Tube mania skrev:Ja...KT77 er særlig egnet. Hvad synes du?
Tube mania skrev:Ja...vi må jo huske på at en effekt-fordobling kun betyder 3db forskel...ikke meget. Men i betragtning af hvad mange mennesker påstår at kunne høre mener jeg dog at dette burde gøre en 'forskel'. Jeg har lavet forsøg med *The Final Amp* triode / UL (ikke min egen), men blev bedt om at lave den til UL igen...den kom til at savne dynamik...hvilket den normalt har i rigt mål.
Der er nok også en grund til at alle Dynaco's klassiske konstruktioner og Marantz 8B + mange andre er Ultra Liniært koblede.
Tube mania skrev:The Final Amp er min egen konstruktion...jeg har ikke lavet forsøg med SQ38'eren.
TMFH skrev:Tube mania skrev:Det siges at UL kan være lidt hårdt for skærm-gitrene, men jeg har nu ikke oplevet problemer. Modstanden kan begrænse strømmen i dem og det er ikke unormalt at gøre sådan. Når du får lejlighed til det kan/må du godt skifte den ud med 47ohm, men de 100ohm er fint til at starte med. De virker også som en slags sikring i tilfælde af selvsving. Ledningen beskaffenhed er uden betydning...brug hvad du har.
Så altså 47ohm samme sted som 100ohms sidder nu mellem pin 3 og 4, og så ledninger fra de enkelte rørs pin 4 til deres respektive UL-ben og så er den i vinkel? Vil bias og volt ændre sig markant? :)
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster