dokumenteret.
Ligeledes lidt relevant lydudstyr (og måske billede) fra gemmerene til udstilling og almindelig undren og måååben.

Og så skal jeg have et par "sodavand" sammen med Struktør....


møffe

Absolut... Har en kasse belgiske blå vand fra et eller andet fynsk mosteri, der står mørkt og koldt ovre i garagen... Har overskredet sidste salgsdato "long ago" så de er vintage :Skor: Sådan en eller flere vil jeg godt byde på...

Mvh Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf møffe » tors 19. jan 2017 10:57

Det bliver denher:

Billede

+ noget andet sjov. Makker med "TAPE-IN" søges.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 09 dec 2016
Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Re: Hvad skal vi lave på træffet?

Indlægaf hificlassic » tirs 24. jan 2017 20:40

Det kunne være sjovt at høre Altec VOTT A5 med Leak 20, den lille TRIO Single ended receiver we8s, fx en Sansui 555 eller Harveys JBL forstærkersæt. og ja gerne med Thorens TD124 foran :Thumpsup:
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2017



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster