Tak for et hyggeligt træf

Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Sorenki » søn 8. mar 2020 18:47

Hej Folkens
Tak til alle for et fantastisk træf!

Det var fedt at få én på opleveren med udstyr og setups jeg aldrig har hørt eller hørt om før, og så i de smukke og passende omgivelser som Hald kan leverer.

Det lykkedes mig at knipse lidt med kameraet i løbet af dagen, og jeg tænker jeg ikke er alene ;)


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Fensten » søn 8. mar 2020 18:53

Tak selv.

Det var en inspirerende dag og en fornøjelse at hilse på brugere af forummet.

Jeg kom hjem med en masse ny viden og gode idéer, foruden det beskedne indkøb af 3 LPér.

Alt i alt en rigtig dejlig dag i Hald :cool1:


Mvh.


Fensten
Senest rettet af Fensten søn 8. mar 2020 20:35, rettet i alt 1 gang.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf bjerager » søn 8. mar 2020 19:38

Tak for et skønt træf - som sædvanligt. Også stor tak til alle dem der sled med opsætning, oprydning undervejs og mad for at gøre det til en skøn dag for os alle.

Husk, at hvor der er hjerterum er der husrum.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Louis » søn 8. mar 2020 20:08

Flotte billeder !

Jeg vil også sige mange tak for et dejligt træf. Altid en fornøjelse at møde jer alle sammen.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Captain Phoenix » søn 8. mar 2020 20:17

Også fra mig:
Tak for et hyggeligt og interessant træf.
Navnlig ralphandersen's meget vellydende Tannoy og Helmers udendørs-setup (med pænt lydniveau!) gjorde indtryk og gav inspiration...

En særlig tak til alle jer der gjorde en ekstra indsats med at slæbe grej, præsentere, bage kage, hente øl mm - og som legede med på quizzen (der vist var sværere end jeg havde troet :roll: ).
Jeg vedhæfter quiz og svarene.

Quiz 2020.pdf
Quiz - svarene3.pdf
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf hificlassic » søn 8. mar 2020 22:26

Skønt træf som altid på Hald. Tak for en hyggelig dag/aften til jer alle.
Mine ører, arme og min lænd er træt, men alt er igen på plads i lytterummet, og jeg sidder og er lidt misundelig på Riddersalen med Ralphs Tannoy Corner FSM, men mine små RHR gør det nu godt herhjemme også :Thumpsup:

Særlig tak til Louis for at bære RHR både op og ned igen...
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Fredmarantz » søn 8. mar 2020 23:40

Ja- jeg måtte jo desværre smutte "prematurt", hvilket ærgrede mig ganske alvorligt. :(

Jeg havde nogle skønne timer, mens det varede - skønt vejr, hvor forårsfornemmelsen kunne komme frem - og så i Hald, hvilket skønt sted og efterhånden helt ikonisk for vores træf. Det KAN ikke blive bedre, vi har lært at være der på stedets betingelser, tak til dig Peter (PQRannes), for at facilitere dette. :thumbsup:

Vi var mange mennesker denne gang - rigtig mange, gensynets glæde - og også dejligt og ganske interessant at møde og se nogle, som man ikke havde set før. Der var mange, som jeg gerne ville have haft hilst på, men det nåede jeg ikke..

Jeg er også igen igen imponeret af den ihærdighed og forberedelse, som ejerne af de tre demoanlæg havde lagt for dagen. Det kræver altså en del kræfter - logistik og indædthed at bakse et anlæg fra Sverige derop og få det til at at spille osv- imponerende styrke og enthusiasme fra Björn. :thumbsup: ligeså den fornemme forberedelse og demonstration af L'audiophile-anlægget med Altec-VOTT-kasserne - de er godtnok store - og sikken dynamik! godt gået, Poul!

Jeg nåede desværre ikke at høre Tannoy-demo'en, da jeg måtte af sted - øv! :(

Jeg vil gerne takke Både Captain Phoenix og PQR (i samarbejde med Louis og sorenki) for et godt styret og velgennemtænkt arrangement. :thumbsup:

Jeg må bare knibe mig i armen og glæde mig over, at sådan noget kan lade sig gøre i vores lille land og med så høj en koncentration af skønne personer, som alle har en passion for god gammel hifi i alle afskygninger, i et ligeværdigt og hjerteligt fællesskab og som ikke tryner hinanden med at overgå hinanden med diverse åndsvage argumenter og konkurrence i ligegyldigheder. Det holder vi os heldigvis hævet over.

Tak for det!

n.b.: God fotodokumentation, sorenki :thumbsup:

Vh
Freddy (som også gerne ville have deltaget i Quizzen :Skor: ),
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7442
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf spuncut » søn 8. mar 2020 23:51

Tak til arrangørene for et særdeles vellykket træf i eventyrlige omgivelser :Thumpsup: Tannoy-ting er ikke noget jeg har gjort så meget i, så tak til Verner og Ralph for at udvide min horisont. Timerne fløj jo afsted men jeg fik da hilst på nogle af de nyere forumlemmer, som jeg ellers kun har kommunikeret med over forummet og det er jo altid fornøjeligt. Tak til alle for at bidrage til den fantastiske stemning.
MVH Henning
Pioneer: SA-6500II, 7500 og 8500II. Hafler: DH-220, P230, P500. Nikko: Alpha II, III, 130. Beta II, 30. Sentec SC8
Thorens TD160BII. Ortofon: MC30SII, T20. SME: 3009 Imp
Scandyna: A10: SS/SS A25: SE/SE, PL/PH, SS/SS, SE/SS. A30x: SS/SS. A45x: SS/SS
Brugeravatar
spuncut
 
Indlæg: 3602
Tilmeldt: 30 dec 2012
Lokalitet: Lolland Nordvest

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf highfive » man 9. mar 2020 05:20

Tack för en härlig träff! Det var en stor ära att få visa och spela på de ”Svenska frestelserna” Inertia, U66 och QLN. Allt tillverkat i Göteborg på 70 och 80 talet.

Underbart att få träffa er och ett stort tack till arrangörerna av träffen på Hald!!!

Klockan är 04:14 och jag är hemkommen till Göteborg, har burit upp grejorna till lägenheten på tredje våningen och en del till min verkstad i markplan.

Godnatt SS:SS önskar highfive / Björn
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf No Quarter » man 9. mar 2020 08:15

Ja tak til arrangører og fremvisere mv. Et af de bedste træf. Godt program og mange fristelser til salg. Speciel tak til KenRas og hans ven som gav en uvidende god undervisning i brugen af oscilloskop, med stor entusiasme trods at jeg var eneste lytter (der var vist kage)

En bøn, har I noget at tale om sammen, så forlad fremvisningerne, vi andre (i hvert fald jeg) vil gerne høre det der spilles...:-)
Marantz 4400, Marantz CD-400B, Marantz 1060, Marantz 112, Marantz 5020, Marantz 6300, Marantz HD66(x4), JVC JL-F45 (sorry ;-))
Hobbygaragen: Marantz 2225
Havefester for teenagere: Marantz 1072
No Quarter
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: 18 feb 2013
Lokalitet: Jyllinge

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf KlausM » man 9. mar 2020 09:03

Også tak for endnu et fantastisk træf herfra, samt et billede af et af de kulinariske højdepunkter, taget et splitsekund før bordet var tomt!!!!

kagebord.jpg

MH Klaus
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf 2-mas » man 9. mar 2020 09:43

KlausM skrev:Også tak for endnu et fantastisk træf herfra, samt et billede af et af de kulinariske højdepunkter, taget et splitsekund før bordet var tomt!!!!

kagebord.jpg

MH Klaus


Det ligner også et super træf :lol:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 615
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Tophøj » man 9. mar 2020 09:57

Også et tak skal lyde herfra, for et velorganiseret træf. Det var for mig en øjenåbner at høre de Tannoy setup, og specielt Ralph´s hjørnekasser. Som inkarneret JBL fan/bruger, er jeg begyndt at kigge mig lidt omkring, der er åbenbart andet der kan spille :p

Mvh Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Legore » man 9. mar 2020 10:44

Hej alle.
Også en tak fra mig for et rigtig fint træf.
Det er bestemt ikke sidste gang, jeg deltager.
Jeg må tilslutte mig tophøj, der findes også andre højttalere, som kan måle sig med JBL.
Vedhæfter lige lidt billeder.

Mvh Steen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Legore
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 03 sep 2012
Geografisk sted: Kolding
Lokalitet: Kolding

Re: Tak for et hyggeligt træf

Indlægaf Tonni » man 9. mar 2020 10:48

Her fra skal der også lyde et stort tak!
Især til arrangørerne :OLO:

Men så sandelig også til alle i dejlige mennesker, som gjorde træffet til den fantastiske oplevelse det var!

Tannoy, VOTT, Svenske herligheder, og alle de spændende ting, i "fri leg" rummet...
De lange gode snakke. Nørderiet. De blødende trommeheder (Kabuza-bum) og...
Det var der, det hele!

Tak alle sammen!
:OLO:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2020



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster