Oracle Delphi mkiii

Analog når det bedst

Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » ons 10. jan 2018 23:58

E080B5AE-CFFB-452A-B5A5-5C5271CBB46E.jpeg
Har lige købt en sådan i Italien. Fantastisk stand men motoren kører ikke. Sælger sagde det er en løs forbindelse, men efter st have gennemgået og fikset nogle dårlige lodninger så kører den stadig ikke. Betjeningspanelet virker og viser 33 og 45 som det skal men motoren kører ikke.
Motoren er ifølge sælger ikke original, hvilket er meget normalt for ældre versioner da en ny original motor koster en mindre formue.
Nu er problemet så at jeg ikke kan se hvad det er for en motor og regulator. Motoren står på 3 stålkugler på en tung rund plint som står i en udskæring i basen. Den rører altså ikke ved basen overhovedet. Jeg har vedlagt et billede i håb om at nogen kan fortælle mig hvilken motor der er tale om.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf hificlassic » tors 11. jan 2018 00:02

Det kunne godt ligne en fra Michell
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf sorenb » tors 11. jan 2018 00:48

Sælger skriver i sin eBay listing: "PABS engine and electronic speed control (both are NOT ORIGINAL, but fully working)"
Han mener nok PABST ... har du tjekket om der er forbindelse i mellem kontrolpanelt forrest og styringen efter din reparation? samt at PSU har de korrekte spændinger, og endelig at PABS'en ikke er død?
Iøvrigt så er det afbilledet "maintenance kit" ikke fuldstændigt ... der mangler både dæmpning, sorbothan muffer og olie ...
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf hificlassic » tors 11. jan 2018 13:38

PABST motorer blev bl.a brugt på Michell Gyrodec og Orbe, som denne ligner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf Elektronik » tors 11. jan 2018 14:09

Har strømforsyningen 2 eller 3 ledninger ud?
Har renoveret en mitchell gyrodec strømforsyning. hvor den 3.ledning er en faseforskyder. (fortæller motoren hvilken vej den skal snurre)
Hvis den har 3 ledninger ud, så sidder der en elektrolyt indeni som kan være defekt.
Elektronik
 

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » tors 11. jan 2018 15:49

Jeg har ikke talt antallet af ledninger mellem kontrolboks og motor, men vi taler om mange flere end 3. sikkert 6-8 ledninger. Motoren fungerer, er næsten sikker på det er forbindelsen mellem betjeningspanelet og kontrolboksen. Nogen har forsøgt at reparere men der ser lidt halvgjort ud. Grunden til at jeg efterspørger info her er at det vil være lettere at bede nogen reparere det hvis de har et diagram og ved hvad det er.
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » tors 11. jan 2018 15:51

Til Sorenb,
Maintanance kittet er allerede monteret i pladespilleren. det er derfor det ser ud som der mangler noget. Men tak for tip og kvikt at du kunne se hvad jeg havde købt :-)
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf Helikon » tors 11. jan 2018 15:56

Billeder af reparationen vil gøre det lettere
Mvh Niels
Brugeravatar
Helikon
 
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 03 mar 2011
Lokalitet: Randers

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » tors 11. jan 2018 16:15

der er ikke så meget at se, det er bare nogle dårlige lodninger mellem et kabelbundt og et flexprint
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf sorenb » tors 11. jan 2018 17:13

er der slet ingen 'ledetråde' på printet i styrerboksen? måske et billede af styreboksens indhold vil kunne hjælpe ...
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf sorenb » tors 11. jan 2018 17:22

Billede fra eBay ...
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » tors 11. jan 2018 18:20

Jeg finder ingen ledetråde på printet i reguleringen. Nogle af vagene viser at den må være hjemmebygget. Mærkeligt at der ikke er et navn.
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf sorenb » tors 11. jan 2018 19:36

7dage skrev:Jeg finder ingen ledetråde på printet i reguleringen. Nogle af vagene viser at den må være hjemmebygget. Mærkeligt at der ikke er et navn.

kassen ligner unægteligt en ModuShop Galaxy, hvilket kunne tyde på hjemme-gjort, og derfor nok ikke et diagram ...så er det frem med blyant og papir ... reverse-engineering 101 ... der er sikkert en del på site't der vil kunne give dig lidt hjælp m.v., men uden billeder, og eneste fejl: "det virker ikke", er det lidt svært, ikk'?

Det er en rigtig, rigtig god pladespiller, nok den bedste overhovedet i et IV, el. V trim, og værd at kast penge efter - har du prøvet at skrive til Jacques, han plejer at svare rimeligt hurtigt?
Brugeravatar
sorenb
 
Indlæg: 303
Tilmeldt: 13 apr 2016
Lokalitet: Aarhus

Re: Oracle Delphi mkiii

Indlægaf 7dage » fre 9. mar 2018 17:14

Så er vi kommet en del videre. Lamperne byttet i displayet og forbindelsen mellem kontrolpanel og styreenhed reetableret. Herudover har jeg fundet ud af at det er den originale motor. Der er bare udført en modifikation så motoren ikke mere sidder i plinten men står på sin egen fod. Styreelektronikken er så flyttet til den eksterne boks. Motoren kører nu, men hastigheden kan ikke reguleres på plads, den kører konsekvent lidt for hurtigt. potentiometrene (3stk) har en effekt men den er ikke stor og det er ikke muligt at få den ned på 33 omdr. Motoren er 12v Pabst. Den er 3 viklinger og 3 drivere på printet. Der er 3 hall elementer der indgår i styringen. Nogen der har set noget lignende og kan give et skud på hvor jeg skal starte (ud over dårlige forbindelser som jeg mener at have styr på.
7dage
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 feb 2017
Lokalitet: Kgs lyngby


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 29 gæster