Luxman cl 34

Rør i alle afskygninger

Luxman cl 34

Indlægaf vagnstaub » man 14. jan 2013 18:13

hej Gode folk herinde
Min Luxman cl 34 vil ikke spille bas i venstre kanal på phono indgang højre er ok der er ingen problemer på andre indgange tape tuner aux . mit spørgsmål kan det være et rør der er itu eller hvad. grammofon era mk 6 med sme 3009 grado gold pick up
med hilsen vagn staub nielsen
skanderborg
vagnstaub
 

Re: Luxman cl 34

Indlægaf rørglad » man 14. jan 2013 22:59

Jeg tror ikke, at det er et rør, der er årsag til den manglende bas. Men det kan du afprøve ved at bytte rør 1 og 2 og derefter 3 og 4. Disse er rørene, der indgår i RIAA forstærkeren - lige nr i den ene- og ulige nr den anden kanal

Jeg ville se efter fejlen i de to overføringskondensatorer 1u/400V eller 1u/50V, hvor igennem signalet sedes ud fra RIAA forstærker.
mvh nils

PS. Hvis du skulle blive rigtig træt af forstærkeren, ville jeg være glad køber!!
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Luxman cl 34

Indlægaf rørglad » man 14. jan 2013 23:02

Men aller først kunne du jo bytte venstre og højre kanal stikkene fra grammofonen!
rørglad
 
Indlæg: 454
Tilmeldt: 07 feb 2011
Lokalitet: 8800 Viborg

Re: Luxman cl 34

Indlægaf holm » ons 16. jan 2013 03:42

Hej Vagn.
Jeg kom tilfældigvis forbi siden og så dit indlæg. Jeg havde lidt samme problem som dig for nogle mdr. siden, og tænkte jeg måske kunne hjælpe dig på vej :)

Mit problem var, at den ene kanal faldt ud. Jeg skiftede rør, men fandt at problemet var omskifteren til at vælge kanal. Inde i forstærkeren var den støvet og noget motion med knappen og rensning har næsten afhjulpet det.

Kig evt. på hifi4all for tråden, hvor der også er en anden, der har problemer med med phono-indgangen, hvor problemet er diode, der bliver for varm.

mvh. Esben
holm
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 jan 2013
Lokalitet: kbh

Re: Luxman cl 34

Indlægaf vagnstaub » ons 16. jan 2013 10:23

Hej
Har fundet ud af det afrensning af rørsokler
hilsen vagn
vagnstaub
 


Tilbage til Vintage rør-grej



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster