PerHej skrev:Hej Tube mania.
Jeg har den her til at stå http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=555&t=2802 har dog ikke haft tid til at se på den.
Er det en du har erfaring med?
Mvh
Per
Tube mania skrev:Denne her topologi tiltaler mig meget og jeg spørger...virker den skræmmende?
his067 skrev:Det ligner jo ligegodt en williamson 5-10
Tube mania skrev:Pl82 og PL84 er beslægtede...faktisk er PL84 en anelse bedre...er der nogen som ligger inde med nogle hundreder af dem?
mcs_5 skrev:Tube mania skrev:Denne her topologi tiltaler mig meget og jeg spørger...virker den skræmmende?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det er et godt og gennemprøvet kredsløb. Jeg er nogle gange startet et andet sted, og så kommet tilbage til netop det. Det har lige den rigtige forstærkning til mange ting. Hvis man skal drive et meget følsomt rør (som f.eks. EL84 og ECL86), kan man også springe første triode over, og koble modkoblingen ind på triode 2s gitter.his067 skrev:Det ligner jo ligegodt en williamson 5-10
Mener du ikke en Mullard 5-10? Den eneste Williamson jeg kender er med 4*L63 og 2*KT66.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Tube mania skrev:Jeg kan love jeg aldrig vil pådutte nogen noget avanceret og det er min erfaring er at det simpleste design også er det der virker bedst. Det handler om at optimere hvert trin...ikke om at putte mest muligt i...det er også derfor jeg gerne vil undgå de helt høje spændinger, men op til 300V er OK
Denne her topologi tiltaler mig meget og jeg spørger...virker den skræmmende?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster