Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KenRas » ons 15. jan 2020 00:32

x-tian skrev:Jeg har skrevet sammen med KenRas om at vi laver en lille måle stand hvor man kan få lidt kendskab til måling med oscilloskop m.m. Umiddelbart bliver det sådan Ad Hoc


Jeg tror tilmed at der også er kage på standen :Thumpsup:
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KenRas » ons 15. jan 2020 14:13

Sorenki skrev:Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning


Jeg kan tilslutte mig til #1 og #5.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf x-tian » tors 16. jan 2020 01:00

Sorenki skrev:Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning



Jeg Kunne godt tænke mig at høre #1, #2 og så prøve af finde ud af hvorfor Marantz er så populært såeee #4

Mvh
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KlausM » tors 16. jan 2020 08:42

Sorenki skrev:Hej Folkens
Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning

Jeg er mest til #1, #2 og #3, men var det ikke mere overskueligt for især jer at lave en doodle afstemning eller lignende på nettet?

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2250
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf pqrannes » tors 16. jan 2020 09:05

KlausM skrev:
Sorenki skrev:Hej Folkens
Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning

Jeg er mest til #1, #2 og #3, men var det ikke mere overskueligt for især jer at lave en doodle afstemning eller lignende på nettet?

Mvh Klaus


Vi har sat specialkonsulenter, Louis og Søren, på opgaven med at vælge de tre setups. Det tror jeg godt, at de kan klare uden en doodle.

Det er heller ikke kun de fem foreslåede setups, der skal vælges imellem: flere kan komme til ud af det blå.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf KenRas » tors 16. jan 2020 11:40

Jeg vil da gerne gentage mig selv, hvad angår ønsker:

KenRas skrev:
1. Quadrofoni.
Det kunne være interessant hvis der var en eller flere der kunne sætte et sådan anlæg op. Her tænker jeg ikke bare på forstærker/receiver med højttalere, men også f.eks. en 4 spors Akai GX-630D SS eller tilsvarende. Der findes også LP’er indspillet i quadrofoni og pladespillere til det samme. Kunne nogen så holde et mindre foredrag om dette, de forskellige quad formater, mm, så kunne det være interessant tror jeg.

2. Pickupper.
Ingen tvivl om at pickupper er lidt af en videnskab og flere medlemmer her på dette forum har luftet deres store viden om emnet. Det kunne være interessant hvis nogen, med nogle praktiske lyttetests, kunne vise os hvilke specifikationer der er vigtige ved valg af ny pickup.

Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Sorenki » tors 16. jan 2020 11:51

pqrannes skrev:
KlausM skrev:
Sorenki skrev:Hej Folkens
Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning

Jeg er mest til #1, #2 og #3, men var det ikke mere overskueligt for især jer at lave en doodle afstemning eller lignende på nettet?

Mvh Klaus


Vi har sat specialkonsulenter, Louis og Søren, på opgaven med at vælge de tre setups. Det tror jeg godt, at de kan klare uden en doodle.

Det er heller ikke kun de fem foreslåede setups, der skal vælges imellem: flere kan komme til ud af det blå.

PQR


Det er nemlig rigtigt Peter - og der kan ske ændringer ift hvad der er muligt løbende. Det er også grunden til vi ikke laver en doodle - det er ikke så meget en afstemning, som en menings-tilkendegivelse, der kan hjælpe os med at fornemme stemningen.
Vi skal jo udvælge 3 præsentationer og selvom vi er styrket af demokratiet, forbeholder vi os retten til at lave den endelige udvælgelse ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf hmt » tors 16. jan 2020 13:06

Tyranni er nu meget godt! Men hvorfor er der ikke noget seriøst mono i spil? Mindes oplevelsen af et tandberg-møbel og en 124 med mono-arm og PU, som IMO lagde alt andet ned. Når man tænker på hvor stort mono var engang, så burde det være muligt at finde forskellige mono-setups og lytte lidt på dem?

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf ralphandersen » tors 16. jan 2020 17:48

Jeg har mono-SPU med til mine Tannoys og også nogle plader til. Så må vi tage diskussionen med PQR om vi så bliver nød til at slukke for den ene højttaler ;) Jeg erindrer en lang udredning på træffet sidste år for, hvorfor det ikke duede med to.
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Louis » tors 16. jan 2020 20:07

hmt skrev:Tyranni er nu meget godt! Men hvorfor er der ikke noget seriøst mono i spil? Mindes oplevelsen af et tandberg-møbel og en 124 med mono-arm og PU, som IMO lagde alt andet ned. Når man tænker på hvor stort mono var engang, så burde det være muligt at finde forskellige mono-setups og lytte lidt på dem?

