Fisher 800-C Receiver

Rør i alle afskygninger

Fisher 800-C Receiver

Indlægaf molboen » søn 18. aug 2024 09:08

Har arvet en gammel rør radio fra ca. 1965-70. Den mangler nettransformatoren.
Jeg har kigget i diagram og “tror” den skal bruge en enkelt vikling på 220V formentlig 100-200mA
2 viklinger til glød på 6,3V formentlig a 3A stykket og så skal den bruge noget styrespæning på formentlig 22V til ?????
Har aldrig bikset med rør før så er meget på bar bund. Mangler gode råd til fremskaffelse af anden transformator der kan bruges. Evt fordelt i en med 220+6,3+6,3 og en til de 22V
Ligeledes en der kan hjælpe med at få testet rør så jeg ikke ender med ny transformator der bliver overbelastet. Og ellers meget gerne hvor radio og jeg kommer på besøg så den kan testes i gemmen for fejl i bios m.m.
Køre gerne forholdvis langt for hjælp. Bor i 4050 Skibby
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
molboen

Lokalitet: Skibby

Re: Fisher 800-C Receiver

Indlægaf Tonni » søn 18. aug 2024 19:32

Mit gæt er at det enten er strømforsyningslytter der har trukket nettrafoen. Eller defekte koblingskondensatorer, der har givet positiv gitterforspænding på udgangsrørene. Og dermed trukket nettrafoen død. Dermed er der også en ret stor risiko, for udgangstrafoerne er skadet.
Mit råd er at sikre dig, at de fejlmuligheder er er kontrolleret, før du sætter en ny nettrafo i.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Fisher 800-C Receiver

Indlægaf CPD » man 19. aug 2024 20:48

Jeg kan muligvis være behjælpelig, bor i Jyderup.

Venlig hilsen
Carl Peter.
Båndoptagere, radioer, forstærkere, helst rørbaserede.
Revox, Tandberg, Quad, Rogers, Arena og alt det andet.
CPD

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Jyderup

Tilbage til Vintage rør-grej