Vintagetræf 2018

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf rimmer » fre 22. dec 2017 11:44

Jeg har været til et seminar på Trente Mølle på Fyn sidste år. Det kunne være et godt sted, med masser af plads og overnatningsmuligheder. Men det koster nok omkring de 10K eller noget. Jeg undersøger lige hvad der kan lade sig gøre...

Trente Mølle http://www.trente.dk
Trentevej 7, 5672 Broby
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf bjerager » fre 22. dec 2017 11:58

rimmer skrev:Jeg har været til et seminar på Trente Mølle på Fyn sidste år. Det kunne være et godt sted, med masser af plads og overnatningsmuligheder. Men det koster nok omkring de 10K eller noget. Jeg undersøger lige hvad der kan lade sig gøre...

Trente Mølle http://www.trente.dk
Trentevej 7, 5672 Broby



Fint - gør endelig det. Er vi oppe i noget med at leje sig ind et sted til den pris, så er vi oppe på den anden side af 300 kr pr snude - det skal vi så bare forberede folk på. Jeg ved ikke om der står nogen penge på kontoen fra sidste års træf. Jeg tror det ikke.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf rimmer » fre 22. dec 2017 13:12

Det kostede kr. 6.000 for et arrangement fredag-søndag, inkl. slutrengøring.
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Louis » fre 22. dec 2017 13:16

For midt vedkommende synes jeg ikke det er et problem om det koster 50 kr eller 300, eller lidt mere for den sags skyld. Vi har jo været heldige at der har været folk her på forummet der har haft mulighed for at lægge "hus" til. Men det kan man jo ikke forvente at folk har mulighed for eller lyst til hvert år ;)

300 med overnatning, lyder nu heller ikke urimeligt synes jeg.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf bjerager » fre 22. dec 2017 13:21

rimmer skrev:Det kostede kr. 6.000 for et arrangement fredag-søndag, inkl. slutrengøring.


Det er vist en meget rimelig pris. Jeg tænker bare, at vi i så fald er nødt til at alliere os med nogen der bor i nærheden til at være praktiske grise i forhold til indkøb og madlavning. Jeg har været med nogle gange, og vil godt give et nap med, men rent logistik vil det være vanskeligt for mig, hvis det er for langt væk hjemmefra.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf ferr31 » fre 22. dec 2017 14:16

Sidst det var på Fyn stod jeg for drikkevare, morgenmad og middagsmad lørdag, det vil jeg godt kunne gøre igen.
Alt efter hvad det må koste kan jeg høre min kammerat der lev. frokostbollerne sidste gang om han evt.
kan lev. et eller andet til aften som ikke koster spidsen af en jetjager.
Jeg lægger lige et link til hans firma, så man kan se hvad han ellers kan byde på.
https://fijnautsgourmet.dk/
Jeg kan jo høre om han kan lave en stor gang sammenkogt af en slags, men det bliver jo nok ikke helt gratis.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf mcs_5 » fre 22. dec 2017 14:21

Hackenberg skrev:
mcs_5 skrev:
highfive skrev:Kan man komma till Vintagetraef 2018, som svensk från Göteborg?

Bidrar gärna med något att ta med till träffen!

Med vänlig hälsning, Björn i Göteborg

Ja, bare du kan snakke engelsk eller tysk - ellers fatter man jo ingenting ;)

Mikkel


Fungerer gerne som tolk :lol:

[off-topic] Jeg var i sidste måned til et træf på Nordsjælland med folk fra hele Europa + USA. De eneste jeg (og flere andre danskere jeg snakkede med) ikke kunne kommunikere med, var to svenskere... [/off-topic]

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Strandvaskeren » fre 22. dec 2017 17:29

mcs_5 skrev:Ja, bare du kan snakke engelsk eller tysk - ellers fatter man jo ingenting ;)

Jeg stiller gerne op som svensk-jydsk og jydsk-svensk tolk hvis det kniber.. :p

edit og off-topic:
Jeg underviser på en teknisk skole og på mit nuværende hold er der en svensker med. Desværre har han været nedlagt af sygdom den seneste uge, så vi snakkede i klassen om at lave en video til ham hvor vi synger det vi tror er svenske julesange på det vi tror er svensk - det skulle nok kunne få en eller anden ud af sengen.. :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Ehapa » fre 22. dec 2017 18:08

Os her på øen der så svt 1+2 i 70-80’erne forstår/taler altså udemærket svensk..forstår faktisk bedre svensk end sønderjysk/nordjysk;)..
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Struktør » fre 22. dec 2017 18:21

Pyt... Sprogproblemer forsvinder oftest efter en øl eller 2 ...

Med venlig hilsen
Birger
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Boptilyoudrop » fre 22. dec 2017 19:04

Ehapa skrev:Os her på øen der så svt 1+2 i 70-80’erne forstår/taler altså udemærket svensk..forstår faktisk bedre svensk end sønderjysk/nordjysk;)..

Nemlig! Men pas på, jeg kender en skåning der IKKE vil kaldes svensker, han levede efter eget udsagn under besættelsesmagt - indtil han flyttede til Danmark :shock:

Brobyværk er lige om hjørnet, så måske jeg kan assistere med noget praktisk, ud over at tolke?
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf mcs_5 » fre 22. dec 2017 20:16

Ehapa skrev:Os her på øen der så svt 1+2 i 70-80’erne forstår/taler altså udemærket svensk..forstår faktisk bedre svensk end sønderjysk/nordjysk;)..

Jeg kan også se svenske film/serier uden undertekster, og følge ret godt med. Men når jeg støder på ægte svenskere IRL, fatter jeg ikke en skid ;)

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf pqrannes » fre 22. dec 2017 22:53

Den er god nok. Et vintagehifitræf i 2018 vil være det 10. og altså en slags jubilæumtræf.

Her er invitationen til det første møde, sådan som den stod at læse et andet sted på nettet:

træf2009.jpg


Det er rigtigt, at det fleste gange har været holdt her hos mig på Hald Hovedgaard, men jo også et par gange (3?) på Sjælland og en enkelt gang på Fyn. Alle steder har det været vellykkede træf i fine og brugbare omgivelser.

Der er (mindst) to grunde til at det ikke skal være på Hald Hovedgaard i 2018; for det først har vi nok at gøre på Hald i dette forår, og det faktisk usikkert om en af de marts-weekender, hvor træffet "plejer" at ligger, er fri, for det andet er der gode demokratiske grunde til, at det veksler og ikke holdes i Jylland i 2018 også.

For mig vil det ikke gøre noget, hvis initiativet bliver opsnappet af andre gode vintagehifiere og folder sig ud et andet sted (f.eks. på Fyn, som det nævnes tråden her); og jeg tror, at jeg taler vegne af hele holdet, som har stået for træffet de seneste år.

Det vigtigste er, at der bliver et træf i 2018; hvem der står for det og hvor det er, er ikke så vigtigt.

Jeg - og de andre tidl. træfarrangører, er jeg sikker på - står gerne til rådighed med vores mangeårige erfaring og gode råd til nye folk, som skulle tage på sig at arrangere et træf. Giver man sig tid og læser sig ind på de gamle træftråde her på forummet, vil man få meget erfaring foræret.

Mine erfaringer, summet helt kort op, er disse:
  • undlad at putte for meget i programmet
  • pas på med komplicerede "shoot outs" som er tidskrævende og (faktisk) kedelige for tilhørerne
  • sørg for masser af plads og tid til "fri leg"
  • få delt de praktiske opgaver ud på så mange hænder som muligt - giv gerne alle deltagere opgaver ifm. den praktiske afvikling af træffet
  • overvej endda at få råd til købe hjælp ind til de mest kedelige opgaver; madlavning, opvask mm. - når det kommer til stykket vil alle helt bare nørde vintagehifi, hele tiden.

Jeg stiller i øvrigt gerne op med et setup i den freak-show kategori, som jeg plejer at repræsentere, f.eks. et magtfuldt open baffle setup med 2 x 6 vintage-fuldtoneenheder.

PQR

PS: vi har som nævnt tidligere opsparet en lille sum på nogle tusinde kr. fra de tidligere år, som kan bruges til opstart (til depositum el.lign) og bringes i spil, når et arrangørteam former sig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf ferr31 » lør 23. dec 2017 09:26

Måske det her er en mulighed
http://www.ellestedet.dk/
Desværre bliver alt jo lidt dyrere når man ikke kender nogen der lige ligger inde med et godt sted :| :|
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Vintagetræf 2018

Indlægaf Captain Phoenix » lør 23. dec 2017 11:04

Jeg er på baggrund af en del år som (med)arrangør helt enig i Peters råd ovenfor.

Her ud over er det vel vigtigst at der er en lille håndfuld folk som tager teten og som kan med hinanden.
Herefter er det så arrangørgruppen mandat at beslutte sted mv.

For de der ikke har været med på træf før vil jeg stærkt anbefale at deltage.
Det er dels interessant i sig selv - dels bliver kommunikationen her på forum bedre når man har mødt folk in real life.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2018



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster