Williamson Discovox er en mono forforstærker med 5 x EF40 Philips pentoder?
Jeg har aldrig set en tilsvarende forforstærker??...og jeg ved intet om kredsløbet?
Den må være bygget i Danmark, da der er dansk tekst under 4 ud af 6 drejeknapper.
Ingen tekst på én omskifter, men "diskant", "bas", "mikrofon" og "styrke" er angivet på den skrå front.
På bagsiden er der uden dansk skrift på en omskifter, to livsfarlige strøm ind-og udgange, men med dansk tekst en indgang til pick-up, mikrofon, "modtager" (radio) samt én udgang til forstærker.
Stikkene med skruegevind har jeg aldrig set før. Der er en "spids" i midten, og når omløberen spændes til, skabes der forbindelse til midtpunktet??
Min kammerat har et stort ønske om af få forforstærkeren til at fungere, så jeg bliver nødt til at kigge på den. Han vil også gerne have lidt "shine up" hvad angår den lilla "rynke" lak.
Der er gået helt "mono" lyd i den for min kammerat , og hvis en vintage-mand her på portalen ligger inde med et monorørtrin evt. med pentoder, som kunne passe til den viste forforstærker, modtager jeg gerne en salgspris, som jeg kan videregive til "mono-manden"!
Er der en som kender til denne Williamson forforstærker hører jeg gerne om det

Forforstærkeren er godt nok ikke en man ser hver dag!
Mvh Kim