af his067 » ons 30. sep 2020 10:25
Jeg synes jeg lige vil vise min version af EAR834P. Da jeg ved meget alt for lidt om elektronik skal jeg ikke gøre mig klog på konstruktionen som sådan. Men jeg er lidt stolt over hvor fin den ser ud og også over at det er lykkedes mig at lave en brumfri version af den.
Denne her er fra DOUK audio på e-bay. Den kom med alle komponenterne (undtagen rør og kondensatorer) monteret (men ikke loddet) fast på PCBen. Jeg havde en del Philips el-kondensatorer og film-kondensatorer fra forskellige steder og nogle Mullard ECC83 liggende, så de røg i. Oprindeligt kostede PCBen omkring £40, men med en trafo, kabinet og Bling-kondensatorer blev det lidt dyrere end jeg havde tænkt mig.
64D23ECB-5E1C-413F-BDDC-B99F0B91FA8E.jpg
F1DD3725-ED2C-415B-B554-22762B402964.jpg
Den lyder faktisk rigtigt godt, næsten lige så godt som min NLE17. Det er jo en rør-ting, og den gør sig lige præcis i rør-lyd: lidt tilbagetrykket i yderfløjene (det hjælper lidt til at afbalancere min moderne, lidt kliniske, højtaler/forstærker kombination), og med rørenes fantastiske opløsning i mellemtonen.
Der er en smule egenstøj ("popcorn-noise", kalder man det herovre) men den høres ikke ved normal lydstyrke.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.