Her er et link med en af de mest eftertragtet vintage rør-amps på market, de går til uhyrer summer når de meget sjældent dukker op, der er meget andet godt på den Hjemmeside.
http://www.itishifi.com/search/label/Paul%20W%20Klipsch
Ehapa skrev:Kunne være et fedt projekt at lave DIY 2A3 eller 45 med vintage trafoer
Ehapa skrev:Der er ikke mange vintage single ended, så vidt jeg kan forstå, denne Brooks er PP 2A3, Kunne være et fedt projekt at lave DIY 2A3 eller 45 med vintage trafoer, hvordan ser dit projekt ud Tonni?.
Tonni skrev:Ehapa skrev:Der er ikke mange vintage single ended, så vidt jeg kan forstå, denne Brooks er PP 2A3, Kunne være et fedt projekt at lave DIY 2A3 eller 45 med vintage trafoer, hvordan ser dit projekt ud Tonni?.
Det ligner noget fa... har slæbt ind! Og står i stampe, fordi jeg mangler et par glødetrafoer...
Har en rimelig kraftig indkapslet mil nettrafo med 265V 0,9A plus tre gange 6,3V nok. De 2 * 2,5V 2,5A klarede jeg ved at lave dc regulering af gløden. Med det gav så også 30W varmetab, på de to glødekredse tilsammen! Derfor vil jeg gerne finde en trafo der kan levere to gange 0 - 2,5 - 4 - 5 - 6,3V ved 3A eller mere. - Gæt selv hvad jeg så pønser på. :)
OPT'erne er et sæt AudioNote Trans-152, den model der bliver brugt i "Kit one". 2K5 og 25W er den ratet til...
Men som skrevet er det i stampe, da jeg gerne vil undgå at brænde 30W af i en køleplade. - Køleplader af den størrelse der skal til det er ikke kønne!!!
Diagrammet er så simpelt det kan blive. En ECC83 som anodefølger driver 2A3 og det er det. Men ja det kan i den grad spille... At det ikke får lov skyldes nok at der er 365V over de to gange 1500 µF i B+ frit tilgængelig. Det kan konen underligt nok ikke lide!!!
Tonni skrev:En nettrafo der kan give de 2 * 2,5V 2,5A plus 5V (hvis man vil lege med ensretterrør) 6,3V til gløden på driverrørene og så en B+ vikling på 240V (silicium diode ensretning) eller 350-0-350V (rørensretning) hænger ikke lige på træerne!
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster