Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf mcs_5 » ons 24. jan 2018 02:10

Jeg fik et tweet fra en der var "dazed and confused" - hvad skulle der så på?

Billede

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Jogvan » fre 26. jan 2018 18:24

:QQS: hvor er jeg skuffet. Elsker denne plade. Jeg har en svensk pressing Catalog number: 7C 156-63 410 og den er fantastisk.
I dag købte jeg en ny udgave, fra Pink Floyd Records, men hold kæft som den lyder ufarlig og steril i forhold til den gamle svenske.
Jeg forstår det ikke :(
Men så må jeg bare passe på min gamle svenske :thumbsup:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Jogvan
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28 dec 2014
Lokalitet: Torshavn

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 30. jan 2018 20:59

27369006_10214230331699756_5173672065060714557_o.jpg
Jeg har heldet med mig for øjeblikket den kom ind af døren af sig selv. Næsten. I en meget pæn stand.
Kontemplation i middagspausen alle børn sover.
Fona skal have et stort tak for at udgivet pladen.
The Bjarne Rostvold-Perry Knudsen Percussion-Ensemble - The Jazz Dancer

FONA ‎– F 503 1971
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 30. jan 2018 21:02

27173369_10214213182071026_5357007893602956242_o.jpg
Her er en anden fantastisk plade fra ugen der gik
The Spencer Davis Group ‎– The Second Album
Island Records, Sonet
SLP 1402 Sweden 1966
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » tirs 30. jan 2018 21:09

27164646_10214214986236129_2295548487243227676_o.jpg
Det er blevet til rundt 700 lp i sidste uge fra forskellige kilder. Dette er den første finske plade som snurrer her i huset. Jokka Tolonen skabte musikken og gruppen. Meget spændende og absolut et godt køb.
Tasavallan Presidentti ‎– Lambertland

Sonet ‎– SLP-2533 1972
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Jogvan » ons 31. jan 2018 19:16

En av mine favorit Blue Note album, cool blues jazz :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Jogvan
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28 dec 2014
Lokalitet: Torshavn

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf larsne » ons 31. jan 2018 21:02

Denne dejlige og skøre dame fylder stuen med musik i aften.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
larsne
 
Indlæg: 1271
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 31. jan 2018 23:40

Flere eksamensopgaver skal læses - heldigvis korte.
Musik må der til - her til aften denne skive:

IMG_1083.jpg

Duke Jordan lægger navn til trioen.
Han boede og arbejdede/spillede i Danmark siden 1978 (var på besøg her tidligere) som én af de mange amerikanske musikere, der kom hertil og levede i en årrække. For Jordans vedkommende helt til sin død i 2006 i Valby, hvor jeg her til aften sidder og snurrer én af hans mange indspilninger.

Ud over denne skive indspillede han mange LP'er på SteepleChase Records, som jeg gerne vil gøre lidt reklame for - efterhånden har jeg 80+ af deres udgivelser i samlingen og 90% af dem er rigtig gode eller bedre. Blandt disse er denne.

Her spiller Jordan (som bl.a. var makker med kæmpe-navne som Charlie “Bird” Parker og Miles Davis i 1940/50'erne) sammen med Philly Joe Jones (der også har spillet med... alle, næsten) og en for mig ukendt bassist (David Friesen).

Det er pænt, det er standarder, det er veludført - og i super teknisk kvalitet.
Det er godt at læse (eksamensopgaver) til - rytmen holder én igang og det trænger sig ikke "mere på" end man kan arbejde samtidig. Smart.

Captain’s top-tip: Anskaf nogle SteepleChase-plader, hvis du er ny(sgerrig) ift. jazz og samtidig vil stifte bekendtskab med et faktisk ret stort dansk plademærke, som stadig er aktivt (manden bag det hele hedder Nils Winther).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Ehapa » tors 1. feb 2018 09:06

Så sandt..de er rigtig gode, siden du samler, har du chet baker “touch of your lips”?, ellers har jeg en du må få...er ved at afvikle.

Captain Phoenix skrev:Flere eksamensopgaver skal læses - heldigvis korte.
Musik må der til - her til aften denne skive:

IMG_1083.jpg

Duke Jordan lægger navn til trioen.
Han boede og arbejdede/spillede i Danmark siden 1978 (var på besøg her tidligere) som én af de mange amerikanske musikere, der kom hertil og levede i en årrække. For Jordans vedkommende helt til sin død i 2006 i Valby, hvor jeg her til aften sidder og snurrer én af hans mange indspilninger.

Ud over denne skive indspillede han mange LP'er på SteepleChase Records, som jeg gerne vil gøre lidt reklame for - efterhånden har jeg 80+ af deres udgivelser i samlingen og 90% af dem er rigtig gode eller bedre. Blandt disse er denne.

Her spiller Jordan (som bl.a. var makker med kæmpe-navne som Charlie “Bird” Parker og Miles Davis i 1940/50'erne) sammen med Philly Joe Jones (der også har spillet med... alle, næsten) og en for mig ukendt bassist (David Friesen).

Det er pænt, det er standarder, det er veludført - og i super teknisk kvalitet.
Det er godt at læse (eksamensopgaver) til - rytmen holder én igang og det trænger sig ikke "mere på" end man kan arbejde samtidig. Smart.

Captain’s top-tip: Anskaf nogle SteepleChase-plader, hvis du er ny(sgerrig) ift. jazz og samtidig vil stifte bekendtskab med et faktisk ret stort dansk plademærke, som stadig er aktivt (manden bag det hele hedder Nils Winther).
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » tors 1. feb 2018 17:51

Ehapa skrev:Så sandt..de er rigtig gode, siden du samler, har du chet baker “touch of your lips”?, ellers har jeg en du må få...er ved at afvikle.

Det lyder jo både godt og trist.

Godt hvis du vil give Chet Baker videre - ja tak!
Hørte ham faktisk på hans seneste dage - en fantastik og meget "skrøbelig" optræden, hvor man hele tiden var bange for om han klarede det... Står stadig klart i erindringen.
Og trist hvis du er ved at afvikle (vinyl? eller i det hele taget?)

Lad os klare det praktiske via PB.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf dfms » tors 1. feb 2018 19:36

larsne skrev:Denne dejlige og skøre dame fylder stuen med musik i aften.


Ja Kate Busk går man ikke fejl af :thumbsup:
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Struktør » fre 2. feb 2018 20:48

Sidder lige nu og slapper af efter en hektisk uge med sygdom blandt kollegaerne... Har både haft grundforløb som et hovedforløb... Og alt det administrative arbejde..
Nu nyder jeg det sidste glas rødvin, lytter til en plade jeg lige grappede fra reolen

image.jpeg


Dansk Blues rock, fra 1992... Forsøger desperat at blive klogere på dette band via Www.... Men ikke meget at hente her.... Lyder i mine ører ganske udmærket.. :thumbsup:

Med venlig hilsen
Birger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Struktør
 
Indlæg: 417
Tilmeldt: 27 dec 2013
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Jogvan » lør 3. feb 2018 01:18

Jeg har spillet en hel del i kvæld, men dette er højdepunktet. Fik den for et par dage siden. Analogue Productions 200g. Den lyder bare helt utroligt godt, har ikke hørt bedre :cool1:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Jogvan
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28 dec 2014
Lokalitet: Torshavn

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » lør 3. feb 2018 17:02

Når stort set alt musik, der produceres idag (og spilles i radioen mv.), er kalkuleret ift. afsætningskanal, målgruppe, intro-/outro-speak, forventet spilletid osv - så er det herligt at slå sig løs med noget, der i dén grad ikke er underlagt dé kalkyler.

Og med huset for mig selv kan der skrues op for denne, hvor Frank Zappa gør, hvad 3 LP-sættets titel siger: "Shut Up'n Play Yer Guitar".

FZSUAPYG.jpg

Herlig sen-70'er rock af en fremragende guitarist backet op af stærke musikere - ikke mindst Vinnie Colaiuta, som jeg vil hævde er en af verdens top-5 rock-trommeslagere (selv om man ikke hører det så meget her - det er FZ's guitar, der er hovedpersonen).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf snod » lør 3. feb 2018 22:32

wintime.jpg
Steve Winwood - About Time
Er vist ikke til at finde på LP, men prøv alligevel: Masser af orgel og Winwoods stemme :OLO:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 911
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster