Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Alt om GDS

Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » tirs 5. sep 2017 17:52

Hej.
Er der nogen der ved om det er til at finde nogle erstatninger for de dutter, som har samme størrelse som de gamle?
Nogle af pindene er nemlig knækket på det sæt jeg har.
Så kunne man købe nogle her i dk, ville det være lækkert. Da jeg hellere vil have nogle nye på, end skulle til at forsøge med noget hjemmefusk.
Det har de højtalere været udsat nok for i forvejen.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf cdp » tirs 5. sep 2017 22:49

Hej
Hvis det kniber med at finde de originale, er der alternativer her til en overkommelig pris.
https://elektronik-lavpris.dk/p91328/bn ... tof-4-stk/
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 6. sep 2017 10:31

Takker, ser også ud til at de har frontstof og kabler til en overkommelig pris.
Nogle af de sider jeg fandt med frontstof, var noget peberede.
Overvejer nemlig også at skifte frontstoffet og de indvendige ledninger. Da nogle har været knækket, og bare var snoet sammen. Uden så meget som at sætte isoleringstape om. Nogle ser værre ud :(
Og der er boret et lille hul igennem pladerne hvor delefilteret sidder, ved siden af sikringen. Til hvilket formål aner jeg ikke, men det vil jeg også have lukket igen.
Der var brugt nogle af de skumrør man sætter rundt om jernrør som beskyttelse, til at lave kantophæng af.
Nogle steder er fineren slidt og løst, så det skal jeg også lige kigge på. Det er heldigvis kun omkring de bagerste kanter og ikke foran.
Så de har mildest talt ikke blevet nogenlunde vedligeholdt, bare klampet sammen på hurtigste vis.
Men de var da også meget billige og så har jeg noget at bruge lidt tid på :)
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf cdp » ons 6. sep 2017 16:49

Det er synd, når gode produkter skamferes af halve løsninger, - så hellere overtage defekt. Den med rørskåle, brugt til kantophæng, tygger jeg stadig på... ;)
- måske kunne et billede hjælpe, hvis du mangler gode råd...
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 6. sep 2017 19:24

Der er været mus i dem, en kort overgang kan man se. lidt musehømhøm og bidemærker i nogle af ledninger. Men plus ledningerne var bundet løst på terminalerne, så de ikke sad ordentlig fast. Godt nok har man hørt om hurtige løsninger, men det har vist gået lidt for hurtigt :)
Basserne har jeg gjort klare, til at få nye skumopæng. De rigtige skumophæng :) Venter bare på at de kommer hjem. Og pakningerne fik jeg af uden at knække dem. Selvom den ene godt nok var ved at flække på langs, men det er sat sammen igen.
Så kan jeg gå og nusse lidt med resten imens jeg venter. Ved dog ikke om jeg skifter frontstoffet endnu, det er bare noget flosset, så en omgang med saks eller hobbykniv kan tage det værste der.
Med ledningerne har jeg styr på, kan lige til husbehov håndtere end loddekolbe :)
Det løse finer for lidt kontaktlim 281, der hvor det er nødvendigt.
Så de skulle gerne ende lidt mere anstændige, når jeg er færdig.
Men okay, hvad forventer man af et sæt d9e til 400kr ;) Men hørte dem inden jeg tog dem, og alle enheder spillede :thumbsup:
Men her er da lige et billede fra da jeg kom hjem med dem, så du kan se de knap så holdbare hjemmestrikkede ophæng fra byggemarkedet :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf skjold » ons 6. sep 2017 20:56

Tillykke med dem :) Ophænget ligner nu mere noget fugebånd synes jeg - rimelig alternativt må man sige :) Du har ikke et nærbillede af det?
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 6. sep 2017 21:25

Fugebånd er det ikke. Det er godt nok dem til at pakke rundt om jernrør, bare skåret så de passede og klistret på.
Nej det er det eneste billede som jeg har taget indtil videre, de fuskerkanter er smidt ud med affaldet :)
Så det nærmeste man kommer er at klikke på billedet og zoome ind.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » fre 8. sep 2017 12:49

Det går stille fremad med at lime fineren på plads igen, den lim jeg bruger skal have noget tid at sætte sig på. Så lim imellem kasse og finer, og noget halvtungt ovenpå fineren til at holde det på plads. Indtil det sidder ordentlig fast igen.
Og de nye kantophæng der blev bestilt fra holland i tirsdags, er kommet hjem i dag.
synes alligevel kun 3 dage fra bestilling til leveret er pænt hurtigt :)
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf cdp » fre 8. sep 2017 17:44

Det er jo et spændende projekt, og godt det går fremad. Hvad har du sparet på ophæng ved køb i Holland ??
Bekent Dk har dem her: https://bekent.dk/kant-ophaeng-til-cerwin-vega.html
Med hensyn til montage, er der flere links og gode råd herinde, og så vidt jeg husker, er membran-pappet ret kragtigt på CV, så opgaven er ikke umulig, men vær omhyggelig med centreringen. Hvis du har gemt lidt aftryk fra de gamle ophæng, er det en mulig pejling.
Go vind. :thumbsup:
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » lør 9. sep 2017 00:15

Jeg gav 313kr for dem fra holland inklusiv levering. Har godt set dem fra bekent, men der står ikke om inderkanten er flad eller vinklet på dem.
Men har ikke bestilt lim med, der gik jeg ned i det lokale byggemarked. Og købte en stærkere kontaktlim som også er flexibel. Mener den kostede ca 35kr for 40ml, om det helt er nok ved jeg ikke endnu. Men det skulle da være nok til inderkanten i hvert fald. Hvilket er den jeg starter med, og så venter et døgns tid før jeg tager yderkanten. Så limen får tid til at sætte sig først.
Den lim jeg har fået med fra tidere bestillinger fra andet firma i holland, virker ikke til at være så stærk igen. Og disse højtalere kommer jo nok til at få nogle tæsk engang imellem.
Indtil videre har jeg kun prøvet med 3,5 4 og 8" enheder, men de er alle sammen gået fint. Så mon ikke at jeg har en rimelig chance, for at gøre det ordenligt.
Den lim jeg har købt tager også noget tid, før den holder godt fast. Så jeg har tid nok til at fifle med at sætte kantophænget rigtigt.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 13. sep 2017 12:43

Ja så er jeg halvvejs med basserne, begge ophæng er limet på membranen.
Regner med jeg tager yderkanten i morgen.
Men jeg er lidt bekymret med den ene bas, da den virker til ikke at have nær så meget frirum til at bevæge sig som den anden.
Altså så den skal bare sidde perfekt centreret i første hug.

Skulle der være en som har et tip i den retning? Udover at trykke ned på midten for at høre om den skraber imod.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf ferr31 » ons 13. sep 2017 14:43

Måske ikke den helt korrekte måde at centrerer på, men et 1,5 volt batteri kan klare det, hvis man ikke lige
ligger inde med en tonegenerator
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 13. sep 2017 15:40

Kan et 9 volt E batteri gøre det, eller er det for kraftigt?
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf cdp » ons 13. sep 2017 16:01

Arhhh - pas på med for meget dc - så hellere en sinus tone. Men vær lige opmærksom på din centrerfjeder. Gamle enheder har det med at komme til at hænge, grundet tyngdeloven. Og har spolen været i bund i gabet, kan aluformen let tage skade. Det aflæses tydeligt i bevægeligheden, især i yderområdet.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Plastik dutter til cerwin vega d9e front

Indlægaf shadow » ons 13. sep 2017 16:32

Ok. Så nøjes jeg nok bare med at skubbe og trykke den til den sidder tilfredstillende.
Og håber det sidder helt rigtigt første gang, for limen er noget stærkere end den jeg tidligere har brugt fra speakerrepairshop.nl
Der kan jeg ikke sidde og rette til 10 min senere, uden at skulle bruge vold og våben. Eller i hvert fald våben :)
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Næste

Tilbage til Gør-det-selv-vintage



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 21 gæster