Ny hule, gammelt grej

Vis os dit grej

Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » søn 10. mar 2019 19:34

Endnu en flytning er nogenlunde vel overstået - heldigvis kun internt denne gang, fra det lille værelse mod gården til et af de større mod gaden. Følgelig er min søndag gået med at bygge tøjstativ, flytte rung på ting og sager og, vigtigst, få installeret hulealteret. Jeg mangler stadig at få hængt ting op på væggene og finde et sofabord og et andet grejmøbel end den der halve værkstedsreol, jeg lige har bikset sammen. Men ellers synes jeg, jeg er nogenlunde godt på vej til en hule af en mere permanent karakter end de sidste par stykker.

Billede


Udsigten fra sofaen.

Billede


I reolen:
Sony PS-X4
Sony CDP-297 (den sidste rest af min forældres Billy anlæg, som jeg tog med mig, da jeg flyttede hjemmefra)
Denon PMA-750
Og en Akai AA-1040, som nok enten ryger i køkkenet eller i sommerhuset

Lyden kommer ud af et par IMF Compact Monitor 2. Standerne er også IMF; et sæt ALS 40-II, som har set bedre dage. Mellemtonerne er uoriginale, og fineren er død. Til gengæld var de Billy. Og de lyder fed!
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf dfms » tors 14. mar 2019 19:57

Ser godt ud, kan godt lide Akai's desing fra den periode.
De små højtaler ligner ellers Kef.
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf Skorpio » fre 15. mar 2019 00:19

Den Denon forstærker er en af deres bedre, inden de gik over til MOS-FET i udgangene....
Senest rettet af Skorpio man 15. apr 2019 20:47, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Skorpio
 
Indlæg: 195
Tilmeldt: 01 jun 2013
Geografisk sted: Aarhus
Lokalitet: 8000

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » fre 15. mar 2019 23:24

dfms skrev:Ser godt ud, kan godt lide Akai's desing fra den periode.
De små højtaler ligner ellers Kef.


Jo tak. Det lyder også ganske udmærket, ikke mindst på grund af højttalerne. Jeg synes virkelig, IMF kan noget, når det kommer til stereoperspektiv og detaljer. De to modeller, jeg har, kan ret meget af det samme, men har stadig hver deres karakter.
De små er ret monitor-agtige - meget stramme og nøgterne i det (f.eks. kan man virkelig høre hvor ringe, mit gamle bands EP er mixet, på dem), med super diskant, uden man bliver træt af den, og ren bas ret langt ned. Top fede til klassisk og "kritisk lytning", når man sidder i det helt gode sted.
De store har måske knap så megen detalje, men til gengæld noget mere guf i bassen og mellemtonen, som gør dem lidt sjovere til rock, hiphop og sådan. Og så fylder de rummet bedre op, så man ikke nødvendigvis skal sidde det helt gode sted.




Skorpio skrev:Den Denon forstærker er en af deres bedre, inden du gik over til MOS-FET i udgangene....


Den får i al fald pæne ord med på vejen rundt omkring på Internettet, hvilket var en af grundene til, at jeg købte den.
Den anden var prisen. Selv om jeg er Frederiksbergbarn, viser mit jydeblod sig bl.a. ved, at langt de fleste af mine grejindkøb (cykler, trommer, hifi osv.) bliver besluttet ud fra, at der skal kunne tjenes på dem. Der er vel for ca. 3000 kr. på billederne.
Den sidste grund var, at jeg skulle bruge flere watt, end den meget pæne Akai spytter ud, fordi mine højttalere vist er lidt tunge danse med. Og det kan mærkes! Det er som om, den tager noget bedre ved, også ved lave lydstyrker.


Lige nu kører der Svanesøen, spillet af det Kongelige Kapel, dirigeret af Michael Schønwandt, på de små højttalere. En af mine absolutte favoritter og top god fredagshygge efter en tur i Torvehallerne med søsteren og niecen :p
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » lør 30. mar 2019 17:08

Hulen er blevet lidt hyggeligere

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf trikker » lør 30. mar 2019 18:19

Hvis den der Akai aa-1040 keder dig , kan jeg måske godt bruge den.
men jeg er jo også jyde - så det skal være billy ( og sort ) :p
Har du forøvrigt aldrig problemer med tilbagekobling af lyd - når de står så tæt ?
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 358
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » lør 30. mar 2019 18:28

Jeg er egentlig ret glad ved Akai'en, så jeg tror, jeg beholder den. Som sagt kan jeg også godt bruge noget musik, både i køkkenet og i sommerhuset.
Tilbagekobling af lyd, når de står så tæt, må du vist lige uddybe, hvis jeg skal kunne give et svar.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf trikker » lør 30. mar 2019 19:08

Har du ikke problemer med, at hvis du skruer op, så kan du høre lyden fra højtalerne " slår" tilbage i pickuppen og giver en form for brum/ resonans lyd. ( det har sikkert et eller andet fint navn, men det kender jeg ikke )
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 358
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » lør 30. mar 2019 19:53

Nå sådan. Det har jeg ikke oplevet noget af med den her opstilling. Men jeg spiller generelt, af hensyn til roomies og tinnitus, heller ikke særlig højt det meste af tiden. Jeg tror faktisk ikke, jeg har haft volumen-knappen forbi kl. 8 endnu.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf snod » lør 30. mar 2019 20:37

trikker skrev: lyden fra højtalerne " slår" tilbage i pickuppen og giver en form for brum/ resonans lyd. ( det har sikkert et eller andet fint navn, men det kender jeg ikke )

I gamle dage dage hed det "Akustisk tilbagekobling".
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf trikker » lør 30. mar 2019 21:08

Super
Så var det ikke helt så fint som jeg troede
Takker for input :cool1:
Brugeravatar
trikker
 
Indlæg: 358
Tilmeldt: 29 jul 2018
Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf Torben » søn 31. mar 2019 02:15

Flot anlæg ! lyt til samme "Svanesø" medKarajan - men endelig Decca udgaven!
Storslået!
Blæserne er en hyldest til gode højttalere!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet
 
Indlæg: 455
Tilmeldt: 23 feb 2013
Lokalitet: Allerød

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » fre 5. apr 2019 22:18

Torben skrev:Flot anlæg ! lyt til samme "Svanesø" medKarajan - men endelig Decca udgaven!
Storslået!
Blæserne er en hyldest til gode højttalere!
Hilsen Torben


Den har jeg også liggende, og den lyder lækkert. Men når det kommer til Tchaikovsky, er jeg klart mest til Schønwandt. Han kan noget med dynamik og tempi, som får den slags ting til i mine ører at lyde meget organiske, hvad jeg synes klæder dem særdeles. Der spiller det nok også ind, at det er i hans fortolkninger, jeg har lært det at kende, da jeg gik i det Kongelige med mine forældre som barn.
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf K_50 » man 15. apr 2019 20:16

Der er blevet plads til "mandestolen", som den blev døbt, da jeg var roomies med min søster og niece. Sofasengen er lidt voldsom der under vinduet. Men selv om den er fin at sove på, bliver min ryg træt at at sidde i den i længere tid ad gangen. Så det må være sådan, det bliver. Og det er som om, det hele lyder lidt mere levende nu, jeg har fået ørerne fri af ryglæn. Bonus!
Anlægget skal så rykkes lidt længere til venstre, set fra stolen, for at lave den gode stol-højttaler-trekant og give bedre adgang til mit rygespot i vinduet. Men det må blive en anden dag. Nu står den på Kashmir og rødvin :)

Billede
K_50
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 05 feb 2015
Lokalitet: København S

Re: Ny hule, gammelt grej

Indlægaf Captain Phoenix » man 15. apr 2019 23:41

Hej K_50,
Kan du ikke bruge funktionen "Upload af vedhæftede filer", når du lægger billeder op i stedet for Flicker.
Det vil give alle adgang til at se dine fine billeder i høj opløsning uden at være medlem af Flicker - og vi risikerer ikke (som det er sket tidligere), at fotos lagt på eksterne servere bliver utilgængelige.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Næste

Tilbage til Bruger-galleri



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster