Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf ferr31 » søn 22. okt 2017 10:27

Så var der lidt fra konen og min bror.
Har lige lyttet lidt til Chris Rea og Stewie Wonder og glæder mig til at komme igang med David Gilmour :p
20171022_100331.jpg

Og næsten som sædvanelig fristes jeg til at sige ;) tryk på billed og det vender på magisk vis :lol:
Så skal jeg bare have fundet en dato til Seebach the musical, den glæder jeg mig til at se og høre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 23. okt 2017 11:51

22552922_10213456982326505_8587559128433309902_o.jpg
Fri denne uge og fortsætter registreringen af ca 4.000 plader købt for 30 dage siden. Er nu nået til mælkekasse nr 28.
And this one is Not for sale.
Et edderkoppespind af hairlines på pladen. Enhver vinyl hystades rædsel. Desuden nusset, slasket, spine split på størrelse med et blindtarm's ar, lidt af bagsiden mangler, tekst rip-off og en original salgsteds label , NV The Electric Gramophone, SPUI 6 Amsterdam.
EN gang i vaskeren og ja vinyl Araknofobi eller ej, alle de streger høres blot imellem numrene. Eric Burdon synger Im just a soul who's intentions are good Oh Lord please let me not be misunderstood. Of ruller ind i
Track 4, gamle nostalgiske fjols, men den går rent ind Bring it home to me...mmmmmm mmmmmm mmmmmm
Columbia GHX 10.004 NL 1965 MONO
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » man 23. okt 2017 11:54

PhotoPictureResizer_171023_114907835-1620x2880.jpg
The Electric Gramophone, SPUI 6 Amsterdam.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 27. okt 2017 23:01

"Vild med dans" er godt. Synes den langhårede, så det vil hun gerne se.
Det giver mig en mulighed for at smutte op og høre nogle gode skiver.
Så kan jeg også lide "Vild med dans".

Men jeg kan endnu bedre lide denne her, som stod i en større stak LP'er, jeg havde med hjem fra en plademesse tidligere på efteråret.

IMG_0527.jpg

Det er et reissue af to af Miles Davis albums (Cookin' og Relaxin'), som udkom i hhv. 1957 og 1958. Altså lige før han indspillede Kind Of Blue (1959) og dermed introducerede verden for modal-jazz'en.

Så her er vi altså stadig i BeBop- (eller HardBop-) perioden - og med den Miles Davis-kvintet, der tit er blevet kaldt hans bedste*): Davis (tp), John Coltrane (ts, inden han fik for store problemer med stoffer), Red Garland (p), Paul Chambers (b) og Philly Joe Jones (dr).

Det kan godt være, at de to oprindelige album (samt Steamnin' og Workin') blev indspillet for at opfylde kontrakten med hans daværende pladeselskab (Prestige). Det hører man overhovedet ikke: Der er ikke noget pligt-præg over musikken her - kun tæt sammenspil mellem top-dygtige musikere i fremragende form.
Og selv om det er studie-optagelser, er de nærmest indspillet som live-numre: Miles Davis annoncerede hvilket nummer, der var det næste - og så spillede kvintetten det i ét "take". Færdig - næste, ligesom på scenen.

Det er altså dejlig musik, det her. Ikke for svært tilgængeligt - og ikke tandløst.
Man kan nærmest sige at det er modent - lidt som en god rødvin lige når den har toppet: Ikke så mange skarpe kanter, nye skæve vinkler eller provokationer - men en masse fine noter og nuancer, der er faldet på plads.
Og så er den forresten i mono (som de oprindelige optagelser - det lyder meget fint!)

Discogs mener at sådan en skal koste € 16. Jeg gav DKK 16 for mit eksemplar (i VG+ stand).
Og det skriver jeg mest for at lokke mange flere afsted på plademesser, for man kan altså stadig gøre gode fund og få en masse rigtig god musik for små penge (med lidt held og ihærdighed).

*) På Kind Of Blue er besætningen en sekstet (med kun Davis selv og Coltrane som gengangere)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » søn 29. okt 2017 21:30

Savoy Brown ‎– Blue Matter
Jeg har været på afspasering og to gange i Næstved og omegn. Suget plader op for fem tusinde. Fine fine plader.
En af dem er denne Savoy Brown ‎– Blue Matter fra 1969. Det er bombastisk blues / rythm blues & rock. Jeg har Canned Heat som en yndlings tone. Det her spinner i samme rille. Kan ikke holde fødderne stille. Kun otte sange at forholde sig til. Tre lange på II.
Parrot ‎– PAS-71027 NY USA 1969
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tors 2. nov 2017 21:20

23120055_10213532898384359_4496272980022831096_o.jpg
Mere Fru Tandberg og Onkel Dual,
Bob Dylan Soundtrack " Pat Garrett & Billy the Kid "
Men ikke nok med Uncle Bob. Booker T, Roger McGuinn, Bruce Langhorne , Brenda Patterson mfl er medvirkende til en fornøjelse.
Efterladt i 4700 nu i 4500.
CBS 32098, 32098 Europe Unknown, oprindeligt 1973
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf hificlassic » tors 2. nov 2017 22:58

Hos mig er det Trentemøller der brager for vildt igennem mine Klipsch Belle trukket af en nyistandsat Beolab 5000 og en Technics SL120 med RB250 arm
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Edge » tors 2. nov 2017 23:06

The Thrill Is Gone, men ikke på dette anlæg

https://youtu.be/XNGsFul8sXI
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 3. nov 2017 20:16

Sidder og hygger mig med en cd.
image.jpeg

Benfløjter, tromme, trælur... Ren vintage, men det udfordrer både diskant som mellemtone...
Nå ja, hyggen er ikke kun musik, også en hollandsk øl, Hertof Jan Grand Prestige... Det skal lyde gammelt før det går i spænd...
Men ganske spændende at lytte til, hvad vores forfædre har haft af "High Fidelity" omkring år 1000...

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Hackenberg » tirs 7. nov 2017 11:07

Jeg har aldrig haft originalerne men har nu købe genudgivelserne.
En stynet strejfer og T-shirts, terylenebukser og gummisko.

billede0504[1].jpg

180g helt uden pladestøj og med en fin, primitiv "garage"-lyd. Typisk C. V.-lyrik og overraskende god musik. Næsten som tidlig Pink Floyd visse steder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2101
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 9. nov 2017 22:29

Her til eftermiddag hentede jeg denne sag på Kvickly-posthuset- købt af en Discogs-sælger i Japan.
Og som med alle handler jeg har gjort med japanske sælgere dér, er det bare I ORDEN.
De tager simpelt kvalitet alvorligt på et niveau, hvor få andre kan være med.

Kvalitets-niveauet gælder heldigvis også musikken (spillet af 3 danskere) og presningen (notér dem plademærket Baystate, mine herrer).

Dreams.jpg

Indspilningen er lavet i Easy Sound studiet, der lå på Østerbrogade, KBH.
For optagelserne stod den ene af studiets ejere (Henrik Lund) - og det har de/han f.... haft tjek på.
Sjældent har jeg hørt noget så transparent, klart og luftigt - sikkert godt hjulpet af at de 3 top-professionelle musikere har indspillet numrene i ét "take" gætter jeg på (=ingen overdubs).

Ejer man et bare rimeligt anlæg kunne man nok finde på at købe LP'en for lyden alene.
Men det er heldigvis også lækker musik (standards og egne kompositioner) i bebop-stil.
Det er ikke svært, krøllet eller skarpt - bare dejligt en torsdag aften.

Hvis det var en bil, ville det nok være en Ferrari 365 Daytona eller sådan noget.
Den har jeg slet ikke råd til, så det er godt at jeg har LP'en :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » tirs 14. nov 2017 19:10

Dejlig dejlig skive. Bent jærdig & Richard Boone fra 1977.
Super dynamisk plade.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » ons 15. nov 2017 23:03

Næsten samme årgang. The Crusaders - Those Southern Knighs.

Dejlig fusions jazzpop fra 1976. Elsker bare den stil med masser af blæsere og funky bas.

Måtte lige ind på Discogs og bestille et par ekstra skiver med dem.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » fre 17. nov 2017 08:03

Postmand Per havde en Francoise Hardy til mig. Jubii.
Hendes 3:e udgivelse. Vi er tilbage i 1963 og det er Chansons de France. Bliver ikke mere tidstypisk.
Nektar i mine ører.

Disques Vogue ‎– FH 1 France 1963
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » fre 17. nov 2017 21:04

23632730_10213646634947702_7495324845481287881_o.jpg
Tillader mig at smide endnu en ny beholder plade på disken.
Oprindeligt 67.50 i music mecca. 1979 re-issue fundet hos Postmand Per i fuldstændig clean udgave. EX/NM.
Den kommer i stald under B i hylderne.
πKarsten Vogel.

Sonet SLP 1618 Denmark 1979
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster