af ksørensen » tors 25. dec 2014 12:50
God jul til alle :)
Nu har jeg fået lyttet lidt til min nye sansui au 719, som iøvrigt blev købt ubeset , så lidt af et sats! Men det gik heldigvis godt, ingen skrat i kontakter pæn og vedligeholdt, så man har jo lov til at have heldet med sig engang imellem. Og efter jeg havde læst en masse om de forskellige sansui modeller, så var jeg ikke i tvivl om at sansui var et godt valg til mine "nye" dynaudio, og jeg fik ret.
iforhold til min for- effektforstærker sony tae 80es og tan 80es. Så er lyden i 719 fra sansui en klar forbedring. Især toppen er blevet fløjlsblød, lydbilledet er dynamisk og åbent, men den er ikke helt hjemme endnu da jeg kun har haft mulighed for at teste med en gammel ussel cd afspiller så der er er en masser at hente endnu, og det er jeg sikker på at der kommer :) jeg har kæmpet en del med finde sweetspot, men jeg har en meget dårlig stue hvad placering angår af højttalerne, jeg føler ikke at jeg får lyden leveret helt optimalt, men det må jeg nok leve med. Og det kan jeg sagtens med en anden afspiller for højttalere og forstærker er ellers et pletskud sammen. Den gamle forstærker fra ca 79' må siges at spille fantastisk og er et rigtig godt alternativ til andre vintage modeller fra bla accuphase og luxman som jeg nok syntes ligger noget højere i prisen. Godt nytår til alle.
Vh Kenneth