CT - Copenhagen Transformers

Rør i alle afskygninger

CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf jcr1972 » fre 21. okt 2011 19:03

Hej!

Under oprydningen faldt jeg over et par udgangstrafoer fra Copenhagen Transformers... Jeg har bestemt haft dem liggende i over 20 år. Er der nogen som ved hvad der egentlig blev af det firma? Har hørt både godt og dårligt om dem, dengang for mange år siden, men et af mine allerførste selvbyg udgangstrin var faktisk med et sæt ret store trafo'er fra Copenhagen Transformers. Jeg mener gutten som havde det hed Christian Fisker.
Forstærkerne jeg byggede dengang var en push-pull konstruktion med EL34 koblet som trioder og den var bestemt en lille perle at lytte på - syntes jeg dengang...

Kender nogen til hvilken kvalitet disse trafoer var? Jeg har ladet mig fortælle at de brugte nogle af JS's gamle data til fremstillingen, men ved ikke om der er hold i det. Forstærkeren lød fint, men var jo kun ca. 16 år dengang så har jo kun haft begrænset erfaring...

Har dog senere fortrudt at jeg solgte dem, men sådan er der jo så meget :-) Det kunne dog være sjovt at måle kvaliteten på dem...

De 2 små jeg fandt ude på loftet er vist ikke rigtig umagen værd...

Jan
jcr1972
 

Re: CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf mcs_5 » søn 30. okt 2011 16:02

jcr1972 skrev:Er der nogen som ved hvad der egentlig blev af det firma?

Jeg kan kun huske dem fra annoncer i HF og NE. Er der ingen der ved noget?

De 2 små jeg fandt ude på loftet er vist ikke rigtig umagen værd...

Hvorfor ikke? Har du nogle data på dem? Indgangstrafoer eller MC-stepup trafoer behøver ikke at være store.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf Remmos » tors 3. nov 2011 08:29

Hej

Jeg har fundet en enkelt CT EL34 push pull transformator frem jeg har liggende. (Kan købes). Den har 4 og 8 ohm
sekundær og primær med ultra liniær udtag til G2. Jeg blev i sin tid belejret af en sælger ½ time i telefonen inden
jeg overgav mig og købte 2 stk. De reklamerede med bifilar vikling, men jeg konstaterede at det var sekundær
der var bifilar viklet for at kunne arbejde med mindre trådtykkelse. Det er primær der gerne må være bifilar
viklet for at få symetrisk belastning af de 2 udgangsrør. Selvfølgelig lyder det godt at være i slipstrømmen af JS. Jeg kan måle primær impedansen hvis interesse.
CT solgte også netstøj filtre, hvilket var meget oppe på den tid. Jeg mener de også solgte skilletrafoes til line-
signaler til sidst.

Sommeren
Vi ringer og De spiller: Jeg ringer på fredag.....
Udenlandsk: You are not a part of the answer, you are a part of the problem.
Remmos
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 26 sep 2011
Geografisk sted: Midtvendsyssel
Lokalitet: Hjallerup

Re: CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf jcr1972 » ons 9. nov 2011 18:52

Jeg kan godt huske at der var noget med netstøjfiltre også...
de trafoer jeg har liggende er ultralineære push-pull trafoer. Fra størrelsen at dømme vil jeg mene at de er på omkring 20 Watt. Jeg har målt dem til at være 8,6kOhm Raa og 4 - 8 - 16 Ohm på sekundæren. Det som virker mest indlysende for mig, er en konstruktion med et sæt 6V6.


Jan
jcr1972
 

Re: CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf mcs_5 » ons 9. nov 2011 19:21

Eller EL84...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: CT - Copenhagen Transformers

Indlægaf Gottschalck » man 14. aug 2017 22:10

I forlægelse at tråden har jeg i dag købt sådanne nogle:
Det er monoudgaver og der skal jo bruges to til stereo!

Nogen der kender dem?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster