hifi fixer trolmand

Her kan du smide dine links, hvis du ikke kan finde en passende kategori

hifi fixer trolmand

Indlægaf mirackulix » fre 16. nov 2012 10:15

analogbo en hifi trolmand fra glostrup han kan fixe alt og er mega fair med prisen kan varmt anbefales 21242082 els google ham
Brugeravatar
mirackulix
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 nov 2012
Lokalitet: Sydhavn

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf Ehapa » fre 16. nov 2012 17:00

Godt at vide at der er en der gider her på Øen, når alle andre er utilregnelig, jeg har en Siemens der skal have en tur
så jeg ringer til Analogbo.
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf pqrannes » fre 16. nov 2012 19:47

mirackulix skrev:analogbo en hifi trolmand fra glostrup han kan fixe alt og er mega fair med prisen kan varmt anbefales 21242082 els google ham


Anbefalinger af gode teknikere er vigtige.

Jeg ser på Analog Bos fine og informative hjemmeside (http://www.analogbo.dk/), at han virker seriøs og erfaren.

Men i betragtning af, at det er din allerførste post på vintagehifi.dk, kunne det være interessant med flere oplysninger, der viser, hvorfor netop du anbefaler ham? Hvad har han repareret for dig? Hvor godt gik det? Og evt., hvor billigt du slap?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf elektrum » ons 13. sep 2017 15:26

Hej

Jeg har ledt en del rundt på siden- og synes ikke at jeg finder opslag over teknikere, der gør sig i Hi-fi rep...
(Tænkte, om man skulle lave et 'Sticky'-opslag med en oversigt over anbefalede teknikere, her til lands?;0)

Konkret:
Det drejer sig om en pladespiller: Denon DP-57L(tung sag).
Det er en kompliceret model(fyldt med elektronik- selve pladetallerkenen, bliver styret af et magnetbånd&tonehoved;).

Afspilleren var ekstremt medtaget af skidt og snavs(i mange år, stået i en røgfyldt bar), så den fik en forsigtig omg. 'fransk vask-og strygning', med renset print etc. og fysisk repareret, knækkede interne knapper osv.

Den kom flot op at køre igen.... i ca. i en lille måneds tid, hvor den nu strejker.

Jeg kigger på den fredag, men hvis den skal gennemmåles/have skiftet lytter etc, så kunne det være fedt, med en tekniker i/nær Kbh.... og tænker, om nogen her på siden, kan anbefale een? :p

Har tidligere forsøgt Willy på Nansensgade, men han svarer ikke og kælderbutikken har været lukket hele "sommeren"... :Tanke:

Pft. :thumbsup:
elektrum
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 20 sep 2016
Geografisk sted: Sjælland Øst(Kbh)
Lokalitet: København K

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf dfms » ons 13. sep 2017 20:17

mirackulix skrev:mega fair med prisen kan varmt anbefales


:Tanke:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf his067 » ons 13. sep 2017 20:34

Priser har det som smag og behag: det er ikke noget man kan diskutere. En reparation tager tid og en fagmands tid er ikke gratis. så lad os ikke gå op ad den blindgyde.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf Strandvaskeren » ons 13. sep 2017 20:50

Jeg har været forbi Analogbo med min Marantz 1070 der ikke var helt i topform.

Udover at Bo er en frygtelig hyggelig fyr, husk at afsætte tid til lidt hyggesnak om hifi og løst og fast, så virker han også omhyggelig og seriøs.

Min Marantz lød ikke ordentligt og kunne også finde på kun at spille i den ene kanal, et relæ der ikke slog til. Jeg afleverede den hos Bo og gav ham frie tøjler til at gøre hvad han mente burde gøres, ikke kun lige i forbindelse med det nævnte, men også hvis han vurderede andre ting burde laves. Jeg bad ham give besked hvis det blev mere end 2500, bare giv den gas.

Der gik en 3-4 uger og jeg fik en regning på 400. Han havde ikke kunne genskabe min oplevelse med relæet der ikke slog til, men efter ca. 3 uger dukkede fejlen op og han endte med at rense relæerne. Han mente ikke der var grund til udskiftning og jeg må give ham ret - her et par år senere har jeg kun oplevet problemet genopstå en enkelt gang.

Helt igennem en god oplevelse, ham kan jeg sagtens anbefale.
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: hifi fixer trolmand

Indlægaf dfms » tors 14. sep 2017 07:18

his067 skrev:Priser har det som smag og behag: det er ikke noget man kan diskutere. En reparation tager tid og en fagmands tid er ikke gratis. så lad os ikke gå op ad den blindgyde.


Nu var det ikke kun prisen der var :Tanke: .
Men vi har alle en dårlig dag. :p
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg


Tilbage til Diverse



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster