D4 Discwasher brand record care system

Analog når det bedst

D4 Discwasher brand record care system

Indlægaf Fensten » man 22. jun 2020 21:53

Hej Vintage hi-fi brugere,

Hvis der findes en mere relevant katagori, at føje ovenstående ind under, må admin gerne flytte emnet til rette placering. Jeg var i tvivl før denne post.

Tilbage til emnet . Jeg har været en heldig kartoffel og har støvet en Discwasher fra ca. 1980 op.

Den er skøn, gør et glimrende job ift. at rense plader med og uden, men mest med D4 væsken. Man mærker hvordan at de vinklede hår griber ned i pladen og renser for støv og snavs. Hver gang at børsten tages frem, undres jeg over hvordan har jeg nogensinde kunnet undvære den?

D4 flasken er rummer desværre kun ca. 1/5 del derfor vil jeg høre om i ved hvor der kan købes mere D4 rensevæske eller om man der findes et godt alternativ?


Mvh.


Fensten
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: D4 Discwasher brand record care system

Indlægaf Fredmarantz » man 22. jun 2020 22:22

Jeg synes bestemt, at dette hører til i grammofonforummet. Det er svært at forestille sig, hvor det ellers skulle være :p

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: D4 Discwasher brand record care system

Indlægaf KenRas » man 22. jun 2020 23:06

Meget sjovt, den er jo magen til den jeg har. Tror dog ikke jeg har den lille røde børste.
Jeg har heller ikke meget væske tilbage, så....

E50EAF97-5AF1-4F79-9FC5-6B7F1B800C66.jpeg

Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1210
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: D4 Discwasher brand record care system

Indlægaf his067 » tirs 23. jun 2020 10:26

Her er en (god) opskrift på rensevæske http://soundfountain.com/amb/rc1.html#LIQUID. Måske skal jeg tilføje at Discwasher i sin tid advarede imod at bruge alkohol (ethanol eller isopropyl alkohol). De hævdede at alkohol fjerner blødgørelsesmidler ("plasticisers") fra vinylen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: D4 Discwasher brand record care system

Indlægaf Fensten » tirs 23. jun 2020 18:02

Hej His63,

Og tak. Det er jo næsten endnu. Efter med en gør-det-selv-opskrift.


Jeg fandt også en fra Dr. Audio på Audiokarma, hvor en kemiker havde analyseret D4 væsken.

Den var meget simpel.

1% ikke denatureret etanol 99% destilleret vand og en my overfladebrydende sæbe.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster