Phono plugs

Alt om GDS

Phono plugs

Indlægaf his067 » fre 16. okt 2020 18:20

Er der andre end mig som har opdaget at målene på Phono-plugs ikke er standardiserede?

Jeg har med alt for jævne mellemrum oplevet at center-pinden i et RCA/phono stik ikke har den rigtige diameter/er en lille smule for lille i forhold til en RCA bøsning. I dag var det min nye kinesiske RIAA forstærker som pludselig ikke virkede i den ene kanal. Men efter en lille smule vrikken frem og tilbage med stikket virker den igen. Før nogen siger "billigt Kinøjsergrej" skynder jeg mig at sige at jeg har før oplevet det samme bl. a. med en Dual pladespiller og en Macintosh forstærker i Canada og jeg har et noget lignende problem med min (hjemmebyggede) NLE RIAA.

Det er m.a.o. ikke første gang jeg har oplevet dette og min kinesiske RIAA er ikke der første apparat der opfører sig sådan.

Jeg husker i den forbindelse at Allan Thwaites fortalte mig da de allerførste Meridian apparater stod i AT Audio forretningen i Frederksborggade at Bob Stuart var meget lettet over at de bedste stik de kunne finde var DIN-stik fordi disse var gennem-specificerede (og passede i 100-seriens meget lille kabinet).

Så: er der nogen af jer, der ved hvem der fremstiller "split-pin" RCA plugs, helst med en ikke alt for tyk stel-kappe (de skal passe i en Ortofon T30 Transformer, som er drilsk med den slags).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Phono plugs

Indlægaf vanja » lør 17. okt 2020 13:16

Jeg har bare klemt dem lidt, så benet bliver en smule ovalt. Jeg har også nogle stik hvor kappen kommer på først, den er fjederbelastet, så får man ikke noget brum.
VH Vanja
Thorens TD 150/Ortofon sl 15e - Philips N 1702 -SVHS - HI8 - DV - HD - DAT - spillemusik grej m. m.
Brugeravatar
vanja
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 jun 2012
Geografisk sted: Byen med Danmarks bedste indkøbscenter
Lokalitet: Rødovre

Re: Phono plugs

Indlægaf kbekke » lør 17. okt 2020 22:52

Supra (Jenving)?

06B512C6-C0CB-43D0-9B41-96DCABDF0D2D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle


Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] og 32 gæster