Tror i øvrigt ikke der er mange af de caps der overlever en test...
De Jensen Type OA'ere er ret sikkert læk, Og lytterne sandsynligvis også ret tørre...
Tonni skrev:Tror i øvrigt ikke der er mange af de caps der overlever en test...
De Jensen Type OA'ere er ret sikkert læk, Og lytterne sandsynligvis også ret tørre...
acj1980 skrev:Phillipzu skrev:acj1980 skrev:En ting man også skal være meget på vagt overfor er defekte overførings blokke, altså kondensatorer som flytter spændingen på rørets indgangsgitter, er den defekt og modstanden ikke er god mere kan man hurtigt få svedet udgangsrøret af , hvis jeg må give dig et råd så lad en fagmand se på det.
mvh Alex
Kan du anbefale en fagmand?
Jeg har fagkundskaben men reparere ikke for andre, du skulle prøve rfr i ringsted
Tonni skrev:Tror i øvrigt ikke der er mange af de caps der overlever en test...
mcs_5 skrev:Der er et diagram her: http://www.radiohistoriskforeningvest.d ... iagram.png
Jeg skiftede for nyligt kondensatorer i en LL af ca. samme alder. Alle Jensen OA skal skiftes (gule, blå og røde på dine billeder). Der sidder også mindst én sort Philips papirkondensator - den skal også skiftes. De brune "Hunts" ville jeg også skifte. De keramiske kondensatorer og polystyrenkondensatorerne i paprør skal der ikke pilles ved. De blanke elektrolytter var også meget trætte i min, men de er nogle gange iorden, som Alex skriver.
Hvis du kan lodde, og kende forskel på modstande og kondensatorer, kan du sikkert klare jobbet selv. Ellers skal der nok en fagmand til...
Mikkel
Phillipzu skrev:mcs_5 skrev:Der er et diagram her: http://www.radiohistoriskforeningvest.d ... iagram.png
Jeg skiftede for nyligt kondensatorer i en LL af ca. samme alder. Alle Jensen OA skal skiftes (gule, blå og røde på dine billeder). Der sidder også mindst én sort Philips papirkondensator - den skal også skiftes. De brune "Hunts" ville jeg også skifte. De keramiske kondensatorer og polystyrenkondensatorerne i paprør skal der ikke pilles ved. De blanke elektrolytter var også meget trætte i min, men de er nogle gange iorden, som Alex skriver.
Hvis du kan lodde, og kende forskel på modstande og kondensatorer, kan du sikkert klare jobbet selv. Ellers skal der nok en fagmand til...
Mikkel
Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør at kaste mig i lag med det...
Men hvis jeg nu skal gøre det selv, hvor kan jeg så få fat i nogle nye dele?
acj1980 skrev:Phillipzu skrev:mcs_5 skrev:Der er et diagram her: http://www.radiohistoriskforeningvest.d ... iagram.png
Mikkel
Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør at kaste mig i lag med det...
Men hvis jeg nu skal gøre det selv, hvor kan jeg så få fat i nogle nye dele?
Prøv dig frem, jeg tror ikke de er så dyre derude ;-)
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster