jcr1972 skrev:Jeg synes det virker meget interessant med de KT77 kontra EL34. Har lige bestilt et sæt, så jeg kan se om de virkelig skulle kunne give lidt mere effekt, koblet som trioder. Lige nu får jeg ca. 20W ud af hvert trin med EL34, og ca. det dobbelte i UL. Det er nu i begge tilfælde rigeligt for mit vedkommende, men vil nu godt se forskellen mellem de 2 rørtyper alligevel.
Boptilyoudrop skrev:Hold da ... det der kan man heldigvis ikke gøre efter der hjemme. Men jeg gad godt være medkeep on rocking
Tube mania skrev:jcr1972 skrev:Jeg synes det virker meget interessant med de KT77 kontra EL34. Har lige bestilt et sæt, så jeg kan se om de virkelig skulle kunne give lidt mere effekt, koblet som trioder. Lige nu får jeg ca. 20W ud af hvert trin med EL34, og ca. det dobbelte i UL. Det er nu i begge tilfælde rigeligt for mit vedkommende, men vil nu godt se forskellen mellem de 2 rørtyper alligevel.
Jeg har nu haft tid til at lede efter data på KT77 og det ser ud til det er helt sublimt i UL kobling, men ikke adskiller sig meget fra EL34 i triode. Jeg er meget imponeret over KT88 i triode, men det ser ikke ud til at slå helt igennem på KT77...borset fra JJ's udgave...den læner sig i nogen grad op af KT88. Lad os vide hvad du finder ud af og hvad er det for nogen du har bestilt. Der er jo enkelte fabrikater der er blevet så dygtige til at lave rør at de forbedrer dem på visse punkter.
mvh
Tube mania skrev:Boptilyoudrop skrev:Hold da ... det der kan man heldigvis ikke gøre efter der hjemme. Men jeg gad godt være medkeep on rocking
Du har ret Bop...det kan gå grueligt galt. Mine eksperimenter med flere tusinde Volt er slut ...helt slut
![]()
Boptilyoudrop skrev:20 ben... det er sg* til at få nerver af sådan noget, især hvis der både er loddet foroven og forneden. Rigtigt hyggejob
Tube mania skrev:Lige præcis...du kan tro vi hyggede os...især da det var lykkedes...blev der skyllet efter...med kaffe og småkager fra Aldi.
mcs_5 skrev:HP skal også have ros for ikke at montere en komponent med 5 års levetid i en sokkel
Brugere der læser dette forum: Helikon og 5 gæster