Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 5. feb 2020 00:32

Jeg kan simpelthen ikke dy mig...
For selv om der (pga. leveringsproblemer med vinyl-udgaven) ikke er nogetsomhelst, der snurrer - så må jeg altså henlede opmærksomheden på Østkyst Hustlers nye album - det første i over 20 år (!).

OestkystHustlers_3000x3000px_TitusindTimer-1024x1024-1.jpg

Hustlerne er blevet 22 år ældre - og man kunne godt tro, at det ville blive en pinlig omgang når 3 midaldrende mænd (alle over 50 år) laver et helt rap-album.

Men det gør det ikke.
Slet ikke.
Det er blevet fremragende!!!

Hustlerne formår at flytte temaerne (der trækker på hvad de tidligere har lavet) helt frem til 2020 - både ift. samfundstemaer og mere de personlige temaer, der er relevante når man er blevet "voksen" (som f.eks. er i 50'erne).

Tekst-håndværket, der er så vigtigt i rap, sidder - stadig - lige i øjet (eller øret). Måske endda endnu bedre end på deres ellers stærke album "Så hold dog kæft" (fra 1998).

Den verbale aflevering er tjekket og overbevisende.

Den musikalske backing er på samme tid skarp og meget harmonisk - og som tidligere med meget lækker instrumentering (blæser-ensembler, akustisk bas, jazz-temaer mm.). Der er faktisk mere melodi hér end på de tidligere udgivelser

Det er slet ikke til at komme ind på hvad der foregår i teksterne - for de er tæt pakkede.

Alt i alt er det (efter min mening) fremragende. Og selv om vi kun har februar, vover jeg det ene øje og byder på, at dette bliver årets bedste danske album. Så godt er det.

Men gør dig selv en tjeneste: Lyt til hele albummet, der af en eller anden grund ligger i sin helhed her: https://www.youtube.com/watch?v=dGP4boP ... 18&index=1

Og køb det så når det lander i butikkerne (d. 20. februar siger min lokale vinylpusher).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf HrAndersen » ons 5. feb 2020 09:43

Befriende og dejligt at en "OldTimer" som Phoenix ;) , også kan lytte til klassisk dansk Old-School HipHop 8)
Jeg troede jeg var den eneste senior der lyttede til den slags . . . :p

Jeg er nemlig også selv helt vild med de drenge eller skal vi sige; middelalderlig mænd.
Jeg har ikke fået dette nye album ind under huden endnu, men det er på vej, der skal bare skamlyttes lidt mere.

Favoritten herhjemme, hvis far og 12 årig søn skal på lang køretur, er stadig deres første album; "Verdens længste rap" fra 1995. Som slet-ikke slår det nye musikalsk, men har den der lange skønne sammenhængende historie, der bare gør en i godt humør.

Jeg venter stadig på en ny Randers-tur . . . .
Mvh
Michael


Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen
 
Indlæg: 860
Tilmeldt: 01 jun 2011
Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tophøj » ons 5. feb 2020 11:11

I er ikke de eneste! Jeg har hørt Verdens længste rap, sammen med min svigersøn på 26, mange gange. Jeg tror sgu der er håb for ungdommen :-)

/Per
Technics SL1000, Jelco 250L, Ortofon Rondo Bronze/Micro Benz Ruby gold open air. SL 1200 MK2 GLD, Ortofon MC30 super . Technics SL-P999/SL-P777. Technics SEA5 x2. Mark Dane MB500. Yamaha C60. Revox B77 .JBL 4344. Technics SV-DA10. Alpine AL90. Technics RS 1500
Brugeravatar
Tophøj
Branchemedlem
 
Indlæg: 497
Tilmeldt: 09 apr 2013
Lokalitet: 3230

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf x-tian » ons 5. feb 2020 14:07

Østkyst Hustlers rykker også i Vestjylland

House of pain gør også lykke her i huset (Ice T, NWA, m.m.) blandt unge og gamle

Min søn på 15 lytter meget til Nirvana, Rage Against The Mashine, det gamle Metallica og Massive Attack, ved det da min "hule" ligger klods op af hans værelse. (er måske lidt i tvivl om det er god eller dårlig opdragelse) Jeg har selvfølgelig sørget for at jeg er i overskud på dB.

Ja der er håb for ungdommen tophøj , men er der håb for os ????? :p
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » ons 5. feb 2020 15:04

HrAndersen skrev:Befriende og dejligt at en "OldTimer" som Phoenix ;) , også kan lytte til klassisk dansk Old-School HipHop 8)
Jeg troede jeg var den eneste senior der lyttede til den slags . . . :p

Jeg er nemlig også selv helt vild med de drenge eller skal vi sige; middelalderlig mænd.
Jeg har ikke fået dette nye album ind under huden endnu, men det er på vej, der skal bare skamlyttes lidt mere.

Favoritten herhjemme, hvis far og 12 årig søn skal på lang køretur, er stadig deres første album; "Verdens længste rap" fra 1995. Som slet-ikke slår det nye musikalsk, men har den der lange skønne sammenhængende historie, der bare gør en i godt humør.

Jeg venter stadig på en ny Randers-tur . . . .


Du er bestemt ikke alene - og nyere navne som Kendrick Lamar ryger også på pladespilleren herhjemme.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf CARS10 » ons 5. feb 2020 16:13

Jeg er ikke sikker på at Thomas Treo er enige med jer. :lol: :roll:
carsten
CARS10
 
Indlæg: 222
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » ons 5. feb 2020 16:21

CARS10 skrev:Jeg er ikke sikker på at Thomas Treo er enige med jer. :lol: :roll:
carsten

Thomas Treo... Who cares...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf x-tian » ons 5. feb 2020 16:59

Som det forventes af sådan en som mig så ligger en af de bedre (efter min mening) live albums og snurre netop nu her i hytten :OPO:

DP.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KenRas » ons 5. feb 2020 19:38

x-tian skrev:Som det forventes af sådan en som mig så ligger en af de bedre (efter min mening) live albums og snurre netop nu her i hytten :OPO:


Kan ikke være mere enig :thumbsup:
Har det selv i mint kondition i min omfattende Deep Purple samling.

Albummet er fra deres “The house of blue light tour” fra ‘87. Problemerne mellem Gillan og Blackmore var så småt begyndt igen, hvilket resulterede i at Gillan blev fyret (for anden gang) året efter. Han blev erstattet af Joe Lynn Turner, der fik et enkelt DP album på CW’et inden Gillan vendte tilbage.

Jeg tror sku’ jeg ved hvad jeg skal høre i aften...
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 14. feb 2020 14:49

Jeg tager atter (se opslaget om Østkyst Hustlers seneste album ovenfor) lidt forskud på det med at snurre.
Og faktisk er det en filmspole, der kommer til at snurre, for søndag aften viser Cinemateket filmen "Ascenseur pour l’échafaud " (Elevator til skafottet) instrueret af Louis Malle.

Billede1.png

Musikken til filmen er af og med Miles Davis.
Jeg har tidligere omtalt den i tråden her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1350#p58271.
På albummet finder man forstadierne til dét, der blev "Kind Of Blue"-albummet 1½ år senere. Men "Ascenseur…" er i sig selv hørværdigt (også som andet end forstadierne til jazzens bedste album). Meget stemningsfuld musik.

Filmrullen (og altså soundtrack'et) snurrer til en særforestilling med indledning af Naya Buric, fra P8 JAZZ søndag d. 16/2 og til en alm. forestilling mandag d. 2/3.
Der er i skrivende stund ledige pladser til begge forestillinger - https://www.dfi.dk/cinemateket/biograf/ ... -skafottet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » fre 14. feb 2020 16:14

Har netop sat den nye skive med Nick Cave "Ghosteen" på. Helt jomfruelig, frisk vinyl. Lytter til første skæring lige nu. Meget lovende for resten af pladen. Dejlig stemningsfuld. Og den er blevet godt anmeldt rundt omkring. En meget sorgfuld plade, lavet på bagkanten af hans søns tragiske død.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 16. feb 2020 22:49

Captain Phoenix skrev:Og faktisk er det en filmspole, der kommer til at snurre, for søndag aften viser Cinemateket filmen "Ascenseur pour l’échafaud " (Elevator til skafottet) instrueret af Louis Malle.

Musikken til filmen er af og med Miles Davis.
Jeg har tidligere omtalt den i tråden her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1350#p58271.
På albummet finder man forstadierne til dét, der blev "Kind Of Blue"-albummet 1½ år senere. Men "Ascenseur…" er i sig selv hørværdigt (også som andet end forstadierne til jazzens bedste album). Meget stemningsfuld musik.

Så fik jeg indhentet mig selv/mit tidligere opslag - men kom kun 3/5 i mål...
    Plussiden: Musikken er god, Naya Buric’s oplæg kompetent og s/h scener fra Paris anno 1957 er lækkert.

    Minusserne: Filmens plot er elendigt og skuespillet ligeså - nogle gange næsten pinligt.
Captainens råd:
Spar biobilletter og brug pengene på albummet med soundtrack’et i stedet.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » man 17. feb 2020 07:21

Captain Phoenix skrev:
Captain Phoenix skrev:Og faktisk er det en filmspole, der kommer til at snurre, for søndag aften viser Cinemateket filmen "Ascenseur pour l’échafaud " (Elevator til skafottet) instrueret af Louis Malle.

Musikken til filmen er af og med Miles Davis.
Jeg har tidligere omtalt den i tråden her: viewtopic.php?f=587&t=453&start=1350#p58271.
På albummet finder man forstadierne til dét, der blev "Kind Of Blue"-albummet 1½ år senere. Men "Ascenseur…" er i sig selv hørværdigt (også som andet end forstadierne til jazzens bedste album). Meget stemningsfuld musik.

Så fik jeg indhentet mig selv/mit tidligere opslag - men kom kun 3/5 i mål...
    Plussiden: Musikken er god, Naya Buric’s oplæg kompetent og s/h scener fra Paris anno 1957 er lækkert.

    Minusserne: Filmens plot er elendigt og skuespillet ligeså - nogle gange næsten pinligt.
Noteret...
Captainens råd:
Spar biobilletter og brug pengene på albummet med soundtrack’et i stedet.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1871
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 19. feb 2020 00:23

snurrer den her i det rigtige format.
(viewtopic.php?f=587&p=116390&sid=0f03014b46423573527fc3b5e6984c0c#p115904).

Presning og lyd fremragende - meget bedre, fyldigere og varmere end den, der ligger på Youtube (selvfølgelig).
Hertil flot turkis swirl-vinyl og solidt gatefold-cover med teksterne.
Auditiv, visuelt og taktilt går op i en højere enhed her :cool1:

IMG_0623.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » tors 20. feb 2020 20:38

bjerager skrev:Har netop sat den nye skive med Nick Cave "Ghosteen" på. Helt jomfruelig, frisk vinyl. Lytter til første skæring lige nu. Meget lovende for resten af pladen. Dejlig stemningsfuld. Og den er blevet godt anmeldt rundt omkring. En meget sorgfuld plade, lavet på bagkanten af hans søns tragiske død.


Skønt album. Der er dog et stykke op til "Push the sky away albummet". Men hvem bryder sig, det er fortsat et ganske glimrende Nick Cave album :cool1: :cool1:

Mvh.

Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Captain Phoenix og 17 gæster