....nej det blev det ikke, er allerede i fuld gang:

Nu er jeg jo røget med på recap. bølgen, så her er hvad jeg har gjort:
Først er kondensatoren savet over (ved den røde pil). Tømt for indhold, som var meget nemt med de udtørret Hunts lytter.
Har lavet et apparat til at trykke aluminiums-røret sammen. Loddet den nye el-lyt på pladen med loddefligerne og derefter monteret den i røret.
Brugt et andet hjemmegjort apparat til at klemme toppen sammen igen.

Folie kondensatorerne var være, de er loddet sammen så det var umulig at åbne dem, den eneste løsning var at fræse et hul i bunden af dem, og så pille indmaden ud den vej.

Er færdig med at trække ledninger på første sal (strømforsyningen), og skal i gang med stuen:

Det er en sjov forstærker, den består af to fasesplitter og udgangstrin som så er parallel koblet på sekundær siden at udgangstrafoen. Ideen er at skulle det enetrin stå af, ja så spiller den anden lystigt videre.

Den version jeg har fået fat i, er en mærkelig blanding af nyt og gammelt. Forpladen og instrumenterne er som på de første modeller der kom i 1939.

Men der er ting i forstærkeren så indikere at det noget af det sidste der er blevet lavet i USA serien, som f.eks. Hunts blokkondensatorerne og på ensretteren til glød står der 1950. KV40 kom på markedet i 1951.