TMFH skrev:... Jeg har for nylig købt en b&o vario, der desværre til dette formål er lidt for lille rent wattmæssigt...
Hvor meget strøm har den egentlig behov for..?
TMFH skrev:... Jeg har for nylig købt en b&o vario, der desværre til dette formål er lidt for lille rent wattmæssigt...
X-ray skrev:TMFH skrev:... Jeg har for nylig købt en b&o vario, der desværre til dette formål er lidt for lille rent wattmæssigt...
TMFH skrev:spuncut skrev:God plan Thomas![]()
Har du gjort dig nogle overvejelser omkring hvad varioen skal indstilles til ?
MVH spuncut
100v vel?
spuncut skrev:TMFH skrev:spuncut skrev:God plan Thomas![]()
Har du gjort dig nogle overvejelser omkring hvad varioen skal indstilles til ?
MVH spuncut
100v vel?
..og hvad så når din netspænding er 253V (230 + 10%) ?
MVH spuncut
TMFH skrev:X-ray skrev:TMFH skrev:... Jeg har for nylig købt en b&o vario, der desværre til dette formål er lidt for lille rent wattmæssigt...
Den er angivet til 100v, 250w
X-ray skrev:TMFH skrev:TMFH skrev:... Jeg har for nylig købt en b&o vario, der desværre til dette formål er lidt for lille rent wattmæssigt...
Den er angivet til 100v, 250w
Med mindre det er konstant... - kan en 'alm' skille/variotrafo vel sagtens klare det...
Tonni skrev:Nu er vi vist over i det teoretiske med passende belastning. Han har købt en 8 A's vario...
Jeg tror i øvrigt at 100 V ved de ca 230 V ind er passende. Grunden her til er at han lavede en måling der viste en lidt mager glød ved 100 V. den ville være optimal omkring de 105, hvor B+ så til gengæld begynder at kravle op...
Kommer forsyningen under de 100 volt vil gløden blive forsynet med en spænding under toleransen. Og dermed under emision.
Kører han den ved 100 volt vil 230 V + 10% give 110 volt, som er det forstærkeren har kørt ved til nu. Og hvor tit vil vi komme op på 10 % overspænding?
Bare for at pege på at der er andre parametre, at tage i ed, end B+...
Med venlig hilsen
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster