Jeg har en Luxman CL 34..faktisk 2, men den ene mangler nettransformator.n Og det er netop humlen med dem..den er hårdt belastet. Det trækker jo heller ikke i den rigtige retning at netspændingen ofte er 236V ..i hvert fald her og de er jo indrette til 220V. Så..hvad gør man..den kan ikke omstilles til 240V som mange andre apparater kan og det er jo dejligt når de kan det.
MEN en forforstærker har jo et beskeden forbrug som oven i er konstant. Løsningen er at jeg har målt forstærkeren forbrug og det andrager knap 200mA. Så er det enkelt at udregne en modstand og tabe 15V i den før nettransformator..Det må man godt. Det bliver 75 ohm og en 5W kan klare det. Jeg har anbragt min tæt på afbryderen..der er fint plads til den.
Fordele; spændingen sænkes passende og div strømpulser (enretter) under drift og opstart bliver mindre.
Indløbsstrøm til hele forstærkeren dæmpes godt og grundigt..man kan se det på kontrollamper. Her tænker jeg på 8 rør med kolde glødetråde samt div elektrolytter som er direkte på ensretter.
Alt i alt kan det være det som får transformatoren til at overleve :)