OBS att ena halvan av nätbrytaren används av reläkretsen så att +36V kopplas bort direkt när nätbrytaren stängs av.Den här funktionen är tänkt för att reläet ska falla så snabbt som möjligt.
Vid påslag finns en "inbyggd" fördröjning i reläkretsen.
spuncut skrev:Så går det i hvert fald ikke med den ekstra powerledning !!
Jeg har kigget tråden igennem og jeg kan ikke få øje på hvor det anbefales at at anvende en sådan.
Fjern din ekstra powerledning og sørg for at powerswitchen står i stilling "ON" når der tilsluttes 230v, det skriver Kenneth vidst også.
MVH Henning
Fredmarantz skrev:spuncut skrev:Så går det i hvert fald ikke med den ekstra powerledning !!
Jeg har kigget tråden igennem og jeg kan ikke få øje på hvor det anbefales at at anvende en sådan.
Fjern din ekstra powerledning og sørg for at powerswitchen står i stilling "ON" når der tilsluttes 230v, det skriver Kenneth vidst også.
MVH Henning
Forsøgene med netafbryderen resulterede i, at det ikke var i den, der var problemer. - så lusene røg af og switchen monteret igen.
Vh
Freddy
Helikon skrev:De 4 lytter du alligevel mangler at skifte kan du tage en ad gangen og lytte når du har skiftet en, så vil du jo opdage om det evt. er en af dem der fejler. Men altså det er ikke en helt nem fejl den der. Men det havde været værre om den også var periodisk..
Og så må du måle et forkert sted med scopet, for hvis du kan høre fejlen så må du også kunne måle den. Eller scopet står forkert ....blot nogle skud i tågen: triggeren står måske på ext. ? eller AC - DC knappen?
Ved højeste følsomhed på scopet og med din x10 probe skal du kunne se støj på skærmen af scopet når du rører ved spidsen af proben, kan du det?
KenRas skrev:Det var jo godt nyt, Freddy
Og min procedure fungerede som forventet. Fejlen ligger helt klart omkring de to sidste transistorer på PE01 og de to bipolare kondensatorer er helt klart de mest indlysende kandidater. Så start med at skifte dem. Hele tonekontrol kredsløbet udgør en del af den modkobling der styrer forstærkningen i det sidste forstærkertrin, men jeg tvivler på at problemet ligger der.
Så skift de manglende lytter, så tror jeg du er der
Mvh Kenneth
Fredmarantz skrev:
måske skal din 2250B have sin egen tråd?
Tilbage til Vintage transistor-udstyr
Brugere der læser dette forum: kj2005 og 20 gæster