Hej FuryQuaker
Har du fået limet magneterne på basserne for at undgå at polstykket skrider og så er enheden færdig?
Jeg kan desværre ikke fortælle dig præcis hvor, men det er beskrevet andetsteds her på siden.
Mvh Dan
FuryQuaker skrev:Hej Dan
Nej, det har jeg ikke. Jeg ved ikke helt, hvad det er du mener, der kan skride.
ferr31 skrev:Det gør det også indtil det ikke går længere
Jeg tror man limer forebyggende for ikke lige pludselig at stå med en løs magnet
FuryQuaker skrev:Så melder jeg tilbage, for i går fik jeg endelig sat mig ned med loddekolben og skiftede kondensatorerne ud i mine Beovox S45-2.
Lyden fra de to højttalere var allerede rigtig god og mærkbart bedre end mine gamle Infinity Reference 50 højttalere, som jeg engang havde fået gratis af min bror. De havde meget tydeligere mellemtoner, og bassen var klart mere kontrolleret i Beovoxerne end i mine Infinity.
Jeg købte samme Jantzen cross cap kondensatorer som Captain Phoenix brugte i sin restaurering. Det er første gang siden jeg havde elektronik i 8. klasse, at jeg sad med en loddekolbe, så jeg skulle lige overvinde skrækken for jokke i spinaten. Jeg skulle også lige være sikker på, at Jantzen kondensatorerne var bipolare, for det stod ikke i materialet, jeg fik ved købet, og jeg ved, at det normalt er ret vigtigt at vende kondensatorerne rigtigt. Men jeg forhørte mig hos en kammerat, der er elektroingeniør, og da han forsikrede mig om, at mine kondensatorer var bipolare, fortsatte jeg ufortrødent.
Selve udskiftningen forløb ret smertefrit, og det tog mig nok i alt to timer (jeg var ret forsigtig, så man kan sikkert gøre det hurtigere). Da jeg havde skiftet kondensatorerne i min ene højttaler, satte jeg den til for at høre, om jeg kunne høre nogen forskel (og om den stadig virkede!). Og det kunne jeg! Tydelig forskel. Den gamle lød nu pludselig mudret, og det var markant sværere at skelne de enkelte toner i den med de originale kondensatorer end i den nye. Så jeg fortsatte i højt humør.
Jeg er rigtig glad for, at jeg besluttede mig for at skifte kondensatorerne. Det er et par virkelig fine højttalere, og mit næste skridt i retning mod bedre lyd er at købe en DAC til den tablet, der normalt er koblet til anlægget. Og så er jeg i gang med at se på gamle forstærkere, for selvom min lille Denon PMA510AE er en fin forstærker, kunne det jo være sjovt, hvis jeg kunne få en vintage forstærker, der var endnu bedre (gode bud modtages gerne!).
Så mange tak for al hjælpen herinde. Det har været en god oplevelse ud i den nye verden med gammel hifi!
FuryQuaker skrev:Okay, jeg vil gerne være helt sikker på, hvad det er I mener. Skal magneten fysisk løsnes for så at blive limet fast igen, eller vil det være nok at lime eller fuge rundt langs kanten af den?
KlausM skrev:Spørgsmål: Min bas ser lidt anderledes ud end billederne her i tråden, er det bare fordi den er malet sort, og er det derfor den samme bas, der skal limes forebyggende?? Der står 2865 på klistermærket.
KlausM skrev:...
Når jeg motionerer bassen fiser luften ind og ud af et par huller i bagpladen, der ser ud til at være gevind i hullerne, formentlig til at fiksere højttalerne i en original B&O HT fod/holder. Hvad skal der sidde i hullerne, en maskinskrue eller en plastik prop??
...
Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster