……eller andre effekttrin, for den sags skyld

Skal jeg “bare” købe en ekstra Stereo 20 i original stand, et sæt TL20 eller ???
Kan i hjælpe mig med forskellige scenarier for Leak point One Stereo anvendelse :)
Mvh.
Fensten
Fensten skrev:Men hvordan jeg jeg tilslutte den min Leak Stereo 20, der ikke længere har oktalstikket??
……eller andre effekttrin, for den sags skyld![]()
Skal jeg “bare” købe en ekstra Stereo 20 i original stand, et sæt TL20 eller ???
Kan i hjælpe mig med forskellige scenarier for Leak point One Stereo anvendelse :)
Mvh.
Fensten
kj2005 skrev:Fensten skrev:Men hvordan jeg jeg tilslutte den min Leak Stereo 20, der ikke længere har oktalstikket??
……eller andre effekttrin, for den sags skyld![]()
Mvh.
Fensten
Hvorfor ikke købe/bytte sig en oktal sokkel og montere den som oprindelig leveret fra Leak fabrikken? ..Der er ikke meget plads....tror den originale oktal sokkel er brun ( men sort går også)...det vanskelige bliver nok at finde modparten. I England kan man sikkert finde den originale ledningsforbindelse mellem Point One og ST20....et spritnyt rundt Bulgin netstik fandt jeg ved at skrive på UK Vintage repair:
https://www.vintage-radio.net/forum/showthread.php?t=197959
En UK hifi mand havde et ubrugt Bulgin netstik liggende i skuffen fra 1961-62..han ville sende det U/B...jeg havde hans adresse og sendte nogle £ i en kuvert...yderst imødekommende englændere![]()
Mvh Kim
Fensten skrev:Min Leak er ikke som de fleste andre. Den er slet ikke i nærheden af original.
Det er ikke en simpel operation.
Mvh.
Fensten
TMFH skrev:Jeg har en Leak Varioslope stereo (som vist er ret tæt på i konstruktionen) sat til min Leak st20 …og det er et godt match synes jeg :) Min sidder til som originalt via soklen.
kj2005 skrev:TMFH skrev:Jeg har en Leak Varioslope stereo (som vist er ret tæt på i konstruktionen) sat til min Leak st20 …og det er et godt match synes jeg :) Min sidder til som originalt via soklen.
...om der er stor forskel på en "Varislope" og en "Point One"?... andre har sikkert kendskab til det kredsløb.
Point One/ Varislope forforstærkeren har jeg foto's af i forskellige versioner....der rumsterer historier om Leak's forforstærkere og lydkvalitet.... måske skyldes det brugen af pentoder og ikke trioder?
....tænker at Point One med opdaterede komponenter er en fin forforstærker.... og sit eget helt unikke design![]()
Flere navne på en Leak forforstærker ....."One" , "Plus", "Varislope".....
Tonni skrev:Er oktal stikket pillet ud af Stereo 20'eren, vil du få visse udfordringer.
Varislopen får ca 300V anodeforsyning, plus 6,3V glødeforsyning gennem dette. Samtidig med signalet sendes der gennem selvfølgeligt. Alternativet er at bygge en separat forsyning, til Varislope'n.
Diagrammer kan findes på denne side:
https://44bx.com/leak/index.html
EDIT Forresten. Venstre kanal output, hentes fra oktalstikket, mens Højre kanal både kan hentes fra oktalstikket, og det ekstra phono/RCA stik.
Brugere der læser dette forum: Klarskov og 7 gæster