af his067 » ons 14. okt 2020 21:26
TO-R s15 var min først oplevelse af, at der var forskel imellem "radioer". Min far købte en i midten af 1960erne. Den kørte i vores hus i mange år (indtil han købte en Arena T9000). I begyndelsen af halvfjerdserne, efter at min forældre blev skilt, tiggede jeg mig til den. Jeg byttede med min mor, som fik min Beomaster 900 som "faldt af et skib fra Grønland" i Frihavnen i København.
Jeg havde en kammerat, som ind imellem hjalp mig med at reparere ting, og da TO-Ren pludselig ikke kunne spille radio mere, kom han over for at hjælpe med at få den til at virke. Han havde bygget en "astabil multivibrator", som han brugte til at fejlsøge. Den var bygget ind i en lille æske Tordenskjold tændstikker, og i det ene hjørne stak et søm ud, som han brugte som probe. På et vidst tidspunkt kom han til med en skruetrækker at kortslutte en "lus" og et andet komponent i tunerdelen, og, vupti!, virkede det hele igen. Han forklarede mig hvor han havde sat skruetrækkeren, og siden stak jeg en skruetrækker i samme sted, når radioen ikke virkede.
Vi kaldte os "Hovsa Radio" efter det.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.