Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » man 20. jan 2020 22:18

Mellemblond "Lysvågen" Jamen altså. C.V. Jørgensen møder Uffe Lorentzen eller blot Christoffer fra Mellemblond.

Giv gerne "Et øje", "Swimmingpoolens blå" og "Regner ind" lidt ekstra opmærksomhed.



God aften


Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » man 20. jan 2020 23:29

Den arm er da lige til at blive hooked på! Og sandelig også PU'en...

CV har jeg desværre ikke rigtig i samlingen.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » man 20. jan 2020 23:48

Tonni skrev:Den arm er da lige til at blive hooked på! Og sandelig også PU'en...

CV har jeg desværre ikke rigtig i samlingen.



Når to hobbies mødes. Fluefiskeri og Vintagehifi. Armen er en Audio Technica At 1007, med en jelco armlift og en hjemmelavet liftmountboard. PU er en Ortofon Silver krop, med en Bronze nåleforsats.

Pladespilleren er “in progress” og den spiller i alt beskedenhed fremragende. Det bliver rigtigt sjovt når jeg engang får fingre i et PTP sæt og noget Corian.

Bemærk venligst at krogen er modhageløs ;)
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » tors 23. jan 2020 21:01

Mange tak for den oplysning! Og modhageløs krog er god karma!

En 2M Silver skulle svjh være en krop med forsølvede Cu spoler, med en red forpart? Så en bronce nål på den Silver, må have været noget af en opgradering..?

Og L75 kan blive rigtig fremragende. Havde jeg ikke haft min 124'er, ville L75 have været primæren her. God økonomi, og loads o'fun!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4796
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 24. jan 2020 23:01

Fredag og en hel weekend ligger foran én.
Så er det tid til at snurre lidt mere end ellers i ugens løb.

Derfor lukker jeg i aften op for et nyt kapitel - en uåbnet dør - i form af en kunstner, jeg indtil for nylig ikke kendte til eksistensen af. Det får sikkert nogle af jer til at tænke: "Sikke et ukendskab - det var da på tide manden får ørerne op for dét!"
I har sikkert ret ;)

Det var en forum-fælle, der for et par måneder siden havde en skive med denne britiske guitarist/sanger med.
Det drejer sig om Nick Drake (musikeren - ikke forumfællen!) - og i går landende de 3 album, som han udgav, mens han levede, hvilket desværre ikke var særligt længe...

NickDrake3LP.jpg

Drake kæmpede med depressioner i hele sit voksenliv - og endte med at dø af en overdosis af anti-depressiv medicin i 1974 i en alder af kun 26 år (han nåede altså ikke engang at komme med i "Club 27" som tæller Hendrix, Joplin, Cobain, Winehouse m.fl - https://en.wikipedia.org/wiki/27_Club).

Han levede sine sidste år indadvendt og indelukket - og det høres i teksterne på pladerne. De er til den triste side - men musikken i sig selv er faktiske ikke "mol-agtig", så det er ganske dejligt at lytte til (trods kendskab til kunstnerens triste skæbne).

Nick Drake spiller dejlige melodier (på guitar) suppleret af alt fra større besætninger (m. strygere) til backing af kun et par andre instrumenter. Både musik og - navnlig - Drake's tekster og vokal udtrykker en følsomhed, som man forstår ekstra godt, når man kender historikken.

Mens han levede, solgte Drakes plader under 5.000 eksemplarer hver, men senere blev han åbenbart lidt af en kult-figur. Det forstår jeg godt, for musikken er dejligt og kræver sin tid.

Det er godt at få dén slags inspiration - og opdage nye musikere.

Jeg synes det er fremragende alt sammen.
Ikke på den der "FEEEDT!!!"-måde.
Men fordi musik og vokal appelerer én til at stoppe op, lytte efter - og give sig selv tid til at tage det ind.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Captain Phoenix fre 24. jan 2020 23:16, rettet i alt 1 gang.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » fre 24. jan 2020 23:12

Stor tommel op til Nick Drake. Du Lan følge op med Elliot Smith som led lidt samme skæbne.

God fredag foran pladespilleren,


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 25. jan 2020 09:24

Captain Phoenix skrev:Fredag og en hel weekend ligger foran én.
Så er det tid til at snurre lidt mere end ellers i ugens løb.

Derfor lukker jeg i aften op for et nyt kapitel - en uåbnet dør - i form af en kunstner, jeg indtil for nylig ikke kendte til eksistensen af. Det får sikkert nogle af jer til at tænke: "Sikke et ukendskab - det var da på tide manden får ørerne op for dét!"
I har sikkert ret ;)

Det var en forum-fælle, der for et par måneder siden havde en skive med denne britiske guitarist/sanger med.
Det drejer sig om Nick Drake (musikeren - ikke forumfællen!) - og i går landende de 3 album, som han udgav, mens han levede, hvilket desværre ikke var særligt længe...

NickDrake3LP.jpg

Drake kæmpede med depressioner i hele sit voksenliv - og endte med at dø af en overdosis af anti-depressiv medicin i 1974 i en alder af kun 26 år (han nåede altså ikke engang at komme med i "Club 27" som tæller Hendrix, Joplin, Cobain, Winehouse m.fl - https://en.wikipedia.org/wiki/27_Club).

Han levede sine sidste år indadvendt og indelukket - og det høres i teksterne på pladerne. De er til den triste side - men musikken i sig selv er faktiske ikke "mol-agtig", så det er ganske dejligt at lytte til (trods kendskab til kunstnerens triste skæbne).

Nick Drake spiller dejlige melodier (på guitar) suppleret af alt fra større besætninger (m. strygere) til backing af kun et par andre instrumenter. Både musik og - navnlig - Drake's tekster og vokal udtrykker en følsomhed, som man forstår ekstra godt, når man kender historikken.

Mens han levede, solgte Drakes plader under 5.000 eksemplarer hver, men senere blev han åbenbart lidt af en kult-figur. Det forstår jeg godt, for musikken er dejligt og kræver sin tid.

Det er godt at få dén slags inspiration - og opdage nye musikere.

Jeg synes det er fremragende alt sammen.
Ikke på den der "FEEEDT!!!"-måde.
Men fordi musik og vokal appelerer én til at stoppe op, lytte efter - og give sig selv tid til at tage det ind.


Dejligt at se, at Nick Drake ramte dig, Claus. Fin intro til hans musikunivers, du giver her.

Jeg stødte i øvrigt lige på mit opslag her på forummet fra den gang jeg fandt et ægte førstetryk af Five Leaves Left.
Det gjorde ikke meget indtryk på hverken mig selv eller andre: viewtopic.php?f=587&t=385&p=6714&hilit=Drake&sid=1d3acd836efb1926ab5605329f4bd44a#p6714.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » lør 25. jan 2020 12:03

Herovre i GB tilføjer man ofte også at Nick Drake var en foregangsmand mht strygearrangementer og "folkemiusik" og at han derfor var langt forud for sin tid.
han har forøvrigt et internetsted:http://www.brytermusic.com/
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Sorenki » lør 25. jan 2020 15:30

Jeg nyder min midlertidige boligsituation og er taknemmelig for min veninde trods har er anlæg.
At hun fortjener noget bedre er en anden snak. Jeg nyder The Wall på hendes Rega og plejer tømmermænd
AE6C956C-081D-4488-85E5-95F09B529C50.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » lør 25. jan 2020 15:44

Sorenki skrev:Jeg nyder min midlertidige boligsituation og er taknemmelig for min veninde trods har er anlæg.
At hun fortjener noget bedre er en anden snak. Jeg nyder The Wall på hendes Rega og plejer tømmermænd
AE6C956C-081D-4488-85E5-95F09B529C50.jpeg


Forhåbentlig ikke via den højtaler, man ser på billedet - damn, den pickup må da hoppe rundt i rillen.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » lør 25. jan 2020 15:46

pqrannes skrev:
Captain Phoenix skrev:Fredag og en hel weekend ligger foran én.
Så er det tid til at snurre lidt mere end ellers i ugens løb.

Derfor lukker jeg i aften op for et nyt kapitel - en uåbnet dør - i form af en kunstner, jeg indtil for nylig ikke kendte til eksistensen af. Det får sikkert nogle af jer til at tænke: "Sikke et ukendskab - det var da på tide manden får ørerne op for dét!"
I har sikkert ret ;)

Det var en forum-fælle, der for et par måneder siden havde en skive med denne britiske guitarist/sanger med.
Det drejer sig om Nick Drake (musikeren - ikke forumfællen!) - og i går landende de 3 album, som han udgav, mens han levede, hvilket desværre ikke var særligt længe...

NickDrake3LP.jpg

Drake kæmpede med depressioner i hele sit voksenliv - og endte med at dø af en overdosis af anti-depressiv medicin i 1974 i en alder af kun 26 år (han nåede altså ikke engang at komme med i "Club 27" som tæller Hendrix, Joplin, Cobain, Winehouse m.fl - https://en.wikipedia.org/wiki/27_Club).

Han levede sine sidste år indadvendt og indelukket - og det høres i teksterne på pladerne. De er til den triste side - men musikken i sig selv er faktiske ikke "mol-agtig", så det er ganske dejligt at lytte til (trods kendskab til kunstnerens triste skæbne).

Nick Drake spiller dejlige melodier (på guitar) suppleret af alt fra større besætninger (m. strygere) til backing af kun et par andre instrumenter. Både musik og - navnlig - Drake's tekster og vokal udtrykker en følsomhed, som man forstår ekstra godt, når man kender historikken.

Mens han levede, solgte Drakes plader under 5.000 eksemplarer hver, men senere blev han åbenbart lidt af en kult-figur. Det forstår jeg godt, for musikken er dejligt og kræver sin tid.

Det er godt at få dén slags inspiration - og opdage nye musikere.

Jeg synes det er fremragende alt sammen.
Ikke på den der "FEEEDT!!!"-måde.
Men fordi musik og vokal appelerer én til at stoppe op, lytte efter - og give sig selv tid til at tage det ind.


Dejligt at se, at Nick Drake ramte dig, Claus. Fin intro til hans musikunivers, du giver her.

Jeg stødte i øvrigt lige på mit opslag her på forummet fra den gang jeg fandt et ægte førstetryk af Five Leaves Left.
Det gjorde ikke meget indtryk på hverken mig selv eller andre: viewtopic.php?f=587&t=385&p=6714&hilit=Drake&sid=1d3acd836efb1926ab5605329f4bd44a#p6714.

PQR


Jeg har kun "Pink Moon", men jeg er vild med det lidt rå og hudløse i hans musik.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1872
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ralphandersen » lør 25. jan 2020 22:24

Hvis PQR har et førstetryk af Five Leaves Left ville jeg elske at høre det på træffet. Selv har jeg et genoptryk af Bryter Layter, der lyder højst skuffende (Selvom musikken er fantastisk, tag fx Poor Boy, suk!).
Vitavox Bitone 6201 med Heil ESS diskanter og El Pipe-O subwoofer. Vitavox Bitone 3200 , Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Quad II, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 30 sep 2015
Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Sorenki » søn 26. jan 2020 10:51

bjerager skrev:
Sorenki skrev:Jeg nyder min midlertidige boligsituation og er taknemmelig for min veninde trods har er anlæg.
At hun fortjener noget bedre er en anden snak. Jeg nyder The Wall på hendes Rega og plejer tømmermænd
AE6C956C-081D-4488-85E5-95F09B529C50.jpeg


Forhåbentlig ikke via den højtaler, man ser på billedet - damn, den pickup må da hoppe rundt i rillen.

Jojo
Via den, og via forstærkeren der ikke kan ånde, fordi den står på højkant...
Pickuppen hopper ikke, men det hænger nok sammen med det høje nåletryk.

Jeg har forsøgt at gøre noget, men man skal ikke bide hånden der fodre én ;)
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » søn 26. jan 2020 22:37

Ladies night.

Helt og aldeles undervurderet kunstner og album. "Lera Lynn plays well with others"

Hørte hende ved et tilfælde på VoxHall 2019, hvor hun spillede support for Thomas Dybdal.

På trods af Thomas fantastiske optræden og ikke mindst band. Var det alligevel hende, der efterlod størst indtryk.

Gik derfra med en signeret LP (Stray dogs) med Thomas Dybdal på trods af en behagelig samtale med Lera Lynn efter koncerten. Det har jeg fortrudt :QQS:

“Lose yourself” fra “Lera Lynn plays Well with others”bør i ikke snydes for.

Iøvrigt en plade som bestemt ikke er tiltænkt livet på landevejen. Eftersom at den består af 9 duetter med 8 forskellige kunstnere
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Fensten søn 26. jan 2020 22:59, rettet i alt 1 gang.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » søn 26. jan 2020 22:48

Endnu en skøn dame.

Anna Calvi hunter

Hvis i ikke allerede kender hende, så er hun fabelagtig på sin telecaster og vokalen er hjemsøgende.

Prøv at støve “Love won’t be leaving fra Live From the workmans club”

Hendes debut var nomineret til årets mercury prize.

Men i aften er hendes seneste album på pladespilleren.

Skal jeg pege et nummer ud fra Hunter må det blive ”Swimmingpool”

God aften
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Andreas og 16 gæster