Vh
Henrik


Der er jo kun det i spil der bliver foreslået. Jeg kan med ønsker men de kommer ikke rigtig i spil før nogle foreslår og har lyst til at tage det med:)

Vi prøver også at tage lidt højde for hvad der har været på tidligere træfs og måske finde noget nyt og spændende.

Og ellers skal man jo endelig tage med til fri leg. Der kan sikkert sagtens stykeks et monosetup sammen :p

Det hele afhænger jo af at folk har lyst til at tage noget gear med så vi har noget at se og høre på:)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2743
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Helikon » tors 16. jan 2020 23:13

Er der interesse/stemning for sammenligning af Radford STA 100 og TT 100 ?
STA er med rør hele vejen og TT er med en op-amp og transistorer i indgangen
de er næsten identiske i udgangen, se diagram i linkene
https://www.radfordrevival.co.uk/literature/sta100/
https://www.radfordrevival.co.uk/literature/tt100/
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf hmt » fre 17. jan 2020 00:00

Louis skrev:
hmt skrev:Tyranni er nu meget godt! Men hvorfor er der ikke noget seriøst mono i spil? Mindes oplevelsen af et tandberg-møbel og en 124 med mono-arm og PU, som IMO lagde alt andet ned. Når man tænker på hvor stort mono var engang, så burde det være muligt at finde forskellige mono-setups og lytte lidt på dem?

Vh
Henrik


Der er jo kun det i spil der bliver foreslået. Jeg kan med ønsker men de kommer ikke rigtig i spil før nogle foreslår og har lyst til at tage det med:)

Vi prøver også at tage lidt højde for hvad der har været på tidligere træfs og måske finde noget nyt og spændende.

Og ellers skal man jo endelig tage med til fri leg. Der kan sikkert sagtens stykeks et monosetup sammen :p

Det hele afhænger jo af at folk har lyst til at tage noget gear med så vi har noget at se og høre på:)


Nu har jeg ikke været på de sidste træfs og er selvfølgelig helt med på at gentagelse ikke er sagen. Men mon ikke PQR eller måske Ralph får sneget noget med mono ind - man kan håbe og ønske!

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Sorenki » man 20. jan 2020 09:53

Så er der en lille update fra "Specialkonsulenterne".

Vi har været i dialog med indlægs-forfattere i denne tråd og sammen er vi landet på følgende (Rækkefølgen er ikke låst fast) til præsentationerne:

1. Tannoy Shoot-out med Verner og Ralph der i tungt samarbejde skal vise hvad store engelske højtalere kan præsterer.
2. Göteborsk hifi medbragt fra hjemlandet af High-five, der på flere måder viser imponerende Svensk gåpåmod.
3. Majs frankofile Le Audiophil anlæg.


Louis og jeg har valgt ud fra, at vi gerne så noget man/vi ikke har hørt før og som har en god historie tilknyttet. og ja, så er vi nok også til salg for store højtalere ;) så er der lidt til drengerøvene.


Og så vil vi igen gerne bede de andre forslag om at medbringes til Fri leg. Jeg overvejer selv at medtage et forstærkersæt (og måske Louis ligeså) da det tit er her der kan "summes" og få stillet den nysgerrighed man går rundt med hver især.
Der har fx været snak om Marantz og selvom det ér spændende, så har Marantz været demonstreret mange gange på træf allerede, så vi vil hellere inviterer noget nyt indenfor til præsentationen og så lægge op til at det medbringes til fri leg.

Vi glæder os!
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Anders » ons 22. jan 2020 13:46

EDIT: Idéen er droppet, da min båndoptager har fået en defekt.

Jeg kunne godt tænke mig at bytte kassettebånd med nogen.
Jeg forestiller mig, man kunne indspille et bånd med musik, man selv er glad for, men som andre måske ikke kender til.
Var det en idé?
Senest rettet af Anders man 17. feb 2020 13:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Anders
 
Indlæg: 338
Tilmeldt: 12 sep 2010
Geografisk sted: København

Re: Hvad vil vi høre/se på Vintage 2020?

Indlægaf Fensten » ons 22. jan 2020 15:38

Foruden hvad i allerede har på programmet, kunne jeg godt være interesseret i at høre noget highend Sansui.

G-Series
Eight og Eight deluxe
9090
AU 999
AU 9500
AU 919/717
Au9900/11000/20000
Ca-ba-2/3000
Måske en Au-x1, skulle der være en heldig bruger med sådan én





Mvh.

Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2020



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst