af Helikon » ons 22. jan 2014 03:00
Hej Carsten og His067
Bent var lige forbi i går aftes, det var super hyggeligt, efter middagen (Ossobuco) sad vi og nærstuderede de billeder italieneren har lagt op, på den er der tre psu print kan jeg se et stort et der ligger ned og to mindre der står lodret ved kølepladerne. Er dine identiske med de italienske?
Bent har i øvrigt haft kontakt til ham, han havde ikke nogen Beard M1000 men han vil gerne have et sæt, så han kunne ikke hjælpe desværre.
Det der er interessant er om det er samme opbygning af forsyningen der sidder i din og Bents, og om din så bare er på flere print for at have noget transistorene kan sidde på. I dem jeg har på bænken er der ikke køleplader.
Jeg må lige få taget et par billeder og lagt op af både det ene og det andet trin + et af diagrammet.
Har du for resten målt hvad der er af spændinger ud af psu'en?
Der er kun et print og det er et veroboard altså et man bruger til at bygge forsøgsopstillinger op på, det er med andre ord en prototype og ikke en færdig produktionsversion.
Hvilket program bruger du til at lægge print ud med? eller er det i hånden med Bishop tape og øer eller er det Alfac overføringsark? ja det er godt nok længe siden jeg har set Alfac'er, det findes nok ikke længere.
Efter jeg så den i linket og opdagede det er dobbeltsidet print, har jeg overvejet at få det fabriks lavet med loddemaske, komponenttryk og gennemplettering. Det kommer til at se lidt mere færdigt ud, men det kommer lidt an på prisen..
Vi har planer om de skal med til Hald bal og spille.
venlige hilsner
Niels
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________
2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600