Så kom Tacho-skiven for dagens lys. Låsearmen skulle løsnes og drejes nedad med uret indtil stop-pinden, og så kunne den sorte tallerken med Tacho-skiven løftes op.
Det er en metal-skive, og der var lidt skjolder og støv på den. Det meste forsvandt med lidt trykluft og en blød klud med lidt WD-40, så mon ikke at den er god nok, eller hvad tror I?
Dernæst tog jeg dækslet af trafo-huset, og det hele så fint ud. De ret små lodninger fra trafoen til stikbenene var alle OK, og sikringen var også i orden.
Den store “Wicon” bipolare elektrolyt på 39uF/55V ser også pæn ud. Den indgår ikke i elektrolyt-kittet fra Beoparts, da de ifølge Martin Dillen har erfaring for, at den næsten aldrig fejler noget.
Så jeg regner med at lade den sidde, og så nøjes med at udskifte de almindelige elektrolytter på printet, ialt 17 stk.
Mvh.
Poul