Gottschalck skrev:Hej Kim.
Du kan bare hente printetkj2005 skrev:Gottschalck skrev:Jeg har et print i reserve, hvis du kan bruge det?
Der må sidde nogle transistorer du kan bruge om ikke andet.
Hilsen Jesper
Hej Jesper
Det tilbud vil jeg gerne tage imod....det holder ikke med de 2905...Vil du sende mig en pb?....så overfører jeg på mobilepay.
Mvh. Kim
Tonni skrev:Det største problem, med silisium transistorer, er vel at de har for høj forstærkning.
At 608/610 havde en S/N på 60-65dB, på linieindgangene, er vel kun med til at understreje forventningerne måske er lidt høje...
tctla skrev:Har du haft nogle "oplevelser" ud af at bruge ECL805 som erstatning for ECL85?
Det er jo egentlig et billedafbøjnings-rør til sort/hvide TV, men jeg husker godt, at vi bare brugte den ene eller den anden type i flæng der.
Mærkelig, egentlig at B&O valgte dem. Der var jo også ECL82, som er et mere normalt valg, og som er konstrueret til LF-brug.
På den anden side synes jeg også at huske, at de brugte ECC85 til fasevender, og det er jo egentlig et FM-tuner rør.
Tja...
Mvh,
/Torben
D.Duck skrev:Hej
Hvis du kan bruge brugte transistorer har jeg nogle du må få.
Ang. ECL 85 så kan den tåle lidt større strøm og det er måske lettere at hive 15 w ud af dem. Det kniber lidt med 2xECL86 i ultraliniær kobling
MaxJ skrev:Det ligner næsten riaa printet fra beogram 1000
kj2005 skrev:Hej Torben, den eneste forskel jeg opdagede ved min egen 608 (den er solgt) da jeg skiftede til 4 x ECL805 TFK var lidt mere "syden".....jeg kan huske, at det undrede mig, da den tyske leverandør fortalte om højere kvalitet og langtidsholdbarhed for ECL805.
Gad vide hvorfor de ikke brugte ECL86 som i Grand Prix 608K...måske har de fået 805'erne til en god pris?![]()
Mvh Kim
MaxJ skrev:Jeg har et liggende, der virkede da det blev taget ud. Hvis du er interesseret.
D.Duck skrev:Printet med transistorerne stammer fra Bofa afdelingen hvor det blev brugt til mange forskellige former for forstærkere, det var så smart indrettet at det ved hjælp af få “udvendige’ komponenter kunne tilpasses de mange formål
Et par eksempler
MaxJ skrev:Jeg kommer jævnligt i Herlev så det kan blive leveret helt gratis. :-)
Det skal ikke koste dig noget.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